پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/07/16 04:13
کد خبر: 12863

گوش به زنگ خبرنگاران عربستانی!

نتیجه شکایت النصر از پرسپولیس تا چند روز دیگر اعلام می‌شود و تکلیف پرسپولیس برای حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا مشخص خواهد شد.

پرسپولیس در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا موفق شد النصر را در ضربات پنالتی شکست دهد و برای دومین بار در سه سال اخیر به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کند. اتفاقی که آن‌ها را در موقعیت کسب اولین لیگ قهرمانان‌شان قرار داد. اما پس از بازی،باشگاه النصر با طرح یک ادعا( حضور بازیکنان غیرقانونی در ترکیب پرسپولیس) از این تیم شکایت کرد و قرار است کنفدراسیون فوتبال آسیا تا چند روز آینده نتیجه این شکایت را اعلام کند. النصری‌ها اعتقاد دارند، پنجره پرسپولیس به‌دلیل شکایت برانکو ایوانکوویچ در زمان عقد قرارداد با عیسی آل‌کثیر، حامد لک، سعید آقایی، آرمان رمضانی، احسان پهلوان، علی شجاعی و میلاد سرلک بسته بوده و این بازیکنان به شکل غیرقانونی برای سرخ‌ها در لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفته‌اند. اتفاقی که به جنجال بزرگ فوتبال آسیا در طول چند روز گذشته تبدیل شده است و به‌نظر می‌رسد ادامه‌دار خواهد بود.

اما در این بین اتفاقی عجیب در جریان است.خیلی از رسانه های مجازی که با عنوان کانال های هواداری در فضای مجازی فعالیت می کنند منابع خبری شان شده توییتر خبرنگاران عربستانی! نفراتی که اصلا مشخص نیست خبرنگار هستند یا نه و آیا ادعاهایی که مطرح می کنند صحت دارد یا خیر؟النصری ها برای ماندن در لیگ قهرمانان آسیا هر کاری از دست شان برآمده تا اینجای کار انجام داده اند و این روزها خودشان هم به این باور رسیده اند که با انتشار خبر در توییتر می توانند خوراک خیلی از کانال ها در فضای مجازی را فراهم کنند.

توییتر خبرنگاران عربستانی در چند روز اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفته؛طوری که تعداد فالوئرهای آنها رو به افزایش است.نیم نگاهی به صفحات آنها نشان می دهد که بیش از 90 درصد اخباری که منتشر می کنند علیه باشگاه پرسپولیس است! آنها راه را پیدا کرده اند و هر چند ساعت یک بار نام  خبرنگار جدیدی در توییتر برجسته می شود که ادعای تازه ای را مطرح کرده.ادعایی ضد ایرانی که نهایتش می شود محکومیت پرسپولیس در ماجرای شکایت باشگاه النصر!

اگر چرخی در فضای مجازی بزنید،کانالی را پیدا نمی کنید که توییتری به نقل از خبرنگاران عربستانی در آن منتشر نشده باشد!حال اینکه این منابع خبری تا چه اندازه معتبر هستند؟آیا اخباری که منتشر می کنند در جهت منافع ایران است؛باید گفت خیر.سوال دیگری که پیش می آید این است که این رسانه های مجازی تا چه اندازه به خبرهایی که در رسانه های ایران منتشر می شود استناد می کنند و آنها را در کانال هایی که دارند منتشر می کنند؟

این یک مشکل فراگیر در جامعه‌ مجازی ورزشی ایران است و فقط مربوط به شکایت النصر نیست. بیشتر رسانه‌ها و کانال‌های خبری برداشت درستی نسبت به اعتبار منابع خبری‌ خارجی ندارند و درمورد اخبار فوتبال اروپا نیز بعضی‌اوقات از منابع خبری‌ای استفاده می‌کنند که چندان معتبر نیست.

ممکن است هواداران هر تیمی علاقه نداشته باشند تیم رقیب‌شان موفق شود، اما اینکه کانال‌ها و رسانه‌ها در حالی که هنوز هیچ‌چیز مشخص نیست بدون اطمینان از درست بودن خبر آن را منتشر می‌کنند، نشان می‌دهد چندان علاقه‌ای به انتشار خبر درست ندارند.

گوش به زنگ بودن منابع غیر معتبر عربستانی جز اینکه تشنج ایجاد کند و کار را برای نمایندگان ایران سخت کند،ره به جایی نخواهد برد.چیزی که مشخص است این است که آنها مناقع تیم های ایرانی را نمی خواهند و در شرایط فعلی فقط به یک چیزی فکر می کنند،پیروزی النصر در پرونده ای عجیب که خیلی ها می دانند حق با پرسپولیس ایران است.

 

منبع: خبرآنلاین 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2owlo4