شنبه 25 فروردین 1403 - 13 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/07/17 11:32
کد خبر: 12898

شوت تماشایی سردار علیه یک سال ناکامی تیم ملی

​آخرین باری که تیم ملی ایران توانست یک نیمه را با برتری پشت سر بگذارد، 364 روز پیش بود.

این بار سردار آزمون موفق شد با شوتی سرکش و تماشایی دروازه سویونوف را باز کرده و در فاصله سه دقیقه تا پایان نیمه اول، ایران را از ازبکستان پیش بیاندازد. آزمون که در طول نیمه، فرصت های متعددی را برای گلزنی از دست داده بود، این بار شانس خود را با شوتی از راه دور امتحان کرد و ضربه اش به زیبایی در درون دروازه قرار گرفت. این در حالی است که چند دقیقه پیش شوت پشت محوطه جریمه سردار را دروازه بان گرفته بود.

این سی و سومین گل ملی سردار آزمون بود که جایگاهش در رتبه پنجم برترین گلزنان تیم ملی را مستحکم کرد و باعث شد تا یک گام دیگر به رکورد ستارگان پیشین تیم ایران نزدیک شود. علی کریمی و جواد نکونام با 38 و 39 گل حالا نفس های سردار را پشت سر خود حس می‌کنند و هیچ بعید نیست که به زودی مهاجم 25 ساله اهل گنبد کاووس از رکوردشان بگذرد.

نکته جالب این که تیم ملی ایران آخرین بار در 18 مهر 1398 یک نیمه را با پیروزی پشت سر گذاشته بود. آن ها در روز هت تریک سردار آزمون کامبوج را شکست دادند و این بار به استقبال غلبه بر ازبکستان در نیمه دوم می‌روند. در طول یک سال تیم ملی فقط دو بازی برابر بحرین و عراق انجام داد که هر دو با شکست ایران و ناکامی آزمون در گلزنی همراه بودند.

سردار 33 گل ملی را در 51 بازی به ثمر رسانده و با یک میانگین آماری فوق العاده به سمت رکوردی بزرگ حرکت می‌کند.

 

منبع: ورزش سه 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/27ea63