یک‌شنبه 27 اسفند 1402 - 17 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/07/25 11:39
حسن یزدانی
کد خبر: 16993

تیپ لاکچری حسن یزدانی در لباس دامادی | عکسهای حسن یزدانی

حسن یزدانی قهرمان محبوب کشورمان بعد از عملکرد تحسین برانگیز در مسابقات جهانی در مراسم تقدیر از قهرمانان شرکت نمود و با تیپ لاکچری در آن حضور پیدا کرد، گویی لباس دامادی به تن کرده است.

به گزارش رصد ورزشی: حسن یزدانی کشتی گیر وزن 86 کیلوگرم ایران است. حسن یزدانی در مسابقات جهانی کشتی آزاد که در نروژ برگزار شد موفق گردید با شکست دیوید تیلور به مدال طلای جهانی دست پیدا کند. تقابل حسن یزدانی با دیوید تیلور آمریکایی که از آن به نبرد پادشاه و جادوگر یاد می‌کنند یکی از مسابقات جذاب برای علاقمندان به کشتی است. حسن یزدانی حسن یزدانی قهرمان محبوب کشورمان را همیشه در ذهن با دوبند کشتی دیده ایم اما این بار با تیپ لاکچری اش باعث تحسین علاقمندان خود شده است.

حسن یزدانی

بیوگرافی حسن یزدانی

حسن یزدانی ۵ دی ۱۳۷۳ در روستای لپوصحرا واقع در شهرستان جویبار به دنیا آمده‌است. او سومین فرزند حسین و حمیرا یزدانی است و سه برادر دارد.

پدرش کشاورز است و در مسابقات کشتی سنتی شرکت می‌کرده و او هم در دوران کودکی در خانه با برادرهایش کشتی می‌گرفت و یکی دو مرتبه هم در مسابقات سنتی مانند لوچو رقابت کرد. در یازده سالگی فعالیت در ورزش کشتی را آغاز کرد. در آغاز فعالیت و ردهٔ نونهالان زیر نظر امید اسماعیل‌پور تمرین کرد، سپس در ردهٔ نوجوانان به صورت جدی‌تر تمرینات خود را زیر نظر همت مسلمی دنبال کرد و در ردهٔ جوانان نیز حسین نقیبی در باشگاه کشتی جویبار مربی او بود. او زمانی که کشتی را شروع کرد پس از شش ماه می‌خواست آن را کنار بگذارد، ولی با اصرار پدرش در مسابقه‌های استانی مازندران شرکت کرد و در آن‌جا دوم شد و انگیزه‌اش بیشتر شد. همین مسئله باعث شد که فعالیت در این رشتهٔ ورزشی را دنبال کند.

حسن یزدانی

شروع فعالیت حسن یزدانی در ورزش

یزدانی کشتی را از سن یازده سالگی و در سال ۲۰۰۶ میلادی آغاز کرد و در سال ۲۰۱۱ به عضویت تیم ملی نوجوانان ایران درآمد و در اوت همان سال در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا به مدال برنز وزن ۵۰ کیلوگرم دست یافت و نوزده روز پس از کسب مدال برنز آسیا، در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان، به عنوان دوم رقابت‌ها دست یافت. او در سال ۲۰۱۴، در دستهٔ ۶۶ کیلوگرم، ابتدا قهرمان جوانان آسیا و سپس قهرمان جوانان جهان شد. یزدانی پس از این قهرمانی به ردهٔ سنی بزرگسالان آمد و در همان سال در لیگ برتر کشتی ایران توانست ختاگ تسابولوف، قهرمان وزن ۷۰ کیلوگرم جهان از روسیه را شکست دهد و خود را به عنوان یک مدعی جدید در کشتی آزاد جهان مطرح کند.

وی در سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ با رای مردم به عنوان بهترین ورزشکار مرد سال ایران انتخاب شد و در سال ۲۰۲۰ نیز در نظرسنجی اتحادیهٔ جهانی کشتی، از سوی طرفداران به عنوان محبوب‌ترین آزادکار جهان انتخاب شد.

