چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/07/12 00:25
عادل فردوسی‌ پور
کد خبر: 16834

عادل فردوسی‌ پور اخراج شد؟ | جزئیات ممنوع التصویری عادل فردوسی‌ پور

عادل فردوسی‌ پور از اسفند ۹۷ که با شبکه سه قطع همکاری کرده تا همین حالا مورد بی مهری مسئولان این شبکه قرار گرفته و حتی شایعه ممنوع التصویری اش هم به گوش رسید. اما علت این اخراج چه بود.

به گزارش رصد ورزشیعادل فردوسی پور در 10 مهر 1353 در یزد متولد شد. عادل فردوسی پور گزارشگر محبوب فوتبال است. عادل فردوسی پور علاوه بر گزارشگری مجری برنامه‌های فوتبالی و تهیه کنندگی را نیز در کارنامه خود دارد. عادل فردوسی پور با برنامه نود به شهرت رسید. عادل فردوسی پور در سال 1397 در یکی از برنامه‌های خود از اختلاف با مدیر شبکه سه پرده برداشت. پس از این برنامه اجازه پخش برنامه‌های عادل فردوسی پور و نود داده نشد.

گزارشگر فوتبال و مجری برنامه های فوتبالی و استاد دانشگاه و مترجم و روزنامه نگار در 10 مهر 1353 به گفته خودش در یزد بدنیا آمده است. 

دوشنبه شب سال 1397 عادل فردوسی‌پور، تهیه‌کننده و مجری برنامه ٩٠، اعلام کرد که رئیس شبکه سوم صدا و سیما اجازه پخش برنامه ۹۰ برای را نداده است. این در حالی بود که قرار بود در آخرین برنامه نود سال آیتم‌های نوروزی و گلچین اتفاقات سال پخش شود.

عادل فردوسی پور در این باره گفت: "تیم برنامه‌ساز و من در چند روز گذشته مشغول تهیه آیتم‌ها بودیم، اما امروز به دستور مدیر شبکه سه برنامه ۹۰ از جدول پخش برنامه‌های شبکه خارج شد."

فرودسی پور همچنین افزود: «در شرایطی که تنها چند روز از انتخاب برنامه ۹۰ به عنوان بهترین برنامه سازمان صدا و سیما از نگاه مردم و بهترین برنامه ترکیبی از نگاه داوران می‌گذرد، از پخش برنامه ممانعت به عمل آمد.»

عادل فردوسی پور

عادل فردوسی پور قائم مقامی شبکه ورزش را رد کرد

او درباره پیشنهاد پست قائم مقامی شبکه ورزش از سوی مقامات صداوسیما گفت که آن را رد کرده است. او اظهار کرد: «برنامه ۹۰ فرزند من است و حاصل زحمات طاقت فرسا و شبانه روزی صد‌ها نفر که خالصانه برای رسیدنش به جایگاه امروز تلاش کرده اند. ممکن نیست آدم فرزندش را با پست و مقام معاوضه کند.»

این در حالی است که عبدالعلی عسگری، رئیس صدا و سیما گفته بود عادل فردوسی‌پور در شبکه سه می‌ماند و کار می‌کند.

عبدالعلی عسگری این خبر را روز دوشنبه در حاشیه نشست هیات دولت ایران و در واکنش به اخباری بیان کرد که در روز‌های اخیر درباره خداحافظی فردوسی‌پور و پایان برنامه نود در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود.

او در عین حال در خصوص ماندن فردوسی‌پور در برنامه نود پاسخی نداد.

در این شرایطی است این مدیرکل روابط عمومی صداوسیما تایید کرد که عادل فردوسی‌پور از برنامه نود حذف شده است. محمدحسین رنجبران گفت: «آقای فردوسی‌پور در شبکه سه سیما خواهد ماند، اما تحولاتی در حوزه ورزش سیما نیز خواهد بود.»

او درباره تحولات برنامه نود افزود: «برنامه با گروهی جدید روی آنتن خواهد رفت، اما در عین حال از ظرفیت‌های عادل فردوسی‌پور در برنامه‌های دیگر استفاده خواهد شد.»

رنجبران همچنین این خبر را تایید کرد قائم‌مقامی شبکه ورزش به فردوسی‌پور ارائه شده است، و صداوسیما همچنان بر این پیشنهاد پافشاری می‌کند.

عادل فردوسی پور

اختلاف علی فروغی با عادل فردوسی پور

عادل فردوسی پور مجری و تهیه کننده برنامه نود با علی فروغی رییس شبکه سوم سیما ماه هاست که بر سر مسائل مختلف با یکدیگر اختلاف دارند.

این اختلافات نهایتا در مهر ماه کاملا علنی شد. در آن زمان برنامه نود دو هفته پخش نشد، اما با اعتراض‌های فراوان با عقب نشینی صداوسیما، نود و فردوسی پور به شبکه سه بازگشتند.

پیش از آن نیز در جام جهانی روسیه فردوسی پور کارلوس پویول، کاپیتان سابق تیم ملی اسپانیا و بارسلونا را به برنامه نود دعوت کرده بود، او به ایران هم آمد و ظاهرا پولش را هم دریافت کرد، اما به دلیل مخالفت مدیر شبکه سوم سیما پویول نتوانست در نود حضور یابد و از ایران رفت. در آن زمان گفته می‌شد یکی از دلایل مخالفت با حضور پویول در تلویزیون شکل و شمایل او و مو‌های بلندش بوده که با خط قرمز‌های مدیران شبکه سه همخوانی نداشته است. البته بعد‌ها گفته شد صداوسیما با ولخرجی‌های تهیه کننده نود در شرایط بد اقتصادی کشور مخالف بوده است. در همین حال برخی گزارش‌ها از این حکایت داشت که دعوت پویول به نود اساسا هیچ خرجی برای صداوسیما نداشته و اسپانسر او را به ایران آورده است.

پس از جام جهانی، جام ملت‌های آسیا به جریان افتاد. مسابقات بسیار مهمی که ایران امیدوار بود در آن به قهرمانی برسد. به نظر میرسد در جام جهانی آنقدر اختلافات فردوسی پور و فروغی بالاگرفته بود که شبکه سوم سیما کلا او را از برنامه‌های ویژه تلویزیون برای این مسابقات حذف کند. عادل فردوسی پور در جام ملت‌ها غایب بزرگ تلویزیون بود او حتی به عنوان گزارشگر بازی‌ها هم حضور نداشت. در این بین محمد حسین میثاقی که از کشفیات فردوسی پور است به نوعی جایگزین مجری محبوب شد.

اختلافات فردوسی پور و علی فروغی ادامه پیدا کرد، تا اینکه گزارش‌هایی درباره طراحی نقشه حذف فردوسی پور از تلویزیون منتشر شد. 

عادل فردوسی‌پور در افشای فساد در فوتبال و انتقاد از مسئولان ورزش نیز همیشه پیشگام بوده است.

این رفتار‌های مجری نود هم برنامه اش و هم خودش را به محبوبترین چهره تلویزیون تبدیل کرد، اما در کنار آن مدیران سازمان و برخی افراد با نفوذ روش او را دوست نداشتند. و مجبور به اخراج این مجری توانمند از قاب تلویزیون شدند.

منبع: فرارو


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4j5ddl