پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1398/10/11 06:09
کد خبر: 3844

کفاشیان: قانونی‌ترین فرد برای جانشینی تاج بودم

​علی کفاشیان و دوباره فدراسیون فوتبال؟ خودش اصلا زیربار نمی‌رود و با اینکه اعتقاد دارد قانونی‌ترین فرد برای جایگزینی تاج در راس فدراسیون محسوب می‌شود، اما می‌گوید حیدر بهاروند به خاطر تسلطش به امور بهترین گزینه انتخاب برای سرپرستی فدراسیون به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار رصدورزشی و به نقل از فرهیختگان: علی کفاشیان و دوباره فدراسیون فوتبال؟ خودش اصلا زیربار نمی‌رود و با اینکه اعتقاد دارد قانونی‌ترین فرد برای جایگزینی تاج در راس فدراسیون محسوب می‌شود، اما می‌گوید حیدر بهاروند به خاطر تسلطش به امور بهترین گزینه انتخاب برای سرپرستی فدراسیون به شمار می‌رود. کفاشیان که سال‌ها رئیس فدراسیون فوتبال بود، با وجود اینکه چندین ماه است در فدراسیون آفتابی نشده و خود را کنار کشیده، همچنان طبق قانون نایب‌رئیس اول فدراسیون است، چراکه استعفای کتبی از وی وجود ندارد.

درواقع این‌طور به نظر می‌رسد که اگر می‌خواست می‌توانست به جای تاج، بعد از 3 سال و نیم دوباره مسند امور در فدراسیون را برعهده بگیرد، اما در هر صورت این اتفاق نیفتاد و بهاروند به‌عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال توسط هیات‌رئیسه انتخاب و منصوب شد تا مقدمات برگزاری انتخابات (که ظاهرا اردیبهشت سال بعد برگزار خواهد شد) را فراهم کند. گفت‌وگوبا علی کفاشیان را در ادامه می‌خوانید.

 

شنیده می‌شود دوباره به فوتبال باز می‌گردید؛ صحت دارد؟

این‌طور نیست. مگر کافی نبود آن همه کار کردیم. چرا دوباره باید برگردم؟

 

نمی‌خواهید حق‌تان را بگیرید؟

چه حقی. حق‌مان را گرفتیم دیگر!

 

شما هنوز استعفای کتبی نداده‌اید و به نظر می‌رسد با وجود انتخاب بهاروند، هنوز قانونی‌ترین فرد برای جایگزینی مهدی تاج شما باشید!

بله، درست است. بالاخره نایب‌رئیس اول می‌تواند جایگزین رئیس شود، اما بهاروند هم بر کارها مسلط و بلد است و هم در کوران کار قرار دارد و به امور وارد است، به نظرم انتخاب خوبی را از سوی هیات‌رئیسه فدراسیون شاهد بوده‌ایم. او بهترین گزینه است که بتواند فدراسیون را اداره و مجمع انتخاباتی را برگزار کند.

 

مجمع انتخاباتی باید در موعدش برگزار شود یا زودتر؟ برخی می‌گویند اردیبهشت 99 و برخی می‌گویند در اواخر سال جاری!

هر زمانی که باشد باید از الان کارها را آغاز کنند تا در موعد خود شاهد برگزاری یک انتخابات خوب و بی‌حرف و حدیث باشیم. با این حال به نظرم بهاروند بهترین فرد برای برگزاری مجمع به شمار می‌رود.

 

در هر صورت قانونی‌ترین گزینه برای سرپرستی شما هستید.

این مهم نیست. مهم این است که فوتبال ما نیاز دارد یک نفر امورش را ساماندهی کرده و مقدمات برگزاری مجمع را فراهم کند که به نظرم بهاروند توانمندی‌اش را دارد. بقیه موارد مهم نیست. من حتی گفته بودم آمادگی‌اش را دارم که بگویم من نیستم و بهاروند باید باشد. یعنی به نوعی انتخاب من هم بهاروند بود. او از من بهتر می‌تواند کمک کند.

 

چرا عیادت آقای تاج نرفتید؟

متاسفانه مسافرت بودم و در اولین فرصت به عیادتش خواهم رفت.

 

شاید از دست او دلخور هستید!

نه اصلا. چرا باید دلخور باشم؟ من مسافرت بودم و دیروز تازه برگشتم.

 

اگر شرط بازنشستگی را از ورزش بردارند، آیا حاضرید به فدراسیون فوتبال برگردید؟ اگر کاندید شوید به نظر شانس زیادی هم خواهید داشت.

من کارم را انجام داده‌ام و دیگر خود را برای بازگشت به فدراسیون فوتبال مناسب نمی‌بینم. 8 سال به‌عنوان رئیس و 3 سال هم به‌عنوان نایب‌رئیس در این فدراسیون حاضر بودم و فکر کنم خدمتم را انجام داده‌ام و دیگر برای من بس است. امیدوارم تازه‌نفس‌ها با ‌انگیزه‌های بهتر و قوی‌تر بیایند.

 

اگر نیاز باشد که برای بازسازی امور برگردید، باز هم پاسخ‌تان منفی است؟

دیگر نمی‌توانم و در توان خود نمی‌بینم. اگر توانش را داشتم هنوز در فدراسیون بودم و کارم را می‌کردم.

 

حتی حاضر نیستید برای ریاست فدراسیون دوومیدانی کاندید شوید؟ این فدراسیون هم فعلا با سرپرست اداره می‌شود.

خیر؛ اگر کمک بخواهند به‌عنوان مشاور حرفی ندارم، اما برای بحث مدیریتی و ریاست، خودم را بازنشسته کرده‌ام.

 

پس این بازنشستگی ربطی به اعمال قانون ندارد.

نه اصلا؛ من کاری به آنها ندارم و خودم خودم را بازنشسته کرده‌ام.

 

پرونده محرومیت‌تان از حضور در فوتبال به کجا رسید؟

این پرونده هنوز در استیناف است و به جای خاصی نرسیده است.

 

از کی‌روش چه خبر؟

با او در ارتباطم. حالش خوب و در کلمبیا مشغول است.

 

سوءتفاهمی که برای همسرش ایجاد شده بود، از بین رفت؟ (کفاشیان قبلا در مصاحبه‌ای اعلام کرد با کی‌روش قهر بوده و برایش پیامی مبنی‌بر ابراز دلتنگی فرستاده، درحالی که گوشی کی‌روش دست همسرش بوده و گمان کرده یک زن برای همسرش پیام داده است!)

آن برای زمان مربیگری‌اش در ایران بود که بحث می‌کردیم و کار به قهر می‌کشید. دیگر خبری نشد. الان با هم خیلی هم دوست هستیم و مشکلی وجود ندارد.

 

پس دیگر از دست شما عصبانی نمی‌شود.

نه اصلا. خیلی هم خوش‌اخلاق شده و عید را هم به یکدیگر تبریک گفتیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3w8rd3