پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1398/11/03 23:44
کد خبر: 5195

بازتاب پیشنهاد بیرانوند در رسانه‌های بلژیکی

شایعه خداحافظی بیرانوند از هم تیمی هایش، مهر تائیدی بود بر جدایی دروازه بان 27 ساله به خنک بلژیک؛ اتفاقی که ممکن است یک سکوی پرش برای این دروازه بان بلند قامت باشد.

به گزارش خبرنگار رصد ورزشی و به نقل از ورزش سه: وقتی یحیی گل محمدی در سوت خود دمید و پایان تمرین را اعلام کرد، بازیکنان تیم پرسپولیس راهی رختکن شدند تا برای خروج از زمین شهید کاظمی آماده شوند. در همان لحظات بود که علیرضا بیرانوند، یکی از پیراهن های خود را به بازیکنان تیم رساند تا هم‌تیمی‌هایش روی آن امضا بزنند؛ شاید برای یک یادگاری ماندگار از سه سال و نیم حضور در پرسپولیس.

خیلی ها همین حرکت را به منزله خداحافظی از هم‌تیمی‌ها می‌دانند. این در حالی است که بیرانوند در تمرین امروز خداحافظی رسمی نکرد اما کنار هم قراردادن خبر پیشنهاد جدی از خنک بلژیک و احتمال بالای جدایی این دروازه‌بان سبب شده تا چنین اتفاقی، یک گودبای پارتی تلقی شود.

اخبار پیشنهاد خنک بلژیک به بیرانوند، از چند روز گذشته در میان برخی خبرنگاران وجود داشت اما یک هفته طول کشید تا رسانه های بلژیکی به نقل از مقامات باشگاه خنک، این خبر را تائید کنند. آن ها نوشتند که باتوجه به نیاز این تیم آبی پوش، هانس ولف سرمربی این تیم نسبت به علیرضا بیرانوند نگاه مثبت نشان داده و مدیران این باشگاه نیز به دنبال جذب او هستند.

تیم خنک که جزو قدرت های برتر فوتبال بلژیک است، 4 دروازه بان در اختیار دارد اما آسیب دیدگی دنی وکوویچ و مارتن وندروورت سبب شده تا نیاز به خرید یک گلر شدیدا احساس شود. نکته جالب این است که بیرانوند در صورت انتقال به خنک بلژیک، باتوجه با ارزش 3.5 میلیون یورویی‌اش، یکی ازگران ترین دروازه بان های لیگ این کشور خواهد شد. نکته جالب این که مجموع ارزش دو گلر اصلی خنک نیز از بیرانوند کمتر است. این در حالی است که البته بیرانوند در ماه های گذشته به تیم هایی چون تورینو هم نزدیک بود.

وبسایت فوتبال نیوز بلژیک هم نوشت: باشگاه خنک از خرید توماس دادلیون دروازه بان فرانسوی اندرلخت انصراف داد و به دنبال جذب بیرانوند است. فوتبال رانت هم عنوان کرد: گلری که پنالتی رونالدو را مهار کرد، در راه باشگاه خنک است.

بیرانوند باوجود پیشنهادات مختلف در سال های گذشته اما یک سنگ بزرگ را پیش پای خود می‌دید؛ بند فسخ 700 هزار دلاری که از سوی باشگاه پرسپولیس تعیین شد و هیچ تیمی حاضر نبود آن را بپردازد اما حالا خنک قصد دارد تا سرانجام این بند را فعال کرده و بیرانوند را به خدمت گیرد.

بنابراین دروازه بان خرم آبادی سرخ ها، این فرصت را دارد تا با انتقال به تیم خنک، شرایطی ویژه را تجربه کند و به دروازه بان شماره یک این تیم تبدیل شود. او در سال های اخیر پیشنهادات زیادی را از اروپا داشته و باتوجه به درخشش در جام جهانی، جام ملت ها و لیگ قهرمانان، یکی از بازیکنان شاخص فوتبال ایران و آسیا نیز به حساب می‌آید.

پیش از این، دانیال داوری، امیر عابدزاده و علیرضا حقیقی دروازه بان های لژیونر فوتبال ایران بودند. داوری که از ابتدا در آلمان حضور داشت و تنها برای یک دوره کوتاه برای بازی در تیم ملی ایران را تجربه کرد. اما علیرضا حقیقی در 23 سالگی از پرسپولیس به روبین کازان منتقل شد و پس از آن بیش از نیم دهه در اروپا بازی کرد و در تیم ملی نیز برای چند سال، جایگاه ویژه ای داشت.

امیر عابدزاده شرایط بهتری را نسبت به دانیال داوری و علیرضا حقیقی داشت و همین حالا نیز در تیم ماریتیمو بازی می کند. عابدزاده از سال 2010 به خارج از کشور رفت و در تیم های آمریکایی هم بازی و تنها برای یک دوره کوتاه بازی در ایران را سپری کرد.

حالا بیرانوند که این فصل باوجود افت نسبی، در بین 3 نامزد کسب توپ طلای آسیا هم حضور داشت، در 27 سالگی امیدوار است انتقال به قاره سبز را تجربه کند. اتفاقی که برای دروازه بان های ایرانی به ندرت رخ داده و به خصوص هیچ یک از آن ها در لیگی نظیر بلژیک و تیم بزرگی چون خنک حضور نیافته اند. در سال های اخیر علی قلی زاده، کاوه رضایی، امید نورافکن، میلاد محمدی و... در تیم های مختلف این لیگ بازی کردند و تصویری خوب را از فوتبالیست های ایرانی به ثبت رساندند و حالا باید دید بیرانوند در صورت این انتقال، چه عملکردی را از خود به جای خواهد گذاشت.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3z5qz3