پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/05/17 10:07
کد خبر: 11209

معضل مشترک مسی-رونالدو

لیونل مسی و کریستیانو رونالدو همچنان بهترین فوتبالیست‌های دنیا هستند ولی تیم‌های آنها بارسلونا و یوونتوس این روزها با وضعیت ایده‌آل فرسنگ‌ها فاصله دارند.

 

فصل 2019-2020 فوتبال با هجوم یکی از بدترین بحرانهای سلامت عمومی در دنیا و شیوع ویروس کووید19 در میانه راه متوقف شد تا فوتبال یکی از بدترین سالهای تاریخ خود را پشت سر بگذارد. حالا این فصل در حالی به پایان نزدیک می شود که قرار است تکلیف قهرمان چمپیونزلیگ در یک دوره کوتاه و به سرعت مشخص شود.

اما این پایان سریع لیگ قهرمانان که قرار است در لیسبون شاهدش باشیم برای دو غول بزرگ دنیای فوتبال لیونل مسی و کریستیانو رونالدو بیشتر از آنکه با جذابیت همراه باشد نگران کننده است. این دو غول زنده دنیای فوتبال با اینکه همچنان بهترینهای دنیا هستند و نشانه‌ای از خستگی یا پا به سن گذاشتن در بازی شان دیده نمی‌شود ولی این را نمی‌توان به تیمهایشان بارسلونا و یوونتوس هم تعمیم داد.

مساله اینجا است که شانس رسیدن مسی و رونالدو به جام قهرمانی چمپیونزلیگ در سه هفته آینده بسیار اندک به نظر می رسد. حتی اگر بارسا و یوونتوس بتوانند از مرحله یک هشتم به سلامت عبور کنند این دو تیم در حال حاضر آنقدر از روزهای ایده آل فاصله دارند که حتی درخشش مسی و رونالدو هم برای رسیدن شان به قله فوتبال اروپا کافی نخواهد بود.

هر دو باشگاه در فصلی که گذشت تماماً به ابرستاره های خود وابسته بودند و بارها و بارها آنها را فرا خواندند تا تیم را از موقعیتهای بحرانی نجات دهند. مسی در این فصل لالیگا 25 گل به ثمر رساند تا برای چهارمین سال پیاپی جایزه آقای گلی پیچیچی را به خود اختصاص دهد. رونالدو هم در سری آ 31 بار دروازه حریفان را باز کرد تا بعد از ایموبیله از لاتزیو دومین گلزن برتر این لیگ شود.

اما به غیر از موفقیتهای فردی دو ستاره بزرگ بارسا و یووه هر دو تیم فصل خوبی را پشت سر نگذاشتند و به خصوص هواداران از عملکرد آنها اصلاً راضی نبودند. بارسا که فصل را با ارنستو والورده نه چندان محبوب ولی موثر آغاز کرده بود در میانه راه با تصمیمی شبیه به کامی کازه‌ها او را برکنار کرد و کیکه ستین را روی نیمکت نشاند که تا این لحظه بزرگترین افتخار فوتبالی اش حضور در لیگ اروپا با رئال بتیس بوده. از آن زمان بود که روند افول بارسای صدرنشین آغاز شد تا این تیم در نهایت با پنج امتیاز کمتر از رئال مادرید نایب قهرمان لیگ اسپانیا شود.

در آن سو اما با اینکه رونالدو و یوونتوس در لیگ داخلی مثل بارسا ناکام نشده و موفق شدند برای نهمین بار پیاپی اسکودتو را فتح کنند این موفقیت را نمی‌توان موفقیت ماتوریتزیو ساری دانست. یوونتوس بیشتر شانس آورد که در این فصل سری آ حریف آماده ای مثل رئال مادرید در مقابل خود نداشت که تا روز آخر فشاری سنگین به این تیم وارد کرده و در نهایت عنوان قهرمانی را از آنها برباید.

یوونتوس که بر خلاف بارسلونا با رئال مادریدی مصمم و با انگیزه روبرو نبود از فراز و نشیبهای بسیار زیاد اینترمیلان‌، مصدومیت‌های متعدد و عجیب و غریب لاتزیو و دو پنالتی جنجالی که مانع شکست این تیم مقابل آتالانتا شد استفاده کرد تا قهرمانی خود را در ایتالیا قطعی کند. با همه این اوصاف یووه در نهایت تنها با اختلاف یک امتیاز نسبت به نراتزوری قهرمان شد. یاران رونالدو در هشت بازی آخرشان در سری آ چهار بار شکست خورده و دو بار به تساوی قناعت کردند.

با توجه به آنچه در فصل 2019-2020 گذشت پر بیراه نیست اگر بگوییم امیدواری به قهرمانی یووه یا بارسا در لیگ قهرمانان خوش خیالی مفرط خواهد بود. این برای مسی و رونالدو که در آخرین سالهای فوتبالی شان می توانستند از یک فرصت ایده آل برای اضافه کردن یک جام بزرگ به رکوردهای خود استفاده کنند مسلماً بدترین خبر ممکن است.

 

 

منبع: ورزش سه 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3g6jd2