یک‌شنبه 27 اسفند 1402 - 17 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/01/29 14:57
سوپرلیگ اروپا:
کد خبر: 15830

یوفا و لیگ برتر 12 باشگاه اصلی را محکوم می کند!

به نظر می رسد لیورپول و چلسی عضوی از گروهی هستند که در لیگ جدا شده ثبت نام کرده اند
به نظر می رسد لیورپول و چلسی عضوی از گروهی هستند که در لیگ جدا شده ثبت نام کرده اند.
 

rsenal ، چلسی ، لیورپول ، منچسترسیتی ، منچستر یونایتد و تاتنهام بخشی از این گروه هستند. اتلتیکو مادرید ، بارسلونا و رئال مادرید و آث میلان ، اینترمیلان و یوونتوس در لالیگا درگیر هستند. یوفا گفت که از "تمام اقدامات" ممکن برای جلوگیری از "پروژه بدبینانه" استفاده خواهد کرد. چهره های ارشد هیئت حاکمه فوتبال اروپا از این پیشنهادها عصبانی هستند.

 

هیچ یک از باشگاه های درگیر هنوز اظهار نظری نکرده اند اما تصور می شود بیانیه ای بعداً در روز یکشنبه منتشر خواهد شد. جانسون گفت این برنامه ها "برای فوتبال بسیار آسیب زننده است" و دولت انگلیس از مقامات فوتبال "برای اقدام" حمایت می کند.

 

وی افزود: باشگاه های درگیر باید قبل از اقدامات بعدی به هواداران خود و جامعه فوتبال بیشتر پاسخ دهند. هفته گذشته بی بی سی اسپورت در مورد برنامه هایی برای تأیید در مورد سوپرلیگ اروپا گفت: یوفا امیدوار بود که با حضور در لیگ قهرمانان 36 تیمی که روز دوشنبه تأیید می شود ، برنامه های خود را خاتمه دهد. هیئت حاکمه اروپا بیانیه مشترکی را به همراه اتحادیه فوتبال انگلیس ، لیگ برتر ، فدراسیون فوتبال اسپانیا (RFEF) ، لالیگا ، و فدراسیون فوتبال ایتالیا (FIGC) و همچنین سری A منتشر کرد.

 

آنها گفتند "در تلاش برای متوقف کردن جدایی ،" متحد خواهند ماند "، در صورت لزوم از اقدامات قضایی و ورزشی نیز استفاده خواهند کرد. آنها همچنین موضع فیفا را مبنی بر اینکه بازیکنان شرکت کننده در سوپرلیگ از حضور در سایر مسابقات در سطح داخلی ، اروپایی یا جهانی منع می شوند و می توانند از نمایندگی تیم های ملی خود ممانعت کنند ، تکرار کردند. در بیانیه جداگانه ای ، لیگ برتر اعلام کرد که این پیشنهاد را محکوم می کند زیرا "به اصول رقابت باز و شایستگی های ورزشی که در قلب آنهاست" حمله می کند فوتبال داخلی و اروپا. جزئیات مربوط به چگونگی عملکرد لیگ جداگانه کمیاب است ، اما در ماه اکتبر در مورد یک رقابت جدید 4.6 میلیارد پوندی که جایگزین لیگ قهرمانان شود صحبت هایی انجام شد.

 

این احتمالاً یک مفهوم "فقط برای اعضا" خواهد بود ، جایی که بسیاری از باشگاه های ثروتمند اروپا بدون تهدید به سقوط یا احتمال عدم صلاحیت ، ورود را تضمین می کنند. تهدید تشکیل سوپرلیگ اروپا همچنین می تواند ابزاری مفید برای باشگاه های بزرگ باشد تا در مذاکرات خود با یوفا برای معامله بهتر از آن استفاده کنند. دبیر فرهنگ ، الیور داودن ، در بیانیه ای گفت دولت نگران است "این طرح می تواند یک مغازه بسته در بالای بازی ملی ما ایجاد کند". وی افزود: ما یک هرم فوتبالی داریم که بودجه آن از لیگ برتر موفق جهانی در لیگ ها و به جوامع محلی سرازیر می شود. "من از دیدن هر اقدامی که آن را نابود کند ، ناامید می شوم." کیر استارمر رهبر حزب کارگر گفت که باشگاه های درگیر باید "فوراً تجدید نظر کنند" یا "با عواقب اقدامات خود روبرو شوند". وی گفت: "این پیشنهاد خطر بستن برای همیشه طرفداران را کاهش می دهد و آنها را به تماشاگران و مصرف کنندگان صرف کاهش می دهد.

