پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/04/20 12:00
کد خبر: 10422

کریم باقری، یورگن کلوپ را بهت‌‌زده کرد!

​تصویر عجیبی از یک گل قدیمی کریم باقری امروز در شبکه های اجتماعی دست به شدت شده که نوستالژیک، درخشان و البته خاطره‌انگیز است.

این ویدیو مربوط به گلی است از یکی از مهم ترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران که در حال حاضر مربی پرسپولیس است. شماره شش آن روزهای تیم ملی که در سال دوم حضورش در آرمینیا بیله فلد نقشی کلیدی تر در این باشگاه آلمانی پیدا کرده بود.

در این ویدیو کریم باقری به عنوان بازیکن تیم آرمینیا بیله فلد در مرکز حمله ای به دروازه تیم ماینتس قرار می‌گیرد و توپی را که برونو لابادیا سرمربی این روزهای هرتابرلین به مرکز محوطه جریمه ماینتس می‌فرستد، با یک خیز بلند و ضربه تماشایی و آکروباتیک و روی هوا، وارد دروازه حریف می‌کند.

این یک مهارت خالص از هافبک دفاعی آن روزهای فوتبال ایران است که آمار گلزنی اش در تیم ملی به عنوان یک هافبک، خارق العاده و دست نیافتی است. کریم بازیکنی باهوش و با شم گلزنی خاص بود و بارها و بارها با همین شگرد، اضافه شدن ناگهانی به محوطه جریمه حریف و قطع توپ سوم، گل های زیادی را وارد دروازه حریفان کرده بود.

آن روزها که موج اول حضور لژیونرهای ایرانی در اروپا بلند شده و رسانه های ورزشی ایران با حرارت اخبار مربوط به کریم، دایی، خداداد، سیروس دین محمدی، سرژیک تیموریان، مهدی پاشازاده، مهدوی مهدوی کیا و... را هرروز منتشر می‌کردند، باقری عضو تیمی بود که شاید زودتر از حد معمول آن را ترک کرد.

او در دوران حضور در بوندس لیگا عضو تیم آبی پوش آرمینیا بیله فلد بود که ارنست میدندورپ را به عنوان سرمربی بالای سر خود داشت که بعدها مربی تراکتورسازی هم شد. کریم و دایی در فصل اول حضور در آلمان خوب کار کردند و دایی از آرمینیا راهی بایرن مونیخ شد. نکته جالب این که مدیران بایرن مونیخ، نیم نگاهی هم به بایرن مونیخ داشتند اما ظاهراً در روزی که برای دیدن بازی او از نزدیک به ورزشگاه اختصاصی این تیم می‌آیند، اتفاقی رخ می‌دهد که نظرشان به علی دایی تغییر می‌کند.

باقری در گفتگوهای دوستانه همواره از این که در فوتبال آلمان نمانده و تجربیات مهم تری را از سر نگذرانده به عنوان یکی از اشتباهات زندگی خود یاد می‌کند. او بعد از دو سال حضور در بیله فلد و یک سال حضور در تیم چارلتون اتلتیک انگلیس در حالی قاره سبز را ترک کرد که همچنان می‌توانست در فوتبال اروپا به کار خود ادامه دهد اما آقاکریم در آن روزها دیگر حوصله زندگی در اروپا را نداشت و به همین خاطر ابتدا به قطر و سپس ایران برگشت.

نکته جالب در تصویری که از کریم باقری منتشر شده، حضور یورگن کلوپ سرمربی این روزهای لیورپول به عنوان مدافع ماینتس در تصویر است. کلوپ که خودش اعتراف می‌کند فوتبالیست خوبی نبوده، بازیکنی سختکوش بود اما در صحنه گل عملکرد خوبی ندارد و تماشاچی ضربه کریم باقری است.

این همان کلوپی است که با دین محمدی و تیموریان هم‌تیمی بود و سال گذشته در نشست مطبوعاتی پیش از مسابقه سوپرجام اروپا با حضور ذهن باورنکردنی درباره این دو بازیکن ایرانی هم‌تیمی‌اش در سال های اول هزاره جدید صحبت کرد و نشان داد که چه حافظه عجیب و غریبی دارد. کلوپ بعد از بازنشستگی از فوتبال در همین تیم ماینتس مربیگری را آغاز کرد و تبدیل به چهره سرشناس در فوتبال آلمان و جهان شد. در حالی که کریم باقری بازیکن هم‌نسل او نیز در پرسپولیس مربی است و شاید سرخ ها را به مقصد تیم ملی ترک کند.

 

 

منبع: ورزش سه 
 

کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4yyja4