چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/07/10 10:45
حسن یزدانی
کد خبر: 16820

نبرد انتقامی حسن یزدانی با تیلور آمریکایی در نروژ | حسن یزدانی در مسابقات جهانی

حسن یزدانی در مسابقات جهانی نروژ چهارمین نبرد با دیوید تیلور آمریکایی را در پیش دارد.

به گزارش رصد ورزشیحسن یزدانی چراتی کشتی‌گیر آزادکار ایرانی است که در دستهٔ ۸۶ کیلوگرم به رقابت می‌پردازد. حسن یزدانی در المپیک ۲۰۱۶ در دستهٔ وزنی ۷۴ کیلوگرم به نشان طلا و در المپیک ۲۰۲۰ به مدال نقره دست یافت. حسن یزدانی دارندهٔ دو نشان طلای قهرمانی‌ جهان در وزن ۸۶ کیلوگرم می‌باشد. حسن یزدانی یکی از نوابغ کشتی جهان محسوب می شود. حسن یزدانی در مسابقات جهانی نروژ چهارمین نبرد با دیوید تیلور آمریکایی را در پیش دارد.

حسن یزدانی

راند چهارم تقابل حسن یزدانی با دیوید تیلور، نبرد جادوگر با بولدوزر

دیوید تیلور تا به حال سه بار مقابل حسن یزدانی، قهرمان المپیک، به پیروزی رسیده اما تردیدهای بسیاری درباره چهارمین بازی مطرح شده است.

عقیده دارم رقابت کایل اشنایدر مقابل عبدالرشید سعدالله‌اف بزرگترین رقابت کشتی دوران است. هنوز هم روی این موضع هستم. اما رقابت دیوید تیلور و حسن یزدانی با کمی اختلاف می‌تواند جانشین این رقابت شود.

بسیاری از مردم معتقد هستند که رقابتی وجود ندارد چون تیلور 0-3 از کشتی‌گیر ایرانی پیش است. با این حال من اینجا هستم تا به شما بگویم که این کاملا یک رقابت است و چرا شما نباید چهارمین بازی این رقابت را که هفته آینده برگزار خواهد شد از دست بدهید. 

حسن یزدانی

ما شاهد بازی متفاوتی در توکیو بودیم

دو بازی اول بین مرد جادویی و بزرگترین کشتی‌گیر کاملا مشابه پیش رفت. یزدانی چهار امتیاز پیش افتاد پیش از آن که تسلیم فشار و سرعت تیلور شود. با این حال بازی در توکیو بسیار متفاوت بود. یزدانی توانست سرعت بازی را بسیار بهتر کنترل کند و فنی زیبا از تیلور در 20 ثانیه پایانی بود که پیروزی را برای او به ارمغان آورد. 

حسن یزدانی

حالا تردیدهایی درباره رقابت چهارم وجود دارد

چون بازی سوم بسیار نزدیک بود، تردیدهای زیادی درباره بازی چهارم در اسلو وجود خواهد داشت. آیا جادوی بازی چهارم به سود یزدانی خواهد بود؟ به هرحال کسب چهار پیروزی متوالی مقابل چنین کشتی‌گیر خوبی دشوار است. آیا دیوید با ضعف یزدانی آشنا است؟ هر کشتی‌گیر چه تغییراتی را به کار خواهد گرفت؟ آیا یزدانی سعی می‌کند طرح بازی مشابهی را به شکلی بهتر پیاده کرده و مانع از حملات دیرهنگام شود؟ آیا یزدانی می‌تواند بازی را بار دیگر به همین اندازه نزدیک اداره کند؟

دیوید تیلور فقط برای خودش کشتی نمی‌گیرد

ایران تیمی جذاب را با خود به همراه آورده اما رقابت واقعی در نروژ بین آمریکا و روسیه خواهد بود و این احتمال هم وجود دارد که شاهد رقابتی نزدیک باشیم. هر بازی برای هر دو تیم حائز اهمیت است. امتیاز تیم المپیک با پنج امتیاز اختلاف بود. این دقیقا تفاوت بین مدال طلا و مدال نقره برای یک کشور است. پیروزی دیوید تیلور در روز دوم می‌تواند شرایط تیم آمریکا را تا حد زیادی بهبود ببخشد. 

