پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/07/03 08:41
کد خبر: 12542

عدم توازن در سمت چپ و راست پرسپولیس

​تیم فوتبال پرسپولیس در سمت چپ و راست ترکیب خود توازن لازم را ندارد.

تیم فوتبال پرسپولیس در دو بازی رفت و برگشت با التعاون عربستان در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا موفق شد شش امتیاز از این تیم بگیرد ولی مقابل الدحیل قطر تن به شکست داد. نکته جالب در مورد پرسپولیس اینجا بود که می‌شد عدم توازن را در سمت چپ و راست زمین پرسپولیس دید.

پرسپولیسِ مدل گل‌محمدی، در سمت چپ یک تیم تقریبا کامل است که در دو بازی از سه بازی گذشته سعید آقایی را به عنوان مدافع چپ در زمین دید و احسان پهلوان هم وینگر این تیم بود. با توجه به نوع و سبک بازی آقایی، پرسپولیس بیشتر حملات خود را از این سمت طراحی کرد؛ مخصوصا در بازی دوم با التعاون که اکثر حملات پرسپولیس از سمت چپ زمین خودش طراحی شد. البته در بازی آخر برابر الدحیل، شجاع در ترکیب بود و طبیعتا توان تهاجمی از سمت چپ کاهش یافت. 

با این حال، در سمت راست شرایط این‌طور نیست. پرسپولیسی‌ها فعلا می‌توانند از سیامک نعمتی هافبک، در پست دفاع راست استفاده کنند و همین مسئله باعث شده تا عملکرد نعمتی تا حد زیادی پایین بیاید.

غیر از نعمتی، پرسپولیس فقط مهدی شیری را در آن منطقه دارد. یعنی عملا فقط یک دفاع راست تخصصی در اردوی سرخپوشان حضور دارد. درست برعکس سمت چپ زمین که پرسپولیسی‌ها آقایی، نادری، انصاری و حتی وحید امیری را برای فصل بعد در اختیار دارند.

به نظر می‌رسد که خرید یک مدافع راست تخصصی و یا ساختن یک مدافع راست بسیار به پرسپولیس کمک خواهد کرد و باعث می‌شود تا در سمت چپ و راست زمین این تیم توازن برقرار شود.

 

 

منبع: میزان 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2r9ym2