پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/05/21 13:11
کد خبر: 11322

افت فاحش نفتی‌های لیگ برتر در نیم فصل دوم

​3 تیم نفتی لیگ برتر در نیم فصل دوم مسابقات دچار افت شدند که اصلی ترین دلیل آن را می توان قطع شدن حمایت‌ها دانست.

 پارس جنوبی جم، نفت مسجدسلیمان و صنعت نفت آبادان 3 تیم شاغل در لیگ برتر فوتبال هستند که در سال های گذشته تحت پوشش وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران بوده اند. از ابتدای لیگ نوزدهم اما زنگنه وزیر نفت در اطلاعیه ای اعلام کرده که به خاطر قوانین تصویب شده در مجلس دیگر هیچ حمایتی از این 3 تیم انجام نمی‌دهد و تا الان نیز روی حرفش ایستاده است.

اگرچه در اوایل فصل کمک هایی از سوی اسپانسرهای و شرکت های وابسته به وزارت نفت به 3 تیم مذکور شد و آنها توانستند درصدهایی از قراردادهایشان را دریافت کنند اما تاثیر مشکلات مالی و سخت افزاری را به وضوح می‌توان روی این 3 تیم خوب فوتبال ایران به خصوص از ابتدای نیم فصل دوم مشاهده کرد.

پارس جنوبی جم که فصل را با فراز کمالوند شروع کرد و نتایج نسبتا خوبی نیز گرفته بود، در اواخر نیم فصل اول با شروع مشکلات دغدغه های فراوانی را تجربه کرد و زیاد شدن مشکلات باعث شد تا کمالوند عطای ماندن در پارس را به لقایش ببخشد و تغییراتی حاصل شود. با این حال پارس جنوبی با کمالوند تا پایان نیم فصل اول در رتبه دهم قرار داشت و فاصله نسبتا زیادی با تیم هایی داشت که در کورس سقوط قرار داشتند و خطر سقوط تا حد زیادی این تیم را تهدید نمی‌کرد. جمی ها اما در ادامه با زیادتر شدن مشکلات دچار افت فاحشی شدند و حالا در پایان هفته بیست و هشتم لیگ برتر در رده پانزدهم قرار دارند و در یک قدمی سقوط هستند.

نفت مسجدسلیمان هم با مهدی تارتار فصل را عالی شروع کرد و با متوقف کردن همه مدعیان قهرمانی چشم ها را به خود خیره کرد. نفت در نیم فصل اول تنها تیم بدون شکست لیگ برتر بود اما آنها نیز با زیاد شدن مشکلات مالی و سخت افزاری شان روند افت خود را شروع کردند. اگرچه امتیازات جمع آوری شده توسط شاگردان تارتار در نیم فصل اول اجازه نداد آنها خیلی در جدول افت کنند اما همین که در نیم فصل اول نفت در مقطعی به رده سوم هم رسید و الان رتبه نهم را در اختیار دارد به خوبی افت این تیم را که نشات گرفته از مشکلات مالی است نشان می‌دهد.

صنعت نفت آبادان هم شرایط مشابهی دارد. آنها فصل را با دراگان اسکوچیچ خیلی خوب شروع کردند و در مقاطعی صدرنشین هم شدند و تا پایان نیم فصل اول با نتایج استثنایی و فوتبال زیبایی که به نمایش می‌گذاشتند یکی از شانس های کسب سهمیه آسیایی بودند اما در ادامه مشکلات مالی تاثیرش را گذاشت و علاوه بر جدایی اسکوچیچ بازیکنان نیز رفته رفته انگیزه شان را از دست دادند و حالا آبادانی ها در رتبه هفتم جدول جا خوش کرده‌اند.

در چنین شرایطی وزارت نفت دست حمایتی خود را از روی این 3 تیم برداشته و وزیر نفت نیز روز گذشته در مصاحبه ای به طور واضح اعلام کرد هیچ کمکی به این تیم ها انجام نمی‌دهد. اتفاقی که باعث می شود 3 تیم نفتی در آینده بازهم دچار افت فاحش شوند و احتمالا سرنوشت عجیبی در انتظار آنها باشد.

 

 

منبع: ورزش سه 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4y59y2