پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1398/08/28 17:02
کد خبر: 1618

گلزن‌ترین لژیونر‌های ایرانی را بشناسید

گوچی ۳۲ ساله در حالی که فصل پیش دوران خوبی را سپری نکرد به ناگاه به زوله هلند پیوست و تا به حال ۶ گل برای این تیم هلندی به‌ثمر رسانده تا بهترین گلزن تیمش باشد.

به گزارش خبرنگار رصد ورزشی و به نقل از خبر ورزشی؛ در این مطلب تعدادی از گلزن‌ترین بازیکنان ایرانی حاضر در لیگ‌های خارجی را برای‌تان گرد آورده‌ایم که در ادامه می‌خوانید. لازم به ذکر است تمامی آمار و ارقام از سایت ساکرویز استخراج شده است. 

۶ گل؛ رضا قوچان‌نژاد (زووله)
گوچی ۳۲ ساله در حالی که فصل پیش دوران خوبی را سپری نکرد و بسیاری بر این باور بودند که این مهاجم روز‌های پایانی فوتبال خود را سپری می‌کند، به ناگاه به زووله هلند پیوست و تا به حال ۶ گل برای این تیم هلندی به‌ثمر رسانده تا بهترین گلزن تیمش باشد. رضا در مسابقات این فصل در ۸ مسابقه به میدان رفته که ۶ دیدار آن از آغاز بوده است و مجموعاً در ۵۷۴ دقیقه بازی برای تیم هلندی ۶ بار دروازه رقبا را باز کرده است و در هر ۹۵ دقیقه یک گل برای زووله زده است. رضا در بهترین فصل فوتبالش ۲۰ گل برای هیرنفین زده و باید دید آیا لیگ هلند باز هم برای او خوش‌یمن خواهد بود؟ گوچی در حالی بهترین گلزن ایرانی حاضر در لیگ‌های خارجی است که به‌خاطر ناراحتی از بازی نکردن در جام جهانی از جمع ملی‌پوشان کناره گرفت و ویلموتس نیز از زمان حضورش در مسند هدایت تیم ملی از او برای برگشتن به تیم ملی درخواستی نداشته است تا بهترین گلزن لژیونر کشورمان از تیم ملی دور باشد.

۵ گل؛ سردار آزمون (زنیت)
تک‌مهاجم فعلی تیم ملی در فصل جاری یکی از مهاجمان ثابت باشگاه قدرتمند زنیت در روسیه بوده و در ۱۵ بازی این فصل از ابتدا در ترکیب تیمش به میدان رفته است. این بازیکن در طول ۱۲۵۴ دقیقه بازی در مسابقات این فصل ۵ گل وارد دروازه رقبا کرده که میانگین هر ۲۵۰ دقیقه یک گل را به ثبت می‌رساند. آزمون اگر چه شروعی خوب در مسابقات این فصل داشت، اما در بازه‌ای طولانی موفق به باز کردن دروازه رقبا نشد و به همین خاطر آمار گل‌های او در فصل جاری به نسبت کمتر است. این بازیکن در بهترین فصلش در لیگ روسیه ۹ گل زده است و باید منتظر ماند و دید آیا سردار می‌تواند در فصل جاری با رکوردشکنی آمار گل‌های زده خود را دورقمی کند؟

۵ گل؛ کریم انصاری‌فرد (السیلیه)
کریم انصاری‌فرد در اقدامی ناگهانی در تابستان امسال به السیلیه قطر پیوست و پیراهن شماره ۱۰ این باشگاه را از آن خود کرد. با گذشت ۱۰ هفته از مسابقات لیگ قطر، انصاری‌فرد در تمام مسابقات از ابتدا در ترکیب تیمش بوده و تمام ۹۰۰ دقیقه را بازی کرده است. او در این زمان ۵ گل وارد دروازه حریفان کرده و میانگین هر ۱۸۰ دقیقه یک گل را به خود اختصاص داده. انصاری‌فرد در دوران بازی رکورد ۲۱ گل زده را به همراه سایپا دارد. ضمن اینکه در المپیاکوس نیز ۱۷ بار گلزنی کرده و برای تکرار این رکورد‌ها کاری سخت خواهد داشت.

۵ گل؛ رامین رضاییان (الشحانیه)
یکی دیگر از بازیکنان ایرانی حاضر در لیگ قطر که در این لیست نیز حضوری غیرمنتظره دارد، رامین رضاییان است. رضاییان که ذاتاً یک مدافع است در این فصل ۵ بار دروازه رقبا را باز کرده و ۸۸۷ دقیقه برای الشحانیه در ۱۰ شروعش برای این تیم به میدان رفته. از ۵ گل این بازیکن ۳ گل آن از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده و دو گل آن در جریان بازی بوده است. رضاییان فصل پیش نیز در ۱۱ بازی ۴ گل برای الشحانیه زده بود و حضورش در این تیم باعث شده پایش به گلزنی باز شود. این بازیکن نیز نظیر انصاری‌فرد در هر دو بازی یک بار به‌طور میانگین گلزنی کرده و در بهترین دوران فوتبالش از نظر گلزنی، ۹ بار در راه‌آهن گل زده و شاید بتواند این فصل این رکورد را تکرار کرده یا بشکند.

