چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1398/08/30 03:31
کد خبر: 1684

فقر گل در لیگ نوزدهم بیداد میکند + جزئیات

در بررسی گل‌های زده تیم‌های لیگ برتری تا پایان هفته دهم درمی‌یابیم که تنها ۷ تیم توانستند میانگین گل زده‌شان را به بیش از یک گل برسانند.

به گزارش خبرنگار رصد ورزشی و به نقل از خبر ورزشی؛ ۱۰ هفته از برگزاری لیگ نوزدهم گذشته و تیم‌های لیگ برتری یک‌سوم از این راه پر پیچ و خم را پشت سر گذاشته‌اند؛ اما در این زمان نحوه گلزنی ۱۶ تیم حاضر در لیگ برتر ما به چه نحوی بوده است؟ برای آگاهی از این اتفاق از چند منظر به این موضوع پرداخته و مطلب زیر را آماده کرده‌ایم که شما را به خواندن آن دعوت می‌کنیم.
۱- میانگین یک گل زده در هر دیدار برای صدرنشین
اولین نکته‌ای که در رابطه با گلزنی تیم‌ها مد نظر قرار دادیم عملکرد صدرنشین به عنوان مقتدرترین تیم لیگ است، اما نحوه گلزنی شهر خودرو به عنوان صدرنشین با تعداد گل‌های زده آن‌ها رابطه عجیبی را نشان می‌دهد چرا که بعد از گذشت ۱۰ هفته در ستون گل‌های زده این تیم نیز عدد ۱۰ مشاهده می‌شود و این یعنی آن‌ها برای رسیدن به صدر جدول در هر بازی خود تنها موفق به زدن یک گل شده‌اند، نکته‌ای که از هر منظر به آن نگاه کنیم نمی‌توانیم پاسخ مناسبی برای آن بیابیم.
۲- گلزن‌ترین تیم لیگ
گلزن‌ترین تیم لیگ تا به اینجای فصل و بعد از گذشت یک‌سوم از زمان مسابقات، استقلال استراماچونی است تیمی که با درخشش خود در گلزنی و طی این هفته‌های اخیر موفق شده در ۱۰ بازی خود ۲۱ بار دروازه رقیبان را باز کند و میانگین گلزنی ۲/۱ در هر بازی را به نام خود ثبت کند البته ناگفته نماند این تیم در هفته‌های نخستین از نظر رسیدن به دروازه حریفان و گلزنی دچار مشکل بود، اما هر چه زمان به جلو رفت آن‌ها در این زمینه یک تیم مهار ناشدنی و گلزن نشان دادند تا فعلاً با اختلاف فاحش نسبت به دیگر رقبا، دارنده عنوان گلزن‌ترین تیم لیگ برتر باشند.
۳- سورپرایز پیکان در گلزنی
در رده دوم گلزن‌ترین تیم لیگ و تا به اینجای فصل به نام پیکان برمی‌خوریم که با ۱۶ گل زده از ۱۰ بازی میانگین ۱/۶ گل زده را به نام خود کرده است با این حساب شاگردان حسین فرکی نیز نشان دادند رویکردی تهاجمی دارند و سعی می‌کنند بازی‌های خود را با گلزنی به پایان برسانند، موضوعی که جای تقدیر دارد.
۴- پرسپولیس در گلزنی ضعیف‌تر، اما دارای جایگاه بالاتر
درباره رقیب همیشگی استقلال باید گفت پرسپولیسی‌ها با اینکه در جدول رده‌بندی یک پله بالاتر از رقیب خود قرار گرفته‌اند، اما در زمینه گلزنی و تعداد گل‌های زده ۱۰ گل کمتر از رقیب سنتی‌شان زده‌اند تا با توجه به این موضوع و برتری که هر کدام در یک موضوع نسبت به دیگری دارند، هواداران هر دو تیم فرصتی برای کری‌خوانی‌های همیشگی خود داشته باشد.
۵- عملکرد مشابه تبریزی‌ها در گلزنی
نکته بعدی که می‌توان در زمینه گلزنی به آن پرداخت عملکرد مشابه گلزنی تبریزی‌های لیگ تا به اینجای فصل است. طبق آمار هم تراکتورسازی رده پنجمی و هم ماشین‌سازی رده دهمی توانسته‌اند به یک میزان گلزنی کنند و در ستون گل زده هر یک از آن‌ها می‌توان عدد ۱۱ را مشاهده کرد تا شاگردان دنیزلی و خطیبی در گلزنی دقیقاً به یک شکل عمل کرده باشند.
۶- هفت تیم با میانگین بیش از یک گل زده
در بررسی گل‌های زده تیم‌های لیگ برتری تا پایان هفته دهم متوجه می‌شویم که تنها ۷ تیم توانستند میانگین گل زده‌شان را به بیش از یک گل برسانند. طبق آمار، این تیم‌ها عبارتند از استقلال ۲۱ گل زده رتبه در جدول چهارم، پیکان ۱۶ گل زده رتبه در جدول نهم، سپاهان ۱۳ گل زده رتبه در جدول دوم، نساجی مازندران ۱۲ گل زده رتبه در جدول یازدهم و سه تیم پرسپولیس، تراکتورسازی و ماشین‌سازی تبریز با ۱۱ گل زده و رتبه‌های سوم و پنجم و دهم.
۷- تیم‌هایی با میانگین کمتر از یک گل زده
متأسفانه نیمی از تیم‌های لیگ برتری ما تا پایان هفته دهم نتوانسته‌اند میانگین گل‌های زده خود را حتی به یک گل در هر بازی برسانند و به طور متوسط این تیم‌ها کمتر از یک گل زده در هر بازی دارند. این تیم‌ها و جایگاه آن‌ها در جدول به ترتیب تعداد گل زده و جایگاه به شرح زیر است: سایپا و ذوب‌آهن با ۹ گل زده دارای رتبه‌های دوازدهم و چهاردهم جدول هستند، چهار تیم فولاد خوزستان، صنعت نفت آبادان، نفت مسجدسلیمان و پارس جنوبی جم هم با زدن ۷ گل و قرار گرفتن در رتبه‌های ششم، هفتم، هشتم و سیزدهم مشاهده می‌شوند، شهرداری بوشهر با زدن ۵ گل و قرار گرفتن در رتبه شانزدهم و بالاخره گل‌گهر سیرجان که با زدن چهار گل و قرار گرفتن در رتبه پنجم ضعیف‌ترین خط حمله را به خود اختصاص داده است.
این هشت تیم (که نیمی از لیگ برتری‌ها را تشکیل می‌دهند) میانگین گل زده‌شان کمتر از یک گل در هر بازی است که متأسفانه اصلاً آمار خوبی برای لیگ برتری‌ها به حساب نمی‌آید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2lwqr4