پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1398/08/27 15:31
کد خبر: 1510

صلاح نیست که برانکو سرمربی تیم ملی شود !

بازیکن سابق سپاهان و تیم ملی می گوید که تیم ملی نمی تواند با مارک ویلموتس موفق شود.

به گزارش خبرنگار رصد ورزشی و به نقل از ورزش سه؛ مجید بصیرت پیشکسوت و بازیکن سابق تیم فوتبال سپاهان در گفتگو با "ورزش سه" در مورد شرایط این روزهای تیم اینگونه حرف هایش را آغاز کرد: به نظرم شرایط تیم خیلی خوب است. فرقی که سپاهان امسال با سال قبل دارد، این است که بازی های مهم را می برد. سال گذشته سپاهان در دور برگشت به تیم های بازی هایش را به تیم های بزرگ و رقبا واگذار کرد ( سپاهان در لیگ هجدهم در دور برگشت مقابل پرسپولیس و شهر خودرو تن به مساوی داد و به استقلال و تراکتور باخت) و همین باعث شد قهرمانی را واگذار کند.

سپاهان در فصل جدید برعکس سال گذشته شده

 بصیرت با اشاره به نتایج سپاهان در فصل جاری ادامه داد: امسال اما با درایت آقای قلعه نویی پرسپولیس را در تهران بردند و تراکتور هم مقابل سپاهان شکست خورد. با این حال برعکس پارسال شده؛ سپاهان سال گذشته بازی هایی که روی کاغذ راحت بود را آسان می برد ولی امسال به این تیم ها، امتیاز می دهد. اگر چهار بازی سپاهان را مقابل تیم های فولادخوزستان، نفت مسجد سلیمان، سایپا و پارس جنوبی جم بررسی کنید، می بینید که  می‌توانستند ببرند ولی متاسفانه نتوانستند با کسب سه امتیاز از این بازی ها بیرون بیایند.

سپاهان با برد استقلال و شهرخودرو قهرمان نیم فصل می شود

بازیکن سابق سپاهان افزود: الان سپاهان دو بازی سخت مقابل استقلال و شهر خودرو دارد و اگر بتواند 6 امتیاز را بگیرد، می تواند قهرمان نیم فصل شود. به نظرم در بازی های نیم فصل دوم هم اگر بتواند نتایج خوبی در رویارویی مستقیم با رقبایش بگیرد، می تواند در مجموع قهرمان شود.

دیگر سه قطبی نیستیم، 5 قطبی شده ایم

از بصیرت در مورد مدعیان قهرمانی اتین فصل پرسیدیم که او هم مانند سایر کارشناسان فوتبالی به 5 تیم اشاره کرد و البته تاکید کرد که دیگر سه قطبی فوتبال ایران به 5 قطبی تبدیل شده است و افزود: به نظرم همین حالا هم مدعیان مشخص شده اند و از بقیه تیم ها فاصله گرفته اند. به غیر از استقلال و پرسپولیس، سه تیم شهرستانی از شهرهای مختلف به جمع مدعیان اضافه شده اند. قبلا و در دهه 80 استقلال پرسپولیس دو مدعی همیشگی بودند که سپاهان این دو قطبی را تمام کرد و الان فوتبال ما  5 قطبی شده و دو تیم شهرخودرو و تراکتور اضافه شده اند.

سپاهان یک تیم هم روی نیمکت دارد

بصیرت در پاسخ به این سوال که آیا سپاهان توان رویارویی با رقبای آسیایی را پس از چند سال دوری از این مسابقات دارد یا خیر، بیان کرد: صد در صد. سپاهان با سرمایه گذاری خوبی که فولاد مبارکه انجام داده همه چیز دارد. هم سخت افزار مناسبی دارد و هم نرم افزار. سپاهان یک باشگاه مدرن است و آقای قلعه نویی در هر پست دو بازیکن دارد. اگر بازی ها فشرده شوند، تیم هایی که 13 ، 14 بازیکن دارند به مشکل می خورند. سپاهان اما شرایط خوبی دارد و حتی می توان گفت که یک تیم هم روی سکو دارد.

مصاحبه حاشیه ها را سکوها می برد

از بصیرت در رابطه با مصاحبه هایی که اعضای دو باشگاه سپاهان و پرسپولیس علیه هم انجام می دهند، پرسیدیم. او در پاسخ به این سوال گفت: به نظر من مصاحبه روی تیم ها تاثیرگذار است. پارسال یکی از بازیکنان سپاهان یک مصاحبه کرد ولی جمع کردن آن مصاحبه چندماه طول کشید؛ چون با این مصاحبه حاشیه به سکوها می رود.  باید در مورد مصاحبه کردن خیلی دقت شود؛ چون مصاحبه علیه یک  باشگاه، حاشیه را به سکوها می برد و به نظرم هر باشگاهی فقط باید در مورد شرایط خودش صحبت کند.

ویلموتس اصلا روی تیم ملی تعصب ندارد

سوال بعدی ما از بصیرت در رابطه با شرایط تیم ملی در دیدار برابر عراق بود. او در این زمینه بیان کرد: من از مسئولان فدراسیون گلایه دارم؛ چطور می شود یک مربی خارجی می آورند و قبل از بازی مهمی مثل عراق در مورد مشکلات مالی اش حرف می زند. همین حالا مربیان ایرانی زیادی مثل آقای قلعه نویی هستند که می توانند بهتر از ایشان کار کنند. کی روش خیلی روی تیمش تعصب داشت. شما بازی با کره جنوبی را که به یاد می آورید ولی آقای ویلموتس اصلا اینگونه نیست.

ویلموتس 180 درجه با کی روش متفاوت است

از بصیرت در مورد ادامه یا قطع همکاری با ویلموتس پرسیدیم. اینکه فدراسیون باید چه تصمیمی برای تیم ملی و آینده اش بگیرد. بصیرت در واکنش به این سوال بیان کرد: به نظرم با این شرایطی که تیم ملی دارد، موفق نخواهد شد. من همان روزی که کی روش رفت و آقای ویلموتس آمد، در یکی از برنامه های تلویزیونی گفتم که تفکرات او با کی روش 180 درجه فرق دارد. شما الان در زمین می بینید که مشکلاتی در زمین وجود دارد و به نظر می رسد که بازیکنان تحت فرمان مربی نیستند. به نظرم حتی در این شرایط مربی ایرانی می تواند برای تیم ملی انتخاب شود.

برانکو بیاید، حساسیت استقلالی و پرسپولیسی ایجاد می شود

از بصیرت در مورد برانکو که می تواند یکی از گزینه ها جانشینی ویلموتس باشد، پرسیدم که او در مورد حضور این مربی اینگونه واکنش نشان داد: خب همانطور که می دانید برانکو در زمان حضورش در پرسپولیس مشکلاتی با کی روش داشت. زمانی که من در تیم ملی بودم، در زمان آقای مایلی کهن حساسیتی روی بحث پرسپولیس و استقلال نبود ولی در زمان آقای پورحیدری همیشه تعداد پرسپولیسی ها و استقلالی ها مساوی بود تا جنجال و حاشیه ای ایجاد نشود. به نظرم الان هم چون آقای برانکو چندین سال در پرسپولیس بوده، دو دستگی پیش می آید.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4jezo2