پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1398/11/15 03:21
کد خبر: 6054

نگاهی به دوئل‌های جذاب دربی

بی‌تردید حساس‌ترین بازی هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر جدال سرخابی‌های پایتخت خواهد بود. دیداری که از نظر جدولی نیز اهمیت فراوانی دارد. این دهمین دربی بهمن ‌ماهی پرسپولیس و استقلال است.

به گزارش خبرنگار رصد ورزشی و به نقل از  آخرین خبر: بی‌تردید حساس‌ترین بازی هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر جدال سرخابی‌های پایتخت خواهد بود. دیداری که از نظر جدولی نیز اهمیت فراوانی دارد. این دهمین دربی بهمن ‌ماهی پرسپولیس و استقلال است. در ۹ دیدار قبلی ۲ برد برای هر یک از تیم‌ها به دست آمده و 5 دیدار نیز با نتیجه مساوی به اتمام رسیده است. استقلال ۹ گل به ثمر رسانده و ۱۱ بار نیز دروازه‌اش باز شده است. دهمین دربی بهمن ماه مسلما جذابیت‌های فراوانی خواهد داشت و دوئل ستارگان آماده 2 تیم بزرگ پایتخت می‌تواند یکی از جذاب‌ترین دربی‌های تاریخ فوتبال ایران را رقم بزند. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به دوئل‌های سرخابی در روز بزرگ ورزشگاه آزادی.

علیپور - چشمی: هنوز صحنه پنالتی روزبه چشمی روی علیپور در دربی آبان 96 را فراموش نکرده‌ایم. چشمی برای زدودن خاطره تلخ دربی 86 و پنالتی که به علیپور داد روز سختی برابر علیپوری دارد که در آخرین بازی برابر نفت آبادان نشان داد هر‌وقت فرار کند، مدافع مستقیم را به دردسر می‌اندازد. برنده این تقابل می‌تواند نتیجه دربی را رقم بزند.

مطهری – کنعانی‌زادگان: با توجه به غیبت احتمالی دیاباته در دربی ارسلان مطهری به احتمال فراوان اولین دربی خود را در ترکیب اصلی آبی‌ها تجربه خواهد کرد. ارسلان مطهری با آمار 3 گل در 3 بازی گذشته آبی‌ها که 2 بازی آن نیز به‌عنوان جانشین وارد بازی شد، از شم گلزنی بالایی برخوردار است. توان دفاعی کنعانی‌زادگان برابر شم گلزنی ارسلان لحظات قشنگی ترسیم خواهد کرد. کنعانی‌زادگان و هواداران ارتش سرخ هر کاری خواهند کرد تا ارسلان گیتار به دست نشود.

امیری – دانشگر: 2 همبازی سابق در نفت تهران این بار رودرروی هم در دربی. وحید امیری خوش‌تکنیک و جنگنده که یک تنه تراکتور را هفته قبل از پیش‌روی برداشت و قدرت حمل توپ بالایی دارد، برابر دانشگری قرار خواهد گرفت که بعد از شروعی نامطمئن در استقلال این روزها یکی از ستون‌های خط دفاعی استقلال است.

قائدی - شیری: مهدی قائدی موثرترین بازیکن لیگ با 9گل زده و 5 پاس گل که در حمل توپ و دریبل مدافعان روبه‌روی خود توان بالایی دارد، جنگی تمام عیار با دفاع راست پرسپولیس مهدی شیری خواهد داشت. شیری که فوتبال درگیرانه را خوب بازی می‌کند، پنج‌شنبه برای متوقف کردن بهترین بازیکن و گلزن لیگ کار سختی خواهد داشت.

کریمی - بشار رسن: بشار خوش‌تکنیک و خوش‌فکر در برابر بهترین هافبک این روزهای استقلال قرار خواهد گرفت. اگر بشار روز خوبش نباشد و توان کریمی در کمک به خط دفاعی خرج نشود، خط دفاعی پرسپولیس روز سختی را سپری خواهند کرد و کریمی که ریتم بازی استقلال در دستان اوست، به جهت جبران پنالتی از دست داده داربی 90، بازی را برای آبی‌ها درخواهد آورد. نبرد این دو تا دقیقه90 در نتیجه بازی موثر خواهد بود.

غفوری - انصاری: کاپیتان و امید اول آبی‌ها با فرارهای دیدنی از لب خط، ارسال‌های خطرناک و کاشته‌های بی‌نقص به شهرآوردی رسیده که قبلا در مخالف‌ترین منطقه بازی‌اش، جایی که صد سال یک بار هم راهش در زمین به آنجا نمی‌‌افتد، به قرمزها تیر خلاص زده. روبه‌روی او محمد انصاری مدافع قابل احترام قرمزهاست، مردی دوست‌داشتنی با بازی ساده و موثر و کاملا در خدمت تیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4b9w52