سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/05/14 13:55
کد خبر: 11144

مهدوی: بازگرداندن بازیکنان به اوج خیلی سخت است

مربی تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران گفت: بازیکنان ما پس از 5،6 ماه که در اردو شرکت نکردند شرایط بدی نداشتند اما بازگرداندن آنها به اوج خیلی سخت است.

محمدرضا مهدوی درباره ارزیابی‌اش از اردوی اخیر تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران اظهار داشت: اردوی خیلی خوبی پشت سر گذاشتیم. همین که توانستیم پس از مدت‌ها بچه‌ها را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دور هم جمع کنیم، خوب است. خدا را شکر می‌کنیم بازیکنان تیم نوجوانان هم پس از 5، 6 ماه شرایط بدی نداشتند اما باز گرداندن آنها به روزهای اوج خیلی سخت است.

وی افزود: طبق برنامه‌های حسین عبدی و کادر فنی فشار خوبی به بدن بازیکنان وارد شد و کارهای تاکتیکی را هم مرور کردیم. در کل اردوی خوبی انجام شد و امیدوارم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بار دیگر شرایطی فراهم شود تا از 7، 8 روز دیگر بازیکنان را در اختیار داشته باشیم.

مربی تیم ملی نوجوانان درباره وضعیت محل اسکان اعضای این تیم توضیح داد: اگر بخواهیم طبق پروتکل استاندارد جهانی پیش برویم هر بازیکن باید در یک اتاق سکونت کند اما این موضوع حتی در لیگ برتر ایران که اوضاع و احوال خوبی هم دارد اتفاق نمی‌افتد. پروتکل خوبی نوشته شده اما با این شرایط رعایت کردن آن خیلی سخت است.

مهدوی ادامه داد: وضعیت محل اسکان تیم نوجوانان هم پس از چند روز خیلی بهتر شد. مربیان در هتل المپیک و بازیکنان هم در میهمان‌سرای رضایی مجد اقامت داشتند. از لحاظ تغذیه هم شرایط خوبی داشتیم. تیم نوجوانان اولین تیم ملی بود که پس از شیوع کرونا اردوهای خود را آغاز کرد و همه مسائل روی این تیم امتحان شد. خدا را شکر آزمایش‌های ما هم روند خوبی داشت و از لحاظ استقرار در مرکز ملی فوتبال مشکل خاصی هم پیش نیامد.

وی درباره برنامه‌ریزی کادر فنی تیم نوجوانان برای برگزاری بازی‌های دوستانه گفت: برنامه خود را اعلام کرده‌ایم اما طبق نظرات حسین عبدی بهتر است تیم نوجوانان در تورنمنت شرکت کند. تفاوتی هم ندارد این تورنمنت داخلی باشد یا خارجی.

دستیار حسین عبدی درباره اینکه آیا فدراسیون فوتبال می‌تواند شرایط  حضور این تیم در تورنمنت را فراهم کند توضیح داد:‌ ما شرایط فدراسیون فوتبال را می‌دانیم و جز همکاری با این فدراسیون کار دیگری نمی‌توانیم انجام دهیم. با وضعیتی که کرونا ایجاد کرده همه باید با هم تعامل کنیم. اگر بخواهیم سخت‌ بگیریم خودمان ضربه می‌خوریم. البته وقتی نتیجه نگیریم هیچکس نمی گوید شرایط برگزاری بازی های دوستانه فراهم نشد. همه نگاه می‌کنند حسین عبدی تیمش را به چه رتبه‌ای رسانده  و کسی نمی‌گوید چه شرایطی برای این تیم ایجاد شد تا تیم نوجوانان به موفقیت یا ناکامی رسید به همین مسائل همه باید با هم تعامل کنند.

مهدوی افزود: در حال حاضر برگزاری بازی دوستانه برای تیم ملی نوجوانان ایران و هر تیم دیگری خیلی سخت است. قصد داشتیم با تیم ملی جوانان یک دیدار دوستانه برگزار کنیم اما زمان اردوی ما به اتمام رسید. احتمال دارد در اردوی بعدی با تیم ملی جوانان یک تورنمنت برگزار کنیم. البته باید دید چه تیم‌هایی برای حضور در این مسابقات آمادگی دارند. اگر در اردوی جدیدمان شرایط برگزاری تورنمنت فراهم شود احتمال دارد از تیم‌های لیگ برتری و دسته اولی برای حضور در آن دعوت به عمل آید.

وی درباره شناخت کادرفنی تیم نوجوانان از تیم‌های بحرین، قطر و کره شمالی که حریفان این تیم در مسابقات قهرمانی آسیا هستند توضیح داد: خوشبختانه ما آنالیزور خوبی داریم که فیلم بازی حریفان را به دقت آنالیز می‌کند. جدا از وی شرایطی که کرونا ایجاد کرده سبب شد هر روز فیلم بازی این تیم ها از سال 2018 تا 2020 را ببینیم. تمام بازی‌ها را رصد کرده‌ایم اما فیلم بازی‌های بحرین را به صورت هایلایت در اختیار گرفته‌ایم و نتوانستیم تمام دقایق دیدارهای این تیم را مورد بررسی قرار بدهیم.

مربی تیم ملی نوجوانان درباره دلیل برگزار نشدن جلسه بین دراگان اسکوچیچ با اعضای کادر فنی این تیم و  حضور وی در تمرین نوجوانان تصریح کرد: من احساس می‌کنم اسکوچیچ به دلیل کرونا نتوانست در تمرینات ما شرکت کند زیرا تا جایی که از ویژگی‌های وی اطلاع دارم این مربی به تیم‌های پایه اهمیت زیادی می‌دهد. مطمئن باشید کووید 19 عامل فاصله گرفتن اسکوچیچ از تمرینات تیم نوجوانان شده و اطمینان دارم وی در آینده ای نزدیک مانند مارک ویلموتس به تمرینات تیم ما می‌آید.

مهدوی ادامه داد: طبق پروتکل‌های در نظر گرفته شده برای تیم نوجوانان حتی رئیس فدراسیون فوتبال هم اجازه ندارد نزدیک بازیکنان شود از روز اول این پروتکل را به شکل کامل رعایت کردیم و هر فردی که می‌خواهد در اردو بیاید و کنار ما باشد باید تست بدهد و البته از اردو هم خارج نشود. شاید جالب باشد بگویم اسکوچیچ در زمان برگزاری تیم ملی نوجوانان از یک گوشه می‌دوید، به سمت ساختمان پک می‌رفت تا در آن محل تمرین کند. از دور ما را می‌دید و نمی‌توانست جلو بیاید. متأسفانه ما کرونا را خیلی ساده گرفته‌ایم اما افرادی که عزیزان خود را به دلیل ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند متوجه هستند کووید 19 چه ویروس مهلکی است. برای همین همه باید مراعات می‌کنیم.

 

 

منبع: فارس

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3wqxx3