حسن یزدانی

۲۰۲۱: راند ۳ و ۴ تیلور-یزدانی؛ نقره المپیک، طلای جهان

یزدانی برای شرکت در المپیک باید با کامران قاسم‌پور در رقابت‌های انتخابی تیم ایران مسابقه داد و توانست حریف خود را ۵ بر ۲ شکست بدهد. با تصمیم کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد ایران قرار شد حسن یزدانی با یک پیروزی و کامران قاسم‌پور با ۲ پیروزی راهی المپیک شود که یزدانی در مسابقه نخست انتخابی المپیک پیروز و راهی این بازی‌ها شد.

یزدانی پیش از المپیک در رقابت دستهٔ ۸۶ کیلوگرم قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ شرکت کرد و با شکست دادن هایاتو ایشیگورو از ژاپن، مصطفی العبید از عراق و دیپاک پونیا از هند عنوان نخست را به دست آورد. یزدانی بدون از دست دادن هیچ امتیازی به مقام نخست دست یافت.

حسن یزدانی ۴ اوت ۲۰۲۱ به عنوان نفر نخست رده‌بندی دستة وزنی خودش در المپیک ۲۰۲۰ توکیو به مبارزه پرداخت. وی در دور نخست جاورایل شاپیف از ازبکستان را ۱۱ بر ۲، و در دور یک‌چهارم پایانی استفان ریچموث، دارندهٔ مدال برنز جهان از سوئیس را در کمتر از ۲ دقیقه با نتیجه ۱۲ بر ۱ شکست داد. یزدانی در مرحله نیمه‌نهایی مقابل آرتور نایفونوف از روسیه دارنده برنز قهرمانی جهان و ۳ طلای قهرمانی اروپا قرار گرفت. یزدانی در مبارزه با نایفونوف روسی با ارائه کشتی حساب شده توانست او را ۷ بر ۱ شکست دهد و برای دومین مرتبه به فینال المپیک راه یابد.

در دیگر مبارزهٔ نیمه‌نهایی دیوید تیلور آمریکایی با نتیجهٔ ۱۰ بر صفر دیپاک پونیا از هند را شکست داد و حریف یزدانی در دیدار پایانی شد.

یزدانی در رقابت نهایی برای کسب نشان طلا برابر تیلور شکست خورد و به مقام دوم رسید. یزدانی پس از باخت سوم خود به تیلور و در حالی که به شدت گریه می‌کرد، سمت سالن گرم کردن حرکت کرد و هر وسیله‌ای که جلوی راهش بود را با ضربه پا به اطراف پرتاب می‌کرد.

یزدانی دو ماه پس از بازی‌های المپیک، با هدف کسب سومین طلای جهانی‌اش در قهرمانی‌های جهان ۲۰۲۱ شرکت کرد. او در دور یک‌هشتم نهایی به مصاف عظمت دولت‌بیکوف از قزاقستان رفت و صاحب برتری ۱۲ بر ۲ شد؛ در یک‌چهارم نهایی نیز ۱۱ بر ۰ اتان راموس از پورتوریکو را برد و به نیمه‌نهایی رسید. یزدانی در رقابت نیمه‌نهایی مقابل نایفونوف قرار گرفت و با برتری بر نمایندهٔ روسیه به رقابت نهایی مقابل تیلور رسید. یزدانی در رقابت نهایی این دسته توانست با برتری ۶–۲ برابر وی، عنوان قهرمانی کشتی جهان را به دست آورد.

حسن یزدانی پس از برد مقابل تیلور گفت: «من تمام تلاشم را کردم که تلخی مسابقات قبلی را بر طرف کنم و از این به بعد هم تمام تلاشم را می‌کنم تا دل مردم شاد شود.»

حسن یزدانی

مذهب و اصالت حسن یزدانی

حسن یزدانی مسلمان شیعه و اصالتاً اهل چرات، سوادکوه می‌باشد. در بسیاری از مسابقات بر روی دوبندهٔ او لفظ یاعلی درج شده‌است. او مدال طلای المپیک ۲۰۱۶ خود را به حرم امام رضا اهدا کرد. حسن یزدانی در اسفند سال ۱۳۹۵ خادم حرم امام رضا شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2xql6q