پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1398/11/02 04:57
کد خبر: 5062

تیم ملی باید مربی خارجی داشته باشد

سرمربی سابق تیم فوتبال استقلال گفت: استراماچونی با علم به اینکه از خیلی از تیم ها یکی دو بازی جلوتر بود و صدرنشین شد شرایط را به شکلی دید که بهتر است در همین مقطع تیم را تحویل بدهد.

به گزارش حبرنگار رصد ورزشی و به نقل ازتسنیم: فیروز کریمی با حضور در برنامه سلام صبح بخیر شبکه سوم سیما صحبت‌های جالبی را مطرح کرد. متن صحبت‌های سرمربی سابق استقلال را در زیر می‌خوانید:

چه خبر از تازه‌ترین کارها؟

در لیگ دو در تیم اترک خراسان شمالی کار می‌کنم و شجاعی استاندار خراسان شمالی از رفقای قدیمی من است که برای احیای تمام رشته‌های ورزشی سرمایه گذاری ویژه کرده است. دو هفته پیش مسابقات کشتی قهرمانی باشگاه‌های جهان را در بجنورد اجرا کردیم و همین الان که اینجا هستیم مسابقات ورزش باستانی و کشتی محلی همین حالا با حضور ۲۶ کشور در بجنورد در حال اجرا است.

پیش بینی شما از حضور فرهاد مجیدی در استقلال چیست؟

تا من در تیم حضور نداشته باشم نمی‌توانم اظهارنظر مطلق داشته باشم. فرهاد در عین اینکه جوان است، مربی باهوشی است که از همه پتانسیل‌ها به بهترین شکل استفاده می‌کند. کار سخت و مشکل است، اما اگر همه فرهاد را حمایت کنند از پس این کار برمی آید.

فرهاد جنم مربی گری در تیم بزرگ را دارد؟

جنمی که شما گفتید برای بوکس است. جنم این نیست که حتما مشت‌ها گره کرده باشد و باید طرف تجربه کار در تیم‌های بزرگ چه به عنوان مربی چه بازیکن را داشته باشد. با توجه به سوابق فرهاد که از ۱۶، ۱۷ سالگی پیش ما بود. او جوان‌ترین بازیکنی بود که در مسابقات لیگ بهمن بازی کرد. او باهوش است و پتانسیل دارد. با مربیان بزرگی هم کار کرده. در تیم‌های پرسپولیس و استقلال مهم این است که همه با هم یاری کنند و اگر اینگونه نباشد کار سخت می‌شود. به هر حال فرهاد هم بازیکن بزرگی بوده، در استقلال زحمت کشیده، ملی پوش بوده و اگر همه صادقانه او را حمایت کنند موفق می‌شود.

نقش حمایتی هیات مدیره چقدر می‌تواند تاثیرگذار باشد؟

هیات مدیره در کنار اینکه باید تصمیمات خوبی برای باشگاه بگیرد و مصوبات را به اجرا بگذارد، عمده کارش این است که مسائل و مشکلات مالی و معیشتی اعضا را در زمان مناسب حل کند اگر این کار انجام نشود مربی در تیم‌های بزرگی مثل پرسپولیس، استقلال، سپاهان و اینگونه تیم‌های پرطرفدار و پرحرارت به مشکل می‌خورد. هیات مدیره باید به قولی که به مربی می‌دهد پایبند باشد. چون مربی از لسان هیات مدیره صحبت می‌کند و اگر قول‌ها عملی نشود، اولین کسی که در مظان اتهام است مربی است که یا باید از بازیکنان حمایت کند و مقابل هیات مدیره بایستد، یا از هیات مدیره در خفا حمایت کند به هر حال در هر صورت یک طرف را از دست می‌دهد.

فرهاد مجیدی می‌تواند در این شرایط که حتی استقلال زمین چمن نداشت و منجر به قهر او شد موفق شود؟

سالی که ما بودیم در ۱۳ زمین تمرین کردیم. امروز دیگر بعد از گذشت ۱۰، ۱۲ سال نباید استقلال هنوز این مشکلات را داشته باشد. هنوز کار شروع نشده برای فرهاد مشکل پیش آمده. او باید داشته هایش را کجا انتقال بدهد؟ این برایش مشکل ایجاد می‌کند. فرهاد جان سخت است، او بازیکنی بود که ۱۶ سالگی با تیم بزرگسالان کار می‌کرد، صبح در تیم خودشان بود، عصر پیش ما می‌آمد و فوق العاده فعال و سخت کوش است، اما اگر ابزار در اختیار نداشته باشد نمی‌تواند کاری انجام بدهد.

