چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/05/12 10:42
کد خبر: 11075

دروغ‌های شاخدار شفر در ایران اینترنشنال

آیا ادعای سرمربی استقلال درباره دلیل جدایی سرور جپاروف و تیام صحت دارد؟

سرمربی فصل گذشته استقلال در شبکه ماهواره ای ایران اینترنشنال که حسابی به او تربیون دادند تا دروغ بگوید و ادعاهای نادرست مطرح کند، درباره دلیل جدایی تیام و جپاروف دروغی شاخدار گفته است. شفر گفته است:« در ترکیه بودیم که به آقای افتخاری و پندار توفیقی گفتم که باید قرارداد تیام تمدید شود، اما تیام دستمزدش را نگرفته بود و پولش را می‌خواست. بار‌ها افتخاری از استانبول با باشگاه تماس گرفت و درخواست کرد که پول تیام را پرداخت کنند، اما هیچکس این کار را انجام داد و تیام هم از تیم جدا شد؛ خیلی طبیعی است که بازیکن فوتبال دستمزدش را بخواهد. همچنین درباره سرور جپاروف چرا که من برای هر دو بازیکن جنگیدم که بمانند، بار‌ها تلاش کردم و با سرور جپاروف هم صحبت کردم و گفتم بماند و باشگاه شاید بتواند کاری را انجام بدهد که چنین اتفاقی نیفتاد.» البته مجری که از شفر سوال می پرسید اصلا به مسایل استقلال مسلط نبود و کاملا تربیون را در اختیار سرمربی اسبق استقلال گذاشته بود تا هر چه دلش می خواهد بگوید. ظاهرا هدف بخش ورزشی این شبکه این بوده که فقط با شفر گفت و گو کند و این گفت و گو در فضای مجازی هواداری بچرخد.

 

مرد آلمانی در شرایطی چنین ادعایی مطرح کرده که صحبتهای افتخاری مدیرعامل اسبق استقلال و علی خطیر معاون ورزشی اسبق استقلال خلاف حرفهای شفر را نشان می‌دهد. خرداد ماه سال 98 و زمانی که علی خطیر هنوز در باشگاه استقلال بود، برخی از هواداران استقلال که از قطع همکاری باشگاه با شفر ناراحت بودند جلوی باشگاه تجمع کردند تا معاون وقت باشگاه مجبور شود توضیحاتی را درباره این اتفاق بدهد. خطیر در مقابل درب باشگاه حاضر شد و در حالیکه خبرنگاران هم از این ماجرا بی خبر بودند بی پرده با هواداران صحبت کرد. خطیر درباره شفر  و ماجرای جدایی تیاف و جپاروف گفته بود: «شفر در ماجرای تیام و جپاروف هم مقصر بوده است. باشگاه به او صد هزار دلار برای نگه داشتن این دو بازیکن پرداخت کرد منتهی او 80 هزار دلار را به عنوان حقوق خودش برداشت و 20 هزار دلار را به این دو بازیکن داد تا آنها با نارضایتی از استقلال جدا شوند.»

 

صحبتهای علی خطیر کاملا ادعای سرمربی اسبق استقلال درباره دلیل جدایی دو بازیکن کلیدی این تیم را رد می‌کند و مشخص می‌شود که شفر بیشتر از آنکه برای نگه داشتن این دو بازیکن جنگیده باشد، دنبال رسیدن به پول خودش بوده است. این ماجرا را بعدها افتخاری در گفت و گوی رادیویی اش با برنامه وقت اضافه رادیو ایران تایید کرده بود و گفته بود که شفر پول تیام و جپاروف را برای خودش برداشت و البته رقم کمی در حدود زیر 10 هزار دلار به مدیران برنامه جپاروف و تیام داد تا آنها به شدت عصبانی شوند و کلا قید استقلال را بزنند. این در حالی بود که اگر حتی شفر نفری 40 هزار دلار هم به آنها می داد، آنها با استقلال تمدید می کردند! افتخاری در آن برنامه رادیویی به ضعفش در مدیریت اعتراف کرد و گفت: دیر متوجه شدم که شفر با مدیر برنامه معلوم الحالی به نام شرمن ارتباط دارد و اگر می دانستم نمی گذاشتم قرارداد یک میلیون دلاری با شفر بسته شود. شفر سر ما کلاه گذاشت و با قهرمانی در جام حذفی در بازی فینال مقابل خونه به خونه، فکر کردند که او می تواند استقلال را در لیگ برتر هم قهرمان کند. اما این اتفاق نیفتاد. کلا تمدید قرارداد با شفر اشتباه بود که برخی رسانه ها هم فشار آوردند تا این کار انجام شود. اصلا رقم قرارداد یک میلیون دلاری هم اشتباه بزرگی بود.»

 

 

منبع: فوتبالی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/48kjm4