یک‌شنبه 27 اسفند 1402 - 17 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/02/22 00:22
کد خبر: 15914

پشت پرده فوت علی انصاریان و میناوند فاش شد / جزئیات مهم

دکتر هاشمیان در خصوص مرگ علی انصاریان و مهرداد میناوند توضیحاتی جدید ارائه کرده است.

دکتر هاشمیان درباره فوت علی انصاریان و مهرداد میناوند توضیحات جدیدی ارائه کرده که در ادامه می خوانید. بعد از فوت علی انصاریان هجمه هایی علیه شما وارد شد؛ اول این که از سوی شما قصور پزشکی اتفاق افتاده است؟ و دوما آیا شما عشق تلویزیون و تصویر هستید و به همین واسطه برای نشان دادن خودتان در تلویزیون از این موضوع سو استفاده کردید؟

از شخصی که این حرف را در تلویزیون زد، شکایت رسمی کردم و ایشان باید در دادگاه جوابگو باشد. از دوست عزیزم مهرداد شروع می کنم. بنده به هیچ وجه پزشک او نبودم. مهرداد دوست عزیزم بود و در ایام کرونا، از طریق صفحه مجازی با هم دوست شدیم.

خانواده اش و آقای پروین با من تماس گرفتند و به آنها گفتم بیایید به مسیح دانشوری اما به هر حال آنها بیمارستان لاله را انتخاب کردند. خانواده اش روز دوم از من خواستند به عنوان پزشک معتمد، کنارش باشم و با پزشکان معالجش در ارتباط بودم که متاسفانه این واقعه ناگوار برای او اتفاق افتاد. همزمان بعد از گذشت چند روز از بیمارستان فرهیختگان با من تماس گرفتند و گفتند خانواده انصاریان از شما خواستند بیایید و ایشان را ویزیت کنید.

بنده رفتم و از پزشک متخصص عفونی آنجا، جویای شرایط ایشان شدم. چون وضعیت ایشان به سمت بدتر شدن می رفت و سی تی اسکنش هم - که بعدا جنجال برانگیز هم شد - بد بود، به فکر این افتادیم که تمهیدات تنفسی بهتری داشته باشد. چون من در 5 ماه آخر هم پزشک مرحوم آیت الله کنی هم بودم، عموی آقای انصاریان (برادر شیخ انصاریان) با من تماس گرفتند و گفتند دیشب پسر برادر مرا ویزیت کردید، لطف کنید بیایید و روند کار را ادامه بدهید. بنده گفتم شرایط سخت است و درگیری هایم زیاد است اما آنها خواستند و من آنجا رفتم و پیشش بودم اما اگر می دانستم امروز این هجمه ها به من وارد می شود، نمی دانم آیا آن کار را می کردم یا نه؟

 

پس شما پزشک مهرداد میناوند و علی انصاریان نبودید؟

 اصلا. پزشک مهرداد میناوند که اصلا نبودم و فقط آنجا حضور داشتم و  اگر یادتان باشد خانواده اش و همسرش هم بعدا از همراهی من تشکر کردند. پزشک اولیه انصاریان هم که قطعا من نبودم. پزشک اول ایشان در منزل کارهای شان را انجام می دادند و پزشک دوم شان هم که متخصص عفونی بسیار با سوادی بودند. بعدا چون وضعیت بدتر می شود از من می خواهند که وارد عمل شوم. تمام مدارک حرف هایم نیز موجود است.

 

پس شما باعث مرگ علی انصاریان نشدید؟

 همه می دانند من منتقد وزارت بهداشت هستم. اگر قرار بود یک اتفاقی بیفتد، پرونده ها را به نظام پزشکی می بردند و الان هم حال و روزم این نبود. متاسفانه وزارت بهداشت شنید آنجا اعلام می کنند ونتیلاتور را از علی انصاریان کشیدند، این دروغ بزرگ، کار زشت و این توهین بزرگ به جامعه پزشکی و کادر درمان را شنیدند و هیچی نگفتند، خدا از سر تقصیرات شان بگذرد که باعث شدند مردم بگویند علی انصاریان از نبود اکسیژن فوت کرد! در صورتی که همان جا پزشک معتمد خانواده کنار ما بود و همان جا مراسمی برگزار شد و خانواده انصاریان حضور داشتند و من از دامادشان خواستم که این اتفاق را اعلام کنید. این قصور بزرگترین قصور در تاریخ بشریت است. این توطئه بسیار زشتی  علیه مرحوم انصاریان عزیز بود، در صورتی که مرگ بسیار شریفی داشتند و لحظات آخرشان عبادی بود و همه آنجا برای ایشان دعا می خواندند. جرم بزرگی بود و وزارت بهداشت در این مورد سکوت کرد و من از آنها هیچوقت نمی گذرم. ممکن است در پرونده نکاتی وجود داشته باشد که این قابل بحث و شکایت است که در کمیته اولیه ای که مرگ و میر در حضور خانواده ایشان در بیمارستان فرهیختگان تشکیل داده شد و پزشکی قانونی که از دانشگاه آزاد به آنجا آمده بود، قصوری در این پرونده دیده نشد. هرچند اگر قصوری هم اتفاق افتاده باشد، برای بیماری که 70% ریه اش درگیر است و از نظر سی تی اسکن وضعیت بدی دارد تفاوت آن چنانی ندارد. ببینید بحث غذا خوردن یا نخوردن بیمار بحث فعلی است. ما اجازه دادیم بیماران در حین تهویه مکانیکی غذا بخورند، این خوب است یا بد؟ این کار خوبی است و من اولین کسی بودم که این موضوع را در ایران پرورش دادم. انصاریان با ریه بدی که 11 روز داروی اساسی کرونا را نگرفته بود و داروها روی او جواب نمی داد، به مرحله بعد می رود. این مرحله مورد نقد است که آیا مثلا باید داروی IVIG را برای او تجویز می کردیم یا نه؟ امروز این بحث ها بین ما و وزارت بهداشت در حال توسعه است. قرار نیست مریضی که خوب است را در منزل IVIG بدهیم اما امروز می بینیم که در بازار آزاد این داروها را 6-7 میلیون می خرند و به مردم می دهند و ما درباره این مسئله هم می توانیم بحث کنیم.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3n9pyr