حسن یزدانی

این تاریخ کشتی پیش روی چشمان ما است

من درباره سعدالله‌اف و اشنایدر نیز به این موضوع اشاره کردم اما این مسابقات تاریخی هستند. دیدارهایی که هواداران برای مدتی بسیار بسیار طولانی درباره آن حرف خواهند زد. می‌دانم که تیلور 0-3 از یزدانی پیش است اما یزدانی هنوز یک قهرمانی المپیک و دو قهرمانی جهان در کارنامه دارد. بدون توجه به تمامی رکوردها، هردوی آنها جز بزرگترین کشتی‌گیرهایی هستند که با دوبنده کشورشان به میدان رفته‌اند. این بالاترین سطح کشتی و اثری هنری است که باید توسط همه مورد تحسین قرار بگیرد. علاوه بر این، اگر یزدانی بتواند تغییراتی در بازی ایجاد کرده و برخلاف پیش بینی‌ها پیروز بازی شود، شرایط و روند این رقابت به کلی تغییر خواهد کرد.

حسن یزدانی

حرف‌های احساسی دیوید تیلور درباره حسن یزدانی

کشتی دیوید تیلور با حسن یزدانی یکی از جذاب‌ترین رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو بود که در بازی فینال وزن ۸۶ کیلوگرم رقم خورد و با پیروزی کشتی گیر آمریکایی به پایان رسید.

تیلور که در ۲۰۱۸ بوداپست نیز حسن یزدانی را شکست داده بود، در حالی به مصاف کشتی گیر ایرانی رفت که این دیدار از نگاه بسیاری مهمترین نبرد کشتی جهان محسوب می‌شد و از این حیث مورد توجه بسیاری قرار داشت و در نشست خبری پس از مسابقه نیز خبرنگاران بسیاری از رسانه‌های بزرگ جهان در مقابل تیلور حضور یافتند تا از او پرسش کنند.

کشتی گیر آمریکایی که در حاشیه مسابقه نیز برخوردی صمیمانه و محترمانه با یزدانی داشت، در این کنفرانس مطبوعاتی که حالا ویدئوی آن وایرال شده و مخاطبان بسیاری هم در بین ایرانی‌ها پیدا کرده، در حدود دو دقیقه‌ای که راجع به یزدانی حرف می‌زند، با احترام ویژه از او یاد کرده و قهرمان ایران را «عامل انگیزه» خود قلمداد می‌کند.

حسن یزدانی

کشتی‌های من و حسن داستان متفاوتی دارد

دیوید تیلور زمانی که با سوالی درباره حسن یزدانی مواجه شد، به این شکل پاسخ داد: ببینید من نمی‌خواهم خیلی راجع به پیروزی مقابل این آدم (حسن یزدانی) صحبت کنم، چون او به من کمک کرده تا کشتی گیر بهتری باشم و هر دفعه که من باهاش کشتی گرفتم یه داستان متفاوتی بوده. فکر می‌کنم ما اینجا برای کسب مدال طلا باهم رودررو شدیم و این برای طرفداران کشتی در سراسر دنیا اتفاق خیلی ویژه‌ای بود.

حسن یزدانی

ما نمایندگان خوبی برای کشتی هستیم

او در مورد رابطه اش با حسن یزدانی هم توضیح می‌دهد: من باور دارم که ما (تیلور و یزدانی) نمایندگان خیلی خوبی برای ورزش کشتی هستیم؛ در مسیری که پیش می‌رویم، با روشی که رقابت می‌کنیم. همسرم دقیقاً بعد از فینال چند عکس از ما (تیلور و یزدانی) برایم فرستاد و من به این فکر می‌کنم که این چند عکس خلاصه بسیار خوبی از رابطه ماست.

حسن یزدانی

به خاطر حسن یزدانی شکرگزارم

وی افزود: من و حسن از نزدیک هم را نمی‌شناسیم؛ این درست است. ولی او من را به جلو هل می‌دهد و من هم او را. ما هر دفعه تا آخرین لحظه می‌جنگیم می‌دانید، احساسات و آماده سازی زیادی صرف مسابقه‌ای مثل فینال ما می‌شود. من به خاطر حضور حسن شکرگزار و سپاسگزارم. ما به جلو هل دادن همدیگر ادامه می‌دهیم و بدون شک این آخرین باری نبود که باهم رودررو شدیم و من منتظر دفعه بعدی هستیم؛ من دو ماه دیگر در رقابت‌های جهانی خواهم بود.

منبع: ورزش سه


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3woldv