پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/04/16 13:33
کد خبر: 10277

هفته سرنوشت‌ساز لالیگا

​رقابت‌های هفته سی و پنجم لالیگا می تواند نقش تعیین کننده ای در جدول مسابقات داشته باشد.

هفته سی و پنجم مسابقات لالیگا در حالی پیگیری خواهد شد که بسیاری از بازی ها در این هفته می توانند سرنوشت ساز باشند.

در یکی از مهمترین مسابقات این هفته از رقابت‌ها رئال مادرید در ورزشگاه آلفردو دی استفانو میزبان تیم آلاوس خواهد بود. شاگردان زین الدین زیدان می‌توانند با پیروزی مقابل مهمان خود یک گام دیگر به قهرمانی در رقابت‌های لالیگا نزدیک شوند. از طرفی آلاوس میزان برای بقا در لالیگا می جنگند و به کسب امتیاز در این مسابقه نیاز مبرمی دارد.

در یکی دیگر از بازی ها والنسیا در ورزشگاه مستایا میزبان وایادولید خواهد بود. آنها به دنبال این هستند که بعد از اخراج سرمربی خود یعنی آلبرت سلادس، دوباره به روند خوب خود بازگردند تا برای کسب سهمیه اروپایی امید داشته باشند. از طرفی وایادولید نیز تا حدود زیادی بقای خود را در لالیگا قطعی کرده اما قطعاً با انگیزه های فراوان پا به مستایا خواهد گذاشت.

سلتاویگو در این هفته از بازی‌ها به مصاف تیم قدرتمند اتلتیکومادرید خواهد رفت؛ آنها در صورت پیروزی مقابل تیم دیگو سیمئونه تا حدود زیادی حکم باقی ماندن خود را در رقابت های لالیگا امضا خواهند کرد. از طرفی روخی بلانکو نیز به دنبال این است تا با پیروزی مقابل سلتا، جایگاه خود را در رتبه سوم جدول تثبیت کند.

روز چهارشنبه رئال بتیس میزبان اوساسونا خواهد بود. بتیس بعد از شروع مجدد رقابت ها عملکرد خوبی را از خود ارائه نداده و تنها یک بار به عنوان برنده از زمین مسابقه بیرون آمده است. این در حالی است که اوساسونا در میانه های جدول قرار دارد و به نظر نمی رسد که تا پایان فصل تغییر چندانی در وضعیتش ایجاد شود.

یکی از جدال های حساس هفته سی و پنجم لالیگا به دیدار بین دو تیم ختافه و ویارئال اختصاص دارد چرا هر دو تیم همچنان شانس این را دارند تا سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورند.

دربی کاتالونیا نیز که در بامداد روز پنجشنبه برگزار خواهد شد می تواند به عنوان یکی از مهم ترین تقابل های تاریخ دو تیم بارسلونا و اسپانیول لقب بگیرد. تیم کیکه ستین برای ماندن در کورس قهرمانی و افزایش فشار روی رئال مادرید محکوم به پیروزی مقابل اسپانیول است. از طرف دیگر تیم مهمان برای حفظ شانس خود به منظور بقا در لالیگا، باید مقابل بارسا امتیاز کسب کند.

یکی از بازی های حساس دیگر این هفته مسابقات تقابل بین دو تیم ایبار و لگانس خواهد بود. اگرچه تیم میزبان اخیراً با دو پیروزی مقابل تیم های والنسیا و گرانادا وضعیت خود را بهبود بخشیده اما آنها باز هم برای بقا در لالیگا می جنگند. این در حالی است که لگانس نیز در قعر جدول قرار دارد و برای ماندن در لالیگا محکوم به پیروزی مقابل ایبار است.

اگرچه مایورکا در دیدار مقابل سلتاویگو پیروزی پرگل و امیدوار کننده ای به دست آورد اما آنها هنوز هم به شدت خطر سقوط را حس می کنند؛ موضوعی که باعث شد این تیم نیاز زیادی به کسب پیروزی در دیدار پیش‌رو مقابل لوانته داشته باشد. از طرفی تیم میهمان یعنی لوانته وضعیت متعادلی درجدول دارد و خطری این تیم را تهدید نمی‌کند.

دