دوشنبه 27 فروردین 1403 - 15 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/07/10 23:43
علی دایی
کد خبر: 16830

علی دایی 18 زندانی را آزاد کرد | عکس‌های علی دایی

در راستای اجرای پویش نذر اربعین حسینی 18 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان اردبیل با مبلغ بدهی بالغ بر ۲۷ میلیارد ریال از بند رهایی یافتند که در این اتفاق علی دایی هم نقش پررنگی داشت.

 

به گزارش رصد ورزشیعلی دایی بازیکن فوتبال بازنشستهٔ تیم ملی ایران و باشگاه پرسپولیس است. علی دایی سابقه حضور در لیگ‌های ستارگان قطر، امارات و بوندسلیگا آلمان را هم در کارنامه دارد. علی دایی که بهترین گلزن تاریخ تیم ملی ایران به‌شمار می‌رود. علی دایی  از سوی ای‌اس‌پی‌ان در لیست ده بازیکن برتر تاریخ فوتبال آسیا قرار گرفته‌است. علی دایی رکورد بیشترین گلزنی را در ادوار جام ملت‌های آسیا در اختیار دارد.

علی دایی

مشارکت علی دایی در آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد

در راستای اجرای پویش نذر اربعین حسینی 18 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان اردبیل با مبلغ بدهی بالغ بر ۲۷ میلیارد ریال از بند رهایی یافتند که در این اتفاق علی دایی هم نقش پررنگی داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین «حسین کثیرلو» در اختتامیه پویش نذر اربعین حسینی که با شعار «هر مسجد، آزادی یک زندانی» برگزار شد، اظهار کرد: آن چه امروز سبب می‌شود تا ما در مقابل دولت‌های زورگو موضعی مقتدرانه داشته باشیم تکیه بر خون شهدا و تأسی از مکتب حسینی در مقابله با زورگویان است.

علی دایی

رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان اردبیل با قدردانی از فعالان ستاد دیه و مسئولان زندان‌های استان اردبیل در جهت آزادی زندانیان نیازمند اظهار کرد: طرح هر مسجد، آزادی یک زندانی غیرعمد از جمله ابتکارات ماندگاری است که از سال 97 تا کنون اجرا و به همت سبز خیرین نوع‌دوست زمینه آزادی قریب به 100 زندانی جرایم غیرعمد را فراهم کرده است.

وی با اشاره به استخلاص 18 زندانی جرایم غیرعمد در اربعین سال 1400 گفت: برای آزادی این تعداد زندانی رقمی بالغ بر 4 میلیارد و 230 میلیون ریال به صورت کمک ویژه پرداخت شده است.

وی با تقدیر از اقدام خالصانه «علی دایی» در برپایی این طرح خداپسندانه بیان کرد: قهرمان بودن و در کنار آن برخورداری از منش پهلوانی، نعمت بزرگی است که موجب ماندگاری نام و یاد افراد در اذهان عمومی می‌شود، در این راستا آقای علی دایی که به راستی چه در زمین فوتبال و چه در عرصه خدمات حمایتی از گذشته تا به امروز فردی شناخته شده هستند، در پویش امسال سهم عمده‌ای را بر عهده داشتند؛ در این مجال از تلاش این ورزشکار نامی تشکر می‌کنیم.

کثیرلو ادامه داد: به یقین اقدامات خداپسندانه و انسان‌دوستانه خیّرین عزیز، گره‌هایی زیادی را نه تنها از مددجویان جرایم غیرعمد و محکومان مالی باز کرده، بلکه خانواده‌های بی‌سرپرست بسیاری را از گرفتاری در مشکلات خانمان‌سوز و مصائب بعضاً غیرقابل جبران اجتماعی رهایی داده و به این واسطه اشک شوق را در چشمان بسیاری از فرزندان و مادران منتظر و بی‌پناه زندانیان جرایم غیر عمد و مالی جاری ساخته است.

رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان اردبیل در خصوص عملکرد 6 ماهه ستاد دیه در سال جاری گفت: در این بازه زمانی تعداد 86 زندانی جرایم غیرعمد با مبلغ بدهی بالغ بر 106 میلیارد و 630 میلیون و 467 هزار و 73 ریال از بند زندان‌های استان اردبیل آزاد شدند که به ترتیب، محکومیت مالی 82 فقره، مهریه 2 فقره و سهم حوادث کارگاهی 2 پرونده بوده است.

علی دایی

کار خیر علی دایی / خیرخواهی های علی دایی تمامی ندارد !

علی دایی اسطوره فوتبال ایران و چهره محبوب فوتبال دوستان، در ایام ماه مبارک رمضان با یک حرکت انسانی اشکها را سرازیر کرد.

علی دایی که برای یک کار شخصی به بیمارستانی در تهران رفته بود، از طریق رئیس بیمارستان متوجه شد که یک نوجوان معلول مادرزاد که قدرت تکلم هم ندارد، می‌خواهد او را ببیند. رئیس بیمارستان به دایی گفت هر وقت فرصت کردید سری به منزل این نوجوان معلول بزنید و او را خوشحال کنید

جالب اینکه علی دایی بلافاصله گفت همین الان به سمت منزل او برویم تا من او را از نزدیک ببینم. رئیس بیمارستان هم بلافاصله دایی را به منزل نوجوان معلول برد و این نوجوان با دیدن چهره محبوب خود غرق در شادی و سرور شد و اشک همه را درآورد.

جالب اینکه نوجوان معلول که قدرت تکلم هم ندارد و متاسفانه نمی تواند صحبت کند، به خانواده خود به نوعی فهمانده بود که از بین فوتبالیست های ایرانی فقط دوست دارد علی دایی را از نزدیک ببیند و خوشبختانه شهریار فوتبال ایران هم آرزوی بزرگ این نوجوان عزیز را برآورده کرده و به او قول داد که ماهی یک بار به خانه آنها برود و این نوجوان معلول را خوشحال کند.

گفتنی است خانواده این نوجوان هم پس از حرکت ارزشمند و خداپسندانه علی دایی به شدت از او تشکر کردند.

منبع: تسنیم


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4bymm5