تحلیل شما از اتفاقات حضور استراماچونی چیست؟

به نظر من او در آن مقطع تصور می‌کرد نمی‌تواند تیم را در آن سطح نگه دارد و فرار رو به جلو می‌کرد. او صد در صد نمی‌توانست نتیجه بگیرد. استراماچونی با علم به اینکه از خیلی از تیم‌ها یکی دو بازی جلوتر بود و صدرنشین شد شرایط را به شکلی دید که بهتر است در همین مقطع تیم را تحویل بدهد. صدرنشینی او کاذب بود. بعد هم که کار را ادامه دادند بد ادامه ندادند. استراماچونی تیم را با علم به اینکه تیم‌های دیگر بازی‌های عقب مانده دارند، با عنوان صدرنشین گذاشت و رفت. او استقلال را می‌شناخت و این تیم در خارج از کشور هم طرفدار سینه چاک دارد و حتی در خارج از کشور به مراتب مطرح‌تر از تیم‌های دیگر است، چون سابقه دو بار قهرمانی آسیا را دارد. او نباید با تماشاگران و طرفداران اینگونه رفتار می‌کرد و کار او غیرورزشی بود. همه می‌دانند تیم‌های ما در قبال اطراف خارجی پول را پرداخت می‌کند، اما یک سری مسائل به ما تحمیل شده است. ما دچار تحریم ناجوانمردانه هستیم، اما بالاخره حق الزحمه را می‌دهیم. اینکه او تیم را رها کرد ناجوانمردانه بود.

تیم ملی باید مربی ایرانی داشته باشد یا خارجی؟

تصور من بر این است که نباید نگاهمان به شرایط فعلی باشد. باید یک مربی کاربلد که راه و چاه را بداند بیاورند، مربیان خوب ایرانی را کنارش بگذارند تا برای جام جهانی آماده شود. ما نباید یک مهره دیگر را بسوزانیم. اگر فدراسیون فوتبال در سازندگی تبحر ندارند در سوزاندن حرف اول را می‌زنند، مهره سوزی ما در دنیا زبانزد است و همه دنبال این هستند از ما تقلید کنند تا بدانند چطور مهره‌های خوبمان را مثل آب خوردن می‌سوزانیم. قبلا این کار را درباره امیر قلعه‌نویی کردیم و بدون باخت او را عزل کردیم. درباره علی دایی با فوتبال خوبی که انجام می‌داد هم همین کار را کردیم.

اگر مربی خارجی بیاید دوباره اتفاق ویلموتس می‌افتد و امکان انتقال پول به مربی خارجی را نداریم، چاره چیست؟

می‌توانند اول منبع هزینه را مشخص کنند. در جریان تحریم‌ها هستم، ولی باید راه را پیدا کنند و با مربی کنار بیایند.

قبول دارید انتخاب ویلموتس اشتباه بود؟

مبلغی که ما هزینه کردیم ارزشش را نداشت. ممکن است ویلموتس مربی خوبی باشد، اما ارزش آن هزینه را نداشت.

۴ میلیون و ۶۰۰ هزار یورو کاسبی از ایران نبود؟!

به نظر من قرارداد فوق العاده ضعیف بسته شده است و اگر ما شرایط تحریم هم نداشتیم و به راحتی می‌توانستیم مبلغ را پرداخت کنیم ویلموتس ارزش اش را نداشت. او شرایط دریافت یک سوم این مبلغ را هم نداشت.

موافق حضور باشگاه‌ها در آسیا هستید؟

اصلا موافق نیستم. آن‌ها دارند به ما زور می‌گویند. این مورد اصلا ارتباطی به ورزش ندارد. یک حادثه‌ای بوده و اشتباهی پیش آمده و نباید آن را به همه چیز ربط بدهند. امن‌ترین فضا را ما داشتیم. امنیت ما حتی در دنیا بهترین است. ببینید در سراسر دنیا چه اتفاقی می‌افتد. ما امن‌ترین کشور دنیا هستیم و دارند به ما زور می‌گویند. باشگاه ها، سازمان لیگ و فدراسیون باید تصمیم بگیرد. من اگر مربی بودم حاضر نبودم تیمم در حال اینکه امن‌ترین کشور دنیا را داریم میزبانی را از دست بدهد.

ربط حقوق به خوراکی؟

یکی از دوستان ما در کمیته صیانت بود و ادعای حقوقی و قضایی هم داشت. از من درباره او پرسیدند و گفتم بله او در بحث حقوقی و غذایی خوب است. او در بحث غذا تنها کسی که ۵ پرس غذا می‌خورد و تنها کسی که از ۶ جا حقوق می‌گیرد او است.

اول همسایه بعد خانه

همسایه ما سر یک چیز جزئی ما را به دادگاه کشاند! سر یک جفت دمپایی!

ماجرای سرمایه گذاری فیروز کریمی روی اسب

یکی از دوستان در شمال به ما گفت بهترین بیزینس اسب است. ما هرچه سرمایه داشتیم دادیم اسب کاسپین گرفتیم. اسب‌های اصیل ایرانی از زمان کوروش و داریوش! این اسب‌ها را خریدیم و یکی یکی خوردند و مردند، به شمال رفتیم تا کسی که این اسب‌ها را به ما انداخته بود پیدا کنیم دیدیم داخل جوی آب از این اسب‌ها پر است!

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3naov2