۵ گل؛ مهدی شریفی (سومقاییت)
مهاجم سابق پرسپولیس بعد از اینکه در این تیم فرصت چندانی برای بازی پیدا نکرد، تصمیم گرفت این فصل لژیونر شود و به تیم سومقاییت آذربایجان رفت. این بازیکن در فصل جاری در ۹ بازی برای تیمش به میدان رفته که هشت بار آن از ابتدا بوده و مجموعاً ۶۹۹ دقیقه در ترکیب سومقاییت بازی کرده است. او این فصل ۵ بار برای این تیم گلزنی کرده و میانگین گلزنی اش ۱۳۹ دقیقه به ازای هر گل است. شریفی در دومین فصل حضورش در سپاهان ۱۲ گل زد و بعد از آن تعداد گل‌هایش در هر فصل حتی به ۵ نرسید، اما در سومقاییت نشان داده است که توانسته یک بار دیگر به روز‌های اوجش نزدیک شود.

۴ گل؛ مهدی طارمی (ریوآوه)
مهاجم ایرانی بعد از سپری کردن روز‌هایی پرانتقاد در قطر، این فصل به پرتغال و ریو‌آوه رفت و خیلی زود توانست ارزش‌هایش را برای این تیم به اثبات برساند. طارمی این فصل بیشتر مصدوم بوده، اما در روز‌هایی که برای تیمش به میدان رفته نشان داده بازیکنی تأثیر‌گذار است. طارمی در ۸ بازی برای تیمش به میدان رفته که تنها نیمی از آن از آغاز بوده است تا مهاجم سابق پرسپولیس در مجموع ۳۹۱ دقیقه برای تیمش به میدان رفته باشد. او در این مدت با زدن ۴ گل میانگین هر ۹۸ دقیقه یک گل را ثبت کرده که اگر این مهاجم بتواند به‌طور دائمی برای ریوآوه به میدان برود، قطعاً بهتر نیز خواهد شد. طارمی در بهترین فصلش در دوران بازی خود ۱۸ گل برای پرسپولیس زده، اما برای تکرار این رکورد در فصل جاری نیاز دارد کاملاً فیکس و در بهترین شرایطش باشد.

۳ گل؛ کاوه رضایی (شارلوا)
رضایی در هفته‌های اخیر روی روند گلزنی قرار گرفته و در هر سه بازی اخیر تیمش گلزنی کرده. او که فصلی پر از مصدومیت و نیمکت‌نشینی را در فصل گذشته و بروژ سپری کرد، حالا در شارلوا در حال احیا شدن است و در ۹ بار حضورش که ۵ بار آن از ابتدا بوده توانسته برای شارلوا ۵۳۳ دقیقه بازی کرده و سه گل بزند. میانگین گلزنی او هر ۱۷۷ دقیقه یک گل است، اما انتظار می‌رود با تداوم روند خوب این مهاجم این عدد کاهش چشمگیری پیدا کند. بهترین روز‌های گلزنی رضایی در همین شارلوا بوده که او در سال ۲۰۱۸ توانست ۱۶ گل برای این تیم بزند و حالا در مسیر تکرار این رکورد خواهد بود.

۳ گل؛ مهرداد محمدی (آوس)
برادر دوقلوی میلاد این فصل برای اولین بار از ایران خارج شد و مسیر پرتغال و باشگاه آوس را در پیش گرفت. او این فصل در ۱۱ بازی تیمش به میدان رفته که همه آن‌ها از ابتدا بوده است. این موضوع نشانگر اهمیت محمدی برای آوس است. مهاجم ایرانی در ۹۳۳ دقیقه حضورش ۳ گل زده که میانگین هر ۳۱۱ دقیقه یک گل را نشان می‌دهد، اما با توجه به ضعف فنی شدید آوس این آمار چندان ضعیف نیست. آوس این فصل به جز یک بازی در سایر مسابقات بازنده بوده و کار چندانی از محمدی برنمی‌آمده. شاید اگر او در عضویت تیمی قوی‌تر بود، الان آمار گلزنی بسیار بهتری به خود اختصاص می‌داد. این مهاجم در بهترین فصل خود ۱۰ گل برای راه‌آهن زده و با توجه به ضعف تیمش بعید است بتواند به این رکورد نزدیک شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2rblw4