یک‌شنبه 02 اردیبهشت 1403 - 21 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/04/22 12:44
کد خبر: 10529

چرا زیدان نگذاشت کریم از مسی سبقت بگیرد؟​

مارکا می‌گوید اگر کریم بنزما پنالتی‌زن اول رئال مادرید بود می‌توانست با سبقت گرفتن از لیونل مسی آقای گل شده و جایزه پیچیچی این فصل را به خود اختصاص دهد.

کریم بنزما از زمان پیوستنش به رئال مادرید تا امروز در لالیگا تنها ۱۰ بار پشت ضربات پنالتی قرار گرفته و اتفاقاً همه آنها را به گل تبدیل کرده. بنزما هرگز پنالتی‌زن اول رئال نبوده و زمانی پشت سر کریستیانو رونالدو و حالا پشت سر سرخیو راموس قرار دارد. اما روزنامه مارکا می‌گوید اگر بنزما امسال پنالتی‌زن اول رئال می‌بود می‌توانست با سبقت گرفتن از لئو مسی آقای گل شده و جایزه پیچیچی را به خود اختصاص دهد.

بنزما در این فصل ۱۸ گل به ثمر رسانده و با آمار مسی ۴ گل فاصله دارد. اگر زیدان در این فصل به کریم اجازه داده بود پنالتی‌زن اصلی تیمش باشد او می‌توانست ۶ گل یا بیشتر به ثمر برساند. یعنی همان تعداد گلهایی که سرخیو راموس از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده. در این صورت تعداد گلهای او به عدد ۲۴ می رسید، درحالیکه مسی تا اینجا ۲۲ گل به ثمر رسانده.

از سوی دیگر مسی پنالتی‌زن اول بارسلونا و متخصص پنالتی این تیم است. او در این فصل برای بارسا در لالیگا پنج بار پشت ضربه پنالتی ایستاده و همه آنها را به گل تبدیل کرده. ابرستاره آرژانتینی رویهم‌رفته در لالیگا برای تیمش ۴۴۱ گل به ثمر رسانده که از میان آنها ۵۷ گل از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده. مسی اولین پنالتی خود برای بارسا را در فصل 2007-2008 زده و ۱۲ بار پنالتی‌هایش برای این تیم را از دست داده است.

 

 

منبع: ورزش سه

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2a7ak2