جمعه 25 اسفند 1402 - 15 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/07/23 15:20
مهدی طارمی
کد خبر: 16977

عشق آتشین دختر پرتغالی به مهدی طارمی | پیشنهاد ازدواج به مهدی طارمی

درخشش طارمی در ترکیب پورتو باعث محبوبیت فوق العاده او در میان هواداران این تیم شده تا حدی که دختران از او خواستگاری می‌کنند.

به گزارش رصد ورزشیمهدی طارمی بازیکن فوتبال اهل ایران در پست مهاجم است که برای باشگاه پورتو در لیگ برتر پرتغال و تیم ملی ایران بازی می‌کند. مهدی طارمی سابقه بازی در باشگاه‌های الغرافه قطر و ریو آوه را هم دارد. مهدی طارمی در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا عملکرد بسیار مطلوبی داشت و مورد توجه باشگاه های مطرح اروپایی قرار گرفته است. درخشش خیره کننده مهدی طارمی در لیگ پرتغال باعث شده تا دختران از او خواستگاری کنند.

 

مهدی طارمی

بیوگرافی و زندگینامه مهدی طارمی

نام:مهدی

نام خانوادگی:طارمی

تاریخ تولد:1371/4/27

محل تولد:بوشهر

تاهل:مجرد

پای تخصصی :راست 

بازیکن تیم :پورتو

شماره پیراهن :9 

مهدی طارمی در27 تیر ماه سال 1371 در بوشهر متولد شد.

مهدی طارمی (زادهٔ ۲۷ تیر ۱۳۷۱) بازیکن فوتبال اهل ایران در پست مهاجم است که برای باشگاه پورتو در لیگ برتر پرتغال و تیم ملی ایران بازی می‌کند. او در زمان حضور در باشگاه پرسپولیس دو بار در فصل‌های ۹۵–۱۳۹۴ و ۹۶–۱۳۹۵ آقای گل لیگ برتر ایران شد. طارمی سابقه بازی در باشگاه‌های الغرافه قطر و ریو آوه را هم دارد. او در جام جهانی ۲۰۱۸ به عنوان یکی از مهره‌های اصلی تیم ملی ایران به میدان رفت.

مهدی طارمی

دوران باشگاهی مهدی طارمی

پرسپولیس

وی در تاریخ ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ و در حضور بیش از صد هزار تماشاگر ورزشگاه آزادی تهران با به ثمر رساندن چیپ از روی نقطهٔ پنالتی مقابل النصر عربستان در مرحلهٔ گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۵ زمینه‌ساز پیروزی ۱–۰ پرسپولیس شد.

مهدی طارمی سابقه گلزنی در شهرآورد تهران را دارد؛ او در شهرآورد هشتاد و سوم که با نتیجه ۴–۲ به سود پرسپولیس تمام شد، دو بار دروازه استقلال را باز کرد.

طارمی در فصل نقل و انتقالات ۹۵–۹۶ فوتبال ایران در حالی که با تیم پرسپولیس تهران به توافق رسیده بود به ناگهان با سفر به ترکیه به تیم ریزه اسپور ترکیه پیوست.

اما پس از حدود سه هفته از تصمیم خود نسبت به حضور در ترکیه منصرف شد و مجدداً به پرسپولیس بازگشت.

مهدی طارمی در لیگ برتر ۹۶–۱۳۹۵ به عنوان بازیکن سال فوتبال ایران انتخاب شد. او جایزه برترین بازیکن فصل ۹۵–۹۶ خود را به حرم امام رضا تقدیم کرد. طارمی به غیر از این جایزه، به عنوان برترین گلزن لیگ شانزدهم و بهترین مهاجم این رقابت‌ها نیز انتخاب شد.

مهدی طارمی پس از ماجرای ریزه اسپور ترکیه، دچار محرومیت چهارماهه شد و باشگاه پرسپولیس نیز به همین خاطر مبلغی جریمه و از نقل و انتقالات محروم شد. یک برنامه تلویزیونی در سوم مهرماه سال ۹۶ اسناد عکس‌ها و مدارکی را مبنی بر گرفتن یک میلیارد و صد و پنجاه میلیون تومان پول از حسین هدایتی برای دادن به باشگاه ریزه اسپور توسط طارمی را رونمایی کرد، که او مبلغ مذکور را صرف خرید یک دستگاه خودرو پورشه کرده‌است.

