پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1398/09/26 13:01
کد خبر: 3027

با نکونام آمدم و با او هم میرم !

مدیرعامل تیم فولاد خوزستان از جواد نکونام و کادرفنی اش حمایت کامل می کند و گفت اگر او نباشد، در فولاد نخواهد ماند.

به گزارش خبرنگار رصد ورزشی و به نقل از ورزش سه؛ سعید آذری مدیرعامل تیم فولاد خوزستان در خصوص عملکرد این تیم در پانزده هفته سپری شده از لیگ برتر فوتبال کشور به ایسنا گفت:

از عملکرد فولاد رضایت کامل دارم

عملکرد تیم برای‌مان قابل قبول است. پس از ۱۶ سال مدیریت در فوتبال، وقتی می‌بینم تیمم در نیم‌فصل ۲۳ امتیاز کسب کرده است، جایگاه تیم را با توجه به پتانسیلی که در اختیار داریم و زحماتی که کشیده شده است، قابل قبول و متعادل می‌دانم. اگر تصمیمات اشتباه داوری نبود، ما در نیم‌فصل اول می‌توانستیم شش امتیاز دیگر نیز به ۲۳ امتیازمان اضافه کنیم. بر این اساس نیز از عملکرد بازیکنان و کادر رهبری تیمم رضایت کامل دارم و امیدوارم در آینده همین روند تداوم داشته باشد.

نمی‌شود وقتی مربی نتیجه نمی‌گیرد، سریع سفره‌مان را جدا کنیم

 هر زمان که خواسته‌ای از سرمربی تیم داریم، باید یکسری امکانات نیز در اختیار او قرار ‌دهیم تا در نهایت یک حرکت گروهی ایجاد شود. پس هر زمان که مربیان ما موفق می‌شوند، نمی‌توانیم سهم خودمان را صد درصدی بدانیم و زمانی که یک مربی در مسیری قرار می‌گیرد که تیمش به نتایج خوب نمی‌رسد، سریع سفره‌مان را جدا کنیم.

باید مثل شیر پشت نکونام ایستاد

 وقتی یک مربی هم‌وطن با این همه افتخاراتی که در کشور و خارج از ایران داشته و تجاربی که به دست آورده است، در حال انجام کار جدیدی در فولاد است، باید حمایت شود. از همان روزی که به فولاد آمدم، گفتم که فولاد یک تیم متوسط است و مربی که با این پتانسیل کار می‌کند و توانسته ۲۳ امتیاز نیز کسب کند، باید مثل شیر پشت آن ایستاد. اگر این رویه در تمام باشگاه‌ها شکل بگیرد و اجازه دهیم، مربیان بر اساس دانش و توان، کارشان را انجام دهند و در کارشان نیز دخالت نکنیم، این یک قانون می‌شود. این مهم فلسفه کاری من است و تا آن‌جا که بتوانم از مربی‌ام حمایت می‌کنم و پشت او می‌ایستم.

45

حمایتم از مربیانی که با آن‌ها کار کرده‌ام، جواب داده است

 در تیم ذوب آهن، حمایت من در مورد گل‌محمدی، قلعه‌نویی، حسینی و منصوریان جواب داد. در مورد نمازی نیز می‌توانست جواب دهد، اما توان یک مدیر تا حدی است؛ در مورد نمازی هم مطمئن بودم که اگر حمایت‌اش کنیم، جواب خواهد داد ولی سیاست افرادی که در کارخانه بودند و تغییر در مدیریت شرکت، باعث شد چنین اتفاقی نیفتد. در مورد منصوریان هم برخی اعتقاد داشتند این مربی را به اشتباه به ذوب آهن آورده‌ام ولی پشت‌سر منصوریان ایستادم و خدا را شکر جواب هم داد.

محکم از مربیان فولاد دفاع خواهیم کرد

مربیان فولاد شایستگی خود را در نیم‌فصل اول نشان دادند و محکم از آن‌ها دفاع خواهیم کرد زیرا به آن‌ها اعتقاد داریم و آن‌ها می‌توانند در نیم‌فصل دوم نیز با کمک باشگاه یک تیم خوب ببندند. نقش باشگاه تعیین‌کننده است و این‌که از فوتبال شناخت داشته باشیم و بتوانیم به مربی کمک کنیم تا بازیکنان مورد نظر را با رعایت صلاح باشگاه جذب کنند، به نتیجه خواهیم رسید.

از ته قلبم گفتم که "اگر نکونام نباشد، من هم از باشگاه می‌روم"

 اصلا شک نکنید که اگر نکونام نباشد، من هم از باشگاه می روم زیرا من به نکونام اعتقاد دارم. یک نیم‌فصل با او کار کرده‌ام و تقریبا روش کاری هم را متوجه شده‌ایم و ایده‌های او را می‌دانم. من می‌دانم که نکونام ایده‌های درستی دارد و زحمت می‌کشد و از ته قلبم گفتم که "اگر نکونام نباشد، من هم از باشگاه می‌روم". حفظ نیمکت تیم و ماندن نکونام فقط ایده من نیست و مدیریت کارخانه و هیات مدیره باشگاه نیز فوق‌العاده حمایت می‌کنند و متفق‌القول می‌گویند که نکونام بهترین انتخاب برای فولاد بوده است.

روی حرفم هستم

تصور کنید ما نکونام را هم کنار بگذاریم تا بیاییم با روش کاری مربی بعدی آشنا شویم، لیگ تمام شده است. در هر صورت من روی حرف خودم که "اگر نکونام نباشد، من هم از باشگاه می‌روم"، هستم و اگر خدای ناکرده نکونام کنار گذاشته شود، من هم پس‌فردای آن روز به خانه‌ام برمی‌گردم.

به پشتوانه فلسفه‌ام به فولاد آمدم، نه نکونام

 من به پشتوانه فلسفه‌ام به فولاد خوزستان آمده‌ام. فلسفه مدیریتی‌ام نیز متاثر از سال‌ها مربیگری‌ام است.یکسری در حال شیطنت کردن هستند و من هم آدمی هستم که پس از ۱۶ سال مدیریت در فوتبال، این شیطنت‌ها را می‌شناسم. برخی به دنبال باشگاه هستند و از عناصر مختلف استفاده می‌کنند. در حالی‌که اگر همین افراد از توانمندی‌شان در مسائل تخصصی‌شان استفاده می‌کردند، بیشتر پیشرفت می‌کردند تا این‌که توانمندی‌های‌شان را صرف شیطنت کنند. این‌که بخواهند فضایی این چنینی را درست کنند، خوب نیست و صحبت‌های من برای پیشگیری از پیش آمدن چنین قضایایی است زیرا اهداف این عده را می‌دانم.

بگذارم اتفاقات گذشته رقم بخورد، یعنی اشتباهی به فولاد آمده‌ام

 دو سه پیشنهاد دیگر نیز داشتم اما بررسی کردم و فولاد را انتخاب کردم. متوجه‌ام که طی چند سال گذشته چه اتفاقاتی در فولاد افتاده است و چه بلایی سر، مربیان قبل از نکونام آمده است. اگر من هم اجازه دهم که چنین شرایطی اکنون نیز رقم بخورد، پس من اشتباهی به فولاد آمده‌ام.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/48j5l3