جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/11/13 06:09
کد خبر: 15425

تصمیم قطعی درباره شریفی نگرفته‌ایم

سرمربی تیم والیبال شهرداری ارومیه درباره جدایی مرتضی شریفی گفت: صحبت‌هایی مبنی بر لژیونر شدن شریفی وجود دارد.

کمیته برگزاری رویدادها و مسابقات فدراسیون والیبال، برای دور برگشت مرحله مقدماتی لیگ برتر مردان ایران تصمیم گرفته است که بنا به درخواست اکثریت باشگاه‌ها، برگزاری رقابت‌ها به صورت متمرکز در تهران، برگزار شود. بر این اساس، دور برگشت مرحله مقدماتی، از هشتم دی‌ماه با ورود تیم‌ها به تهران آغاز می‌شود و مسابقات هفته نخست دور برگشت مرحله مقدماتی، روز سه‌شنبه نهم دی‌ماه در دو سالن خانه والیبال و فدراسیون برگزار خواهد شد.

پیمان اکبری سرمربی تیم والیبال شهرداری ارومیه در گفتگو با خبرنگار مهر درباره شیوه برگزاری مسابقات لیگ برتر والیبال در دوره برگشت به صورت متمرکز و به میزبانی تهران گفت: علاقه مند هستیم مسابقات به شیوه ای برگزار شود که هم دارای نظم باشد و هم تجربه برگزاری چنین شیوه ای قبلاً به کار گرفته شده است.

سرمربی تیم والیبال شهرداری ارومیه در ادامه تأکید کرد: پیش از آغاز مسابقات در جلسه هم اندیشی به دلیل اینکه برخی از باشگاه‌ها شرایط کامل برگزاری رقابت‌ها به روش VNL را نمی‌دانستند، با این شیوه موافقت کردند. یکی از شرایط برگزاری مسابقات به شیوه VNL این است که سه بازی پشت سر هم انجام شود و این یکی از مشکلاتی است که شاید تیم های داخلی نتوانند آن را اجرا کنند.

وی ادامه داد: نکته دوم این است که هر هفته مسابقات باید در شهری برگزار شود که امکانات لازم را از قبیل سالن استاندارد و هتل های خوب داشته باشد. در ادامه زمانی که مسابقات دور رفت به صورت متمرکز برگزار شد، تجربه خوبی به دست آمد و تیم ها خوشبین تر شدند.

اکبری اظهارداشت: البته شیوه متمرکز به میزبانی تهران به نفع تیم های تهرانی خواهد بود، چرا که آنها در مقایسه با تیم های شهرستانی کمترین هزینه را پرداخت خواهند کرد. تیم های شهرستانی باید همچنین مبلغی بابت برگزاری مسابقات را نیز به فدراسیون پرداخت کنند که این مبلغ در کنار پرداخت پول هتل و سایر هزینه ها کمی به تیم های شهرستانی فشار وارد می‌کند. امیدوارم فدراسیون تفکری در این زمینه داشته باشد و حداقل تیم های شهرستانی نسبت به پرداخت مبلغ میزبانی مسابقات معاف شوند. البته صحبت هایی با تقوی داشته ایم که قرار بر این بوده تا تسهیلاتی به تیم های شهرستانی داده که فشار کمتری به آنها وارد شود.

اکبری درباره استفاده از ویدئوچک نیز گفت: اطلاعات دقیقی ندارم و نمی دانم برای استفاده از ویدئوچک هم مبلغی دریافت می شود یا خیر. امیدوارم مسئولان همه جوانب را در نظر بگیرند که فشار زیادی به تیم های شهرستانی وارد نشود، چرا که حضور تیم های شهرستانی در تهران برای آنها با هزینه های مضاعفی همراه است و اگر قرار باشد پول ویدئوچک و میزبانی مسابقات را هم پرداخت کنند، در حق تیم های شهرستانی اجحاف می شود. امیدوارم با مدیریت خوب کمیته رویدادها و مسابقات و نیز فدراسیون شاهد برگزاری منظم مسابقات و به دور از کرونا باشیم.

سرمربی تیم والیبال شهرداری ارومیه در پاسخ به این سوال که در نیم فصل نقل و انتقالات بازیکنی را جذب خواهید کرد یا خیر گفت: تا این لحظه صحبتی مبنی بر جذب بازیکن نکرده ایم و بازیکنی نیز از تیم جدا نشده است.

اکبری در پاسخ به این سوال که آیا خبر جدایی مرتضی شریفی صحت دارد؟ گفت: درباره جدایی مرتضی شریفی باید بگویم صحبت هایی درباره لژیونر شدن او وجود دارد. اگر قرار باشد شریفی در خارج از کشور بازی کند، هم مردم و هم مسئولان ارومیه در این زمینه به او کمک خواهند کرد. هنوز تصمیم قطعی در این زمینه گرفته نشده است اما شریفی اگر قرار باشد در ایران بماند به هیچ تیم داخلی دیگری نمی رود، چرا که او عِرق خاصی به ارومیه دارد.

سرمربی تیم والیبال شهرداری ارومیه در پایان درباره وضعیت تیم نیز گفت: پس از پایان نیم فصل نخست، حدود چهار روز به بازیکنان استراحت دادیم و سپس از روز شنبه تمرینات را آغاز کردیم. با توجه به استراحت داده شده، تمرینات را کم فشار آغاز و از روز دوشنبه کم کم فشار تمرینات را بیشتر کردیم. شاید در روزهای ابتدای فصل کمی ناهماهنگ بودیم اما رفته رفته تیم هماهنگ شد و در حال حاضر در شرایطی قرار داریم که بازیکنان قدر موقعیت ها را می دانند و آن را به راحتی از دست نمی دهند.

 

 

منبع: مهر 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/36ebm7