پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1398/11/13 08:47
کد خبر: 5932

انتقاد تند فغانی از داوری در ایران!

بخشهای مهم مصاحبه باشگاه خبرنگاران با علیرضا فغانی را برایتان انتخاب کردیم:

در استرالیا هم بازیکنان و مربیان به تصمیم‌های داوری معترض می‌شوند، اما شدت اعتراض‌ها به میزان لیگ ایران نیست. بحث مهم این است که خودم بلافاصله پس از نشان دادن کارت زرد، اگر اعتراض‌ها زیاد شود، بازیکن را با کارت قرمز بیرون می‌کنم، اما احساس می‌کنم همکاران ایرانی من در نشان دادن کارت زرد دوم با افزایش اعتراض تا حدی سفتی به خرج می‌دهند.

  • من هم شنیده ام هدایت  ممبینی و لیلا صوفی زاده پس از مهاجرتم به استرالیا در جلسه‌ای که با حضور اعضای هیئت رئیسه فدراسیون برگزار شد، درخواست کردند نام من از فهرست داوران الیت ایران خارج شود. این درحالی است که در جلسه‌ای که قبل از سفرم با حضور مهدی تاج، محمدرضا ساکت و هدایت ممبینی برگزار شد به آن‌ها گفتم بحث مهاجرت من هیچ مشکلی ندارد، اما تمایل دارم همچنان در بحث بین المللی برای ایران قضاوت کنم. البته در آن جلسه گفتم در این بحث بین المللی هم می‌توانم برای کشور دیگری فعالیت کنم، اما متاسفانه صوفی زاده و ممبینی چنین بحثی را در جلسه هیئت رئیسه مطرح کردند البته این درخواست از سوی اعضای هیات رئیسه رد شد. 
  •  خوشبختانه تاج و برخی مسئولان هیئت رئیسه فدراسیون جلوی این بی تدبیری را گرفتند. شاید هم صوفی زاده و ممبینی برای خودشان دلایلی داشته باشند. باید بگویم اگر فرد جدیدی جای من معرفی می‌شد به جام جهانی قطر نمی‌رسید چراکه هشت تیم نامزد از داوران آسیایی برای قضاوت این بازی‌ها بسته شده است.
  • برای من مهم است تا زمانی که بخواهند به نام ایران قضاوت کنم، اما وقتی نخواهند تصمیم دیگری می‌گیرم. اگر هم دوستان به این نتیجه می‌رسیدند که نام مرا از فهرست داوران بین المللی کشورمان خارج کنند، دیگر شانس قضاوت در بازی‌های جام جهانی به تیم داوری ایران داده نمی‌شد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3edwa2