پنج‌شنبه 23 فروردین 1403 - 11 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/04 02:54
تیم ملی ولز | ولز حریف دوم تیم ایران | تساوی ولز وآمریکا
کد خبر: 32118

ولز حریف ایران در جام جهانی در رتبه ی نوزدهم فیفا

تیم ملی فوتبال کشورمان امروز در دومین بازی خود در مرحله گروهی به مصاف تیم ولز می‌رود؛ حریفی که در بازی نخست خود در برابر آمریکا به نتیجه مساوی یک بر یک دست یافت.

تیم ملی ایران امروز ظهر در دومین بازی خود در جام جهانی 2022 به مصاف ولز خواهد رفت. شاگردان کی‌روش درتیم ملی ایران بعد از شکست مقابل انگلیس و با توجه به تساوی ولز وامریکا دوباره به صعود امیدوار شدند دیدارولز  و آمریکا با نتیجه 1_1به پایان رسید. و امروز به دنبال کسب هر سه امتیازاز بازی با ولز هستند تا به این هدف نزدیک شوند. پیش از این دیدارتیم ملی ولز حریف تیم ملی ایران را برای شما در چند خط معرفی کرده ایم:

تیم ولز

- فدراسیون فوتبال ولز در سال 1876 تاسیس شد.
- این دومین حضور ولز در جام جهانی است. آنها بعد از 64 سال که در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 1958 سوئد با گل معروف پله حذف شدند، جواز حضور در جام جهانی قطر را کسب کردند.
- ولز در انتخابی جام جهانی بعد از بلژیک در گروه خود دوم شد تا از طریق پلی‌آف برای صعود تلاش کند. اتریش و اوکراین تیم‌هایی بودند که ولز در پلی‌آف شکست داد و جشن صعود کرد.
- تیم ملی ولز در مکان نوزدهم رنکینگ فیفا حضور دارد.
- این دومین بار در تاریخ است که دو تیم ایران و ولز مقابل هم قرار می گیرند. در تقابل قبلی تیم ملی ولز فروردین 1357 با یک گل مقابل ایران به پیروزی رسیده بود.

دیدار ایران و ولز از ساعت 13:30 امروز (جمعه) در ورزشگاه احمد بن علی آغاز خواهد شد. ولز در بازی قبلی خود با گل دقیقه 81 گرت بیل از شکست مقابل امریکا گریخت و اینک یک امتیاز دارد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2rbqyz