شنبه 01 اردیبهشت 1403 - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/05/26 11:46
کد خبر: 11467

دیاباته در تور امنیتی

آقای گل لیگ برتر در بازی دیروز روز کم فروغی را پشت سر گذاشت.

 استقلال در آخرین دیداری که در لیگ نوزدهم میزبان بود، نتوانست از سد پیکان عبور کند و دیدار دو تیم با نتیجه مساوی 1-1 به پایان رسید.

شیخ دیاباته مهاجم ارزشمند آبی پوشان که عنوان آقای گلی لیگ برتر را یدک می کشد، نتوانست درخشش همیشگی اش را ادامه دهد و در دیدار مقابل خودروسازان ناکام بود. دیاباته که در بازی با شهرخودرو دچار آسیب دیدگی شد و دیدار مرحله یک چهارم نهایی مقابل سپاهان را از دست داد، نشان داد که هنوز به اوج آمادگی نرسیده است.

پیش از دیدار دیروز دو تیم بود که زمزمه هایی مبنی بر غیبت شیخ در این دیدار شنیده می شد تا دیاباته با استراحت در این بازی، خود را برای شهرآورد جام حذفی آماده کند اما فرهاد مجیدی برخلاف شایعات مطرح شده، در دیدار با پیکان با تمام قوا به میدان رفت و دیاباته را در کنار قایدی به زمین مسابقه فرستاد.

دیاباته در این دیدار درخشش همیشگی را از خود نشان نداد و اینگونه به نظر می رسید که پس از مصدومیتی که برای بار چندم گریبانگیرش شده، هنوز به اوج آمادگی نرسیده است. هواداران استقلال نیز بیش از نتیجه بازی، نگران مصدوم شدن دوباره دیاباته بودند.

در دیدار دیروز دو تیم، دیاباته در یک صحنه به محاصره 3 بازیکن پیکان در آمد. در این لحظه، حجت حق وردی، محمد ابراهیمی و حسین پورامینی سه بازیکن توپ برای تصاحب توپ به سمت دیاباته یورش بردند تا توپ را از زیر پای مهاجم بلند قامت استقلال بربایند. معمولا در فوتبال اروپا و دیدارهای بارسلونا و تیم ملی آرژانتین شاهد همچین صحنه هایی بوده ایم که چندین بازیکن برای تصاحب توپ، لیونل مسی را درمحاصره خود قرار می دهند که این اتفاق دیروز به گونه ای دیگر برای دیاباته تکرار شد.

پیکانی ها که با سیستم 4-2-3-1 در دیدار مقابل استقلال ظاهر شده بودند، با استفاده از قدرت بدنی و قدرت سرزنی حجت حق وردی و مهران موسوی در خط دفاعی، مانع از درخشش دیاباته شدند. موسوی در این دیدار 5 عملکرد دفاعی موفق داشت و در یک نبردهوایی نیز از بازیکنان استقلال بهتر کار کرد و حق وردی نیز با 8 عملکرد دفاعی موفق و 2 نبرد هوایی موفقیت آمیز، روز خوبی را در قلب خط دفاعی خودروسازان رقم زدند.

در هنگامی که استقلال صاحب ضربات کرنر یا کاشته می شد، جدال دو آقای گل لیگ برتر نیز دیدنی از آب در می آمد. شهریار مغانلو که با دیاباته بر سر کسب عنوان آقای گلی رقابت سختی دارد، در هنگام ضربات کاشته، به یاری خط دفاعی تیمش می آمد تا مانع از سرزنی مهاجم اهل مالی استقلال شود. شاگردان ویسی با تکیه بر عملکرد خوب دفاعی خود و با ساخت یک دیوار حفاظتی و یک تور امنیتی مستحکم، اجازه خودنمایی به بهترین خط حمله لیگ را ندادند.

 

 

منبع: ورزش سه 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4vpep4