پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/06/13 06:36
کد خبر: 11910

داوران کرونا نمی‌گیرند!

وقتی قرار بود لیگ برتر فوتبال بعد از شیوع ویروس کرونا از سر گرفته شود، بحث‌های زیادی پیرامون پروتکل‌های بهداشتی و رعایت آن توسط باشگاه‌ها و سازمان لیگ و فدراسیون وجود داشت
وقتی قرار بود لیگ برتر فوتبال بعد از شیوع ویروس کرونا از سر گرفته شود، بحث‌های زیادی پیرامون پروتکل‌های بهداشتی و رعایت آن توسط باشگاه‌ها و سازمان لیگ و فدراسیون وجود داشت.باشگاه‌ها که تا حد زیادی بندهای موجود در پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کردند و دائما از بازیکنان خود تست کرونا می‌گرفتند، اما گویا فدراسیون در اخذ تست کرونا از داوران کوتاهی کرده؛ اتفاقی که می‌تواند یک فاجعه به بار بیاورد. کمیته داوران تنها یک بار و آن هم پیش از شروع مجدد لیگ‌ با بازی عقب‌افتاده فولاد و استقلال از داوران تست کرونا گرفت.

گویی انگار فوتبال جان داوران را به خطر نمی‌اندازد و فقط امکان تعرض به فوتبالیست‌ها را دارد. نکته بعدی این‌ است که هر داور برای بازی‌های لیگ برتری مبلغی کمتر از یک‌میلیون تومان دریافت می‌کند و این درحالی است که قیمت هر تست کرونا چیزی حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰‌هزار تومان است، یعنی اگر هر داور بعد از بازی‌هایی که سوت می‌زند، بخواهد از به خطر نیفتادن سلامتی‌اش مطمئن شود و تست کرونا دهد، درآمد هر بازی برایش بین ۲۰۰ تا ۳۰۰‌هزار تومان درمی‌آید که این حتی خرج رفت‌وآمد به شهرهای مختلف هم‌ نیست.

اسماعیل صفیری، رئیس کمیته داوران هم به این ماجرا واکنش عجیبی نشان داده و می‌گوید: «اولا که گرفتن چنین تست‌هایی از داوران برعهده سازمان لیگ و ایفمارک است. همچنین با توجه به اینکه داوران در شهرهای مختلف حضور دارند و به صورت متمرکز در یک مکان نیستند، ما دادن آزمایش را به خودشان واگذار کردیم و به آنها اعلام کردیم که در صورت پیدا شدن علایم این ویروس می‌توانند به مراکز تحت قرارداد فدراسیون بروند و رایگان تست بدهند.»

با اینکه فصل ٩٩-٩٨ با فینال جام حذفی رسما به پایان می‌رسد، اما برای فصل جدید به نظر می‌رسد داوران هم باید قبل از هر مسابقه تست کرونا را پشت سر بگذارند؛ وگرنه امکان شیوع آن بین بازیکنان داخل زمین هم وجود خواهد داشت.

 

 

منبع: روزنامه شهروند

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4jbgp2