چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/10/13 06:06
این مطلب از گروه وب گردی است و تنها جنبه سرگرمی دارد
کد خبر: 18571

هیونگ مین مرد سال فوتبال آسیا شد/ آزمون و طارمی در رده‌های دوم و سوم

رصد ورزشی: هافبک کره‌ای تیم فوتبال تاتنهام به عنوان بهترین فوتبالیست آسیا در سال گذشته میلادی معرفی شد.

طارمی فوتبالیست باهوش کشورمان است که این روزها در حال درخشش است. طارمی در پورتو مشغول بازی است. طارمی گل های زیادی را برای پورتو به ثمر رسانده یا در پاس گل رد پای طارمی دیده می شود. زوج طارمی در پست مهاجم مشخص شده است.

به گزارش رصد ورزشی، هیونگ‌مین سون مهاجم تیم ملی فوتبال کره جنوبی که سال خوبی را با تاتنهام در لیگ برتر انگلیس سپری کرد، از سوی روزنامه «Titan Sports» چین به عنوان بهترین فوتبالیست آسیا در سال 2021 معرفی شد.

این روزنامه هر سال بهترین فوتبالیست قاره کهن را معرفی می‌کند که «سون» برای پنجمین سال متوالی و در مجموع برای هفتمین بار این عنوان را در تاریخ 9 ساله جایزه بهترین فوتبالیست آسیا به خود اختصاص داد.

این درحالی است که هنوز AFC مراسم انتخاب برترین‌های فوتبال آسیا را برگزار نکرده؛ اما با توجه به نتایج سال‌های گذشته این رتبه‌بندی به واقعیت نزدیک است. در 9 دوره گذشته 7 دوره این عنوان به بازیکن کره‌ای رسیده است و به نظر می‌رسد در این دوره نیز سون هیونگ مین، شانس اول باشد.

سون 29 ساله با به ثمر رساندن 17 گل در تمامی رقابت‌های باشگاهی برای تاتنهام یکی از بازیکنان تأثیرگذار این تیم انگلیسی در سال گذشته میلادی بود. او در حالی با کسب 242 امتیاز عنوان بهترین فوتبالیست آسیا در سال 2021 را از آن خود کرد که «سردار آزمون» مهاجم ایرانی زنیت سن‌پترزبورگ با کسب 111 امتیاز در رتبه دوم رده‌بندی نهایی این جایزه و «مهدی طارمی» مهاجم ایرانی پورتو با 90 امتیاز در رتبه سوم جای گرفتند.

رای نماینده رسانه‌ای ایران از عجایب این نظر سنجی بود؛ فرد موردنظر به سردار آزمون رای نداد و سردار در بین 5 انتخاب وی نبود. نماینده رسانه‌ای کشورمان نفر دوم را از عربستان انتخاب کرد.

از بین ایرانی‌ها فقط طارمی، گزینه مدیر یکی از رسانه‌های ورزشی ایران بود. جالب این که نمایندگان چین و عراق و برخی دیگر از کشور‌ها به آزمون رای داده‌اند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3z9vx6