گلزنی مهدی طارمی

الغرافه

مهدی طارمی در تاریخ ۱۷ دی ماه ۱۳۹۶ عضو باشگاه الغرافه قطر شد.

ریو آوه

مهدی طارمی در سال ۱۳۹۸به باشگاه فوتبال ریو آوه پرتغال پیوست. طارمی توانست در دومین بازی برای این تیم و در اولین حضورش به عنوان بازیکن ثابت، هت‌تریک کند. او در بازی بعدی نیز توانست با درخشش خود دو پنالتی را برای ریو آوه کسب کند. او در این بازی‌ها عنوان بهترین بازیکن زمین را به دست آورد و همچنین نمرات ۱۰ از ۱۰ و ۸٫۱ از ۱۰ را از نگاه هواسکورد گرفت.

او علاوه بر انعطاف بدنی و سرعت بالا، دارای توانایی در کسب پنالتی‌های متعدد از حریف است. در پرتغال نیز این توانایی او مورد توجه قرار گرفته و به «پنالتی‌گیر» معروف شده‌است.

در انتهای فصل نیز طارمی با به ثمر رساندن ۱۸ گل مشترکاً به همراه کارلوس وینیسیوس و پیزی به آقای گلی لیگ برتر پرتغال رسید.

گلزنی مهدی طارمی

پورتو

در شهریور ۱۳۹۹، با قراردادی چهار ساله به تیم سرشناس پرتغال یعنی پورتو پیوسته‌است. طبق نظرسنجی صورت گرفته توسط سایت اتحادیه فوتبال اروپا، گل مهدی طارمی به چلسی به عنوان بهترین گل لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۲۱ انتخاب شد. در این نظرسنجی از هواداران فوتبال اروپا خواسته شده بود تا از بین ده گل، بهترین را انتخاب کنند. حدود یک میلیون و سیصد هزار نفر در این نظرسنجی شرکت کرده و گل طارمی با کسب بیش از ۷۵۰ هزار رای اول شد.

مهدی طارمی

دوران ملی

مهدی طارمی در تمرینات تیم ملی فوتبال ایران

او ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ برای اولین بار به تیم ملی ایران توسط کارلوس کیروش دعوت شد. طارمی در جشن بهترین‌های لیگ برتر چهاردهم (۹۴–۱۳۹۳) به عنوان بهترین مهاجم لیگ ایران انتخاب شد. او در این مراسم در چهار رشته از جمله بازیکن سال فوتبال ایران که قاسم حدادی فر موفق به دریافت آن شد، کاندیدای دریافت جایزه بود. وی همچنین در سال ۱۳۹۴ به عنوان بازیکن سال فوتبال ایران انتخاب شد. او نخستین بازی ملی خود را در یک بازی دوستانه در برابر ازبکستان در سال ۱۳۹۴ انجام داد.

او در سومین بازی ملی خود پایش به گلزنی باز شد و در چارچوب مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ دو بار برابر گوام گلزنی کرد.

طارمی در چهارمین بازی ملی خود نیز درخشان ظاهر شد و در پیروزی سه بر صفر مقابل هند، با سماجت خود یک پاس گل موفق برای آندرانیک تیموریان ساخت و گل سوم را نیز به ثمر رساند.

مهدی طارمی یکی از تأثیرگذارترین بازیکنان تیم ملی در راه صعود به جام جهانی بود؛ او در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ برای تیم ملی فوتبال ایران گل‌های ۳ امتیازی زد و در این مسابقات عملکرد خوبی داشت.

وی در جام جهانی ۲۰۱۸ در ترکیب اصلی تیم ملی ایران حضور داشت و در هر سه مسابقه به میدان رفت.

مهدی طارمی در جام ملت‌ها آسیا ۲۰۱۹ در ترکیب اصلی تیم ملی قرار داشت و در مجموع این مسابقات با زدن ۳ گل عملکرد خوبی از خود به جا گذاشت.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2ayv9l