شنبه 26 اسفند 1402 - 16 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/01/27 14:02
کد خبر: 15815

کار عجیب فرشید اسماعیلی

​خوشحالی بعد از گل فرشید اسماعیلی در بازی مقابل الاهلی عربستان بیش از آن که جنبه دوستی و پادرمیانی برای بخشش دانشگر داشته باشد ولی نوعی بی احترامی به تصمیم سرمربی تیم استقلال بود.

تیم فوتبال استقلال در اولین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ به مصاف الاهلی رفت و با نتیجه پرگل ۵ بر ۲ مقابل این حریف عربستانی به برتری دست یافت. شاگردان مجیدی با این پیروزی پرگل، هفته اول را با صدرنشینی به پایان رسیدند.

زننده اولین گل آبی ها در این جدال فرشید اسماعیلی بود که توانست در دقیقه ۶ دروازه حریف را باز کند اما شادی بعد از گل او جنجال آفرین بود. با وجود اینکه اعلام شده بود بازیکنان نباید زمان انجام خوشحالی بعد از گل به سمت نیمکت ها بروند اما او این کار را کرد و پیراهن محمد دانشگر بازیکن غایب استقلال را برداشت و مقابل دوربین ها گرفت.

علت خوشحالی بعد از گل اسماعیلی چه بود؟

حدود دوماه است که فرهاد مجیدی، محمد دانشگر را به علت بی انضباطی و درگیری های پرشمار کنار گذاشته است و تاکنون راضی نشده که او به تمرینات برگردد. سرمربی استقلال حتی اجازه نداد که دانشگر همراه تیم به عربستان بیاید تا با این عمل جدیت خود را ثابت کند.

با این خوشحالی بعد از گل، اسماعیلی باردیگر تلاش کرد تا برای بخشش دانشگر توسط مجیدی پادرمیانی کند هرچند که به نظر نمی رسد او راه درستی را برای کار خود انتخاب کرده باشد. او چند هفته پیش نیز با انتشار یک استوری در فضای مجازی از مجیدی درخواست بخشش دانشگر را کرده بود که هیچ واکنشی از سوی مجیدی به دنبال نداشت تا به نوعی آن را رد کرده باشد.

گویا اسماعیلی دست بردار نیست و همچنان علاقمند است تا فرهاد مجیدی به شکلی دانشگر را ببخشد و این بازیکن دوباره به استقلال بازگردد. البته پیش از این خود دانشگر بارها طوری رفتار کرده بود که انگار استقلال را نمی خواهد و این باشگاه است که به دنبال اوست. هنوز طرفداران این تیم استوری او را فراموش نکردند که گفته بود فقط به خاطر دانشگر و روزبه چشمی می ماند و برای استقلال بازی می کند. حالا اما انگار همه چی عوض شده و دانشگر خوب می داند رفتن به استقلال به منزله سقوط او از جمع بازیکنان در بورس خواهد بود. این بازیکن در سال های اخیر کیفیت فنی لازم را نداشته و بنابراین با انتقال به باشگاه دیگری احتمالا رو به افول خواهد گذاشت و شاید هم زود فراموش شود.

در این گیر و دار اما فرشید اسماعیلی درست چند روز بعد از تصمیم مجیدی برای خط زدن دانشگر از لیست آسیایی، لباس این بازیکن را مقابل دوربین گرفته است. آنطور که رسانه ها قبلا نوشته اند این دو هم خانه هستند.

بسیاری معتقدند اسماعیلی با این خوشحالی جلوی فرهاد مجیدی ایستاد و خودش را مقابل سرمربی تیم قرار داد که این برایش اتفاق خوبی نیست. در ماجرای اخراج دانشگر خیلی ها پشت فرهاد مجیدی درآمدند. از طرفداران بگیرید تا پیشکسوتان. حسن روشن از جمله کسانی بود که مصاحبه کرد و گفت قطعا او به عنوان سرمربی تصمیم درست گرفته است. علی فتح الله زاده هم به نوعی همین جملات را تکرار کرد و گفت باید به تصمیم این مربی احترام گذاشت. اظهارات از این دست زیاد بود ولی ظاهرا فرشید اسماعیلی جدا از این فضا و البته بدون آنکه به تصمیم مجیدی احترام بگذارد، اینگونه بعد از گلزنی پیراهن دانشگر را نشان دوربین می دهد. 

به نظر شما حرکت او به چه معناست؟ به این معناست که مقابل تصمیم مجیدی ایستاده؟ و یا آنکه خواسته نام او را زنده نگه دارد و بگوید جایش خالی است؟ باید دید برداشت مجیدی از ماجرا چیست اما بعید به نظر می رسد کسی تصور کند اقدام اسماعیلی به خاطر فرضیه دوم و سوم است.

هت تریک مجیدی در اخراج دانشگر!

از دیگر مباحثی که می توان برای منطقی بودن تصمیم مجیدی مبنی بر کنارگذاشتن محمد دانشگر بیان کرد، سابقه پرشمار این بازیکن است. او پیش از این ۵ بار به خاطر مسائل انضباطی از استقلال کنار گذاشته شد که سه بار آن مربوط به دوران حضور فرهاد مجیدی می شود. درواقع هر زمان که مجیدی به استقلال برگشته، یک بار هم دانشگر را اخراج کرده است!

نکته جالب توجه درباره تنبیه دانشگر این است که اکثر کارشناسان و حتی پیشکسوتان باشگاه برخورد مجیدی با این مدافع خاطی را تایید کردند چرا که او بارها در تیم بی نظمی ایجاد کرد و معقتدند چنین برخوردهایی از تکرار آن توسط دیگران جلوگیری می کند و آرامش تیم هم حفظ می شود.

یکی از مواردی که در سال های اخیر نه فقط در استقلال بلکه در فوتبال ایران باعث ایجاد مشکل شده است عدم برخورد صحیح و بجا با بازیکنان بی انضباط بوده که هربار هرشخصی کنار گذاشته می شود افراد زیادی به دنبال پادرمیانی هستند. نکته جالب توجه این است که بیشتر این پادرمیانی ها به نتیجه می رسد اما بازیکن هیچ گاه عبرت نمی گیرد که اگر اینطور بود دانشگر بعد از چندین بار تنبیه بالاخره رفتار حرفه ای را پیش می گرفت و برای حضور در یکی از پرطرفدارترین تیم های ایران تغییر رفتار می داد.

فرهاد نه می بخشد، نه اخراج می کند

اما یکی از مهم ترین مسائلی که سبب شده افرادی به مانند اسماعیلی به دنبال پادرمیانی باشند عدم تصمیم گیری نهایی یا حداقل اعلام آن توسط فرهاد مجیدی است. دانشگر از سوی باشگاه جریمه شد و ۲۰ درصد از قراردادش را کاهش دادند اما مسئولان اعلام کردند که این ارتباطی به مجیدی ندارد و او تنبیه خودش را درنظرگرفته است. بنابراین اگر مجیدی قرار است که دانشگر را ببخشد بهتر است هرچه زودتر آن را اعلام کند و در غیراینصورت به صورت رسمی این بازیکن را اخراج کند تا دیگر همه بدانند که راهی برای بازگشت مدافع مغضوب وجود ندارد. هنوز او اظهارنظری درباره وضعیت دانشگر نکرده است. این بازیکن هم بلاتکلیف است ولی خوب می داند که با توجه به اتفاقات اخیر باید ماندن در استقلال را به لقایش ببخشد و فکر باشگاه دیگری باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2oaqyo