 

" آندره آگنلی ، مالک یوونتوس ، اد وودوارد نایب رئیس اجرایی منچستر یونایتد و ایوان گازیدیس ، مدیر اجرایی آث میلان ، همگی می توانستند نقش مهمی در بحث های لیگ قهرمانان در روز جمعه داشته باشند. با این حال ، این باشگاه ها در میان کسانی که صفوف شکسته دارند ، به خشم یوفا ، رئیس جمهور الکساندر Ceferin می خواست برای جلوگیری از تهدید سوپر لیگ. لیگ برتر اعلام کرد که یک سوپرلیگ اروپا رویای هواداران را "از بین می برد" که "تیم آنها ممکن است به قله صعود کند و در برابر بهترین ها بازی کند".

 

اضافه شده است که چنین لیگی "جذابیت کل بازی را تضعیف می کند" و آنها با FA ، لیگ فوتبال انگلیس ، انجمن فوتبالیست های حرفه ای (PFA) ، اتحادیه مدیران لیگ (LMA) و هواداران برای دفاع از یکپارچگی همکاری خواهند کرد. و چشم اندازهای آینده فوتبال انگلیس ". اتحادیه فوتبال انگلیس گفت "اجازه هیچ مسابقه ای را که به ضرر فوتبال انگلیس باشد فراهم نمی کند" و "اقدامات قانونی و / یا نظارتی لازم برای جلوگیری از آن را انجام خواهد داد". طرف های بوندس لیگا مخالف این برنامه ها هستند زیرا مدل آلمانی به این معنی است که سرمایه گذاران تجاری نمی توانند بیش از 49 درصد سهام باشگاه ها را داشته باشند ، بنابراین هواداران اکثریت حق رای خود را دارند. این قابل درک است که تیم پاریس سن ژرمن در لیگ 1 فرانسه عضوی از این گروه نیست.

 

 

یوفا گفت که "از آن باشگاه های کشورهای دیگر به ویژه باشگاه های فرانسه و آلمان که از ثبت نام خودداری کرده اند" در لیگ جدا شده تشکر می کند. آنها افزودند: "ما از همه عاشقان فوتبال ، هواداران و سیاستمداران می خواهیم در صورت اعلام چنین پروژه ای با ما در مبارزه با آنها همراه شوند." "این منافع شخصی مداوم چند نفر مدت زیادی است که ادامه دارد.

 

کافی است." زمان شروع سوپرلیگ اروپا مشخص نیست. با این حال ، هیئت حاکمه جهانی فیفا قبلاً گفته است که چنین رقابتی را به رسمیت نمی شناسد و از بازیکنانی که در آن شرکت می کنند شانس بازی در یک جام جهانی را ندارند. سری آ برای بحث در این باره جلسه هیئت مدیره اضطراری را فرا خوانده است.

 

 

اتحادیه هواداران فوتبال گفت که "کاملاً مخالف" برنامه هایی است که به گفته آنها "انگیزه ای جز حرص بدبینی" نداشته است. آنها افزودند: این رقابت در پشت ما توسط صاحبان باشگاه های میلیاردر ایجاد می شود که به سنت های بازی صفر توجه ندارند و همچنان فوتبال را به عنوان شرور شخصی خود تلقی می کنند. PFA گفت که "نگرانی های اساسی" در مورد این پیشنهاد دارد ، و اضافه می کند که "از قدرت و شادی فوتبال داخلی می کاهد و بازی را برای اکثر قریب به اتفاق طرفداران سراسر قاره کاهش می دهد".

 

امانوئل ماکرون ، رئیس جمهور فرانسه گفت که "از موقعیت باشگاه های فرانسوی برای امتناع از شرکت در" سوپرلیگ اروپا "که اصل همبستگی و لیاقت ورزشی را تهدید می کند استقبال می کند."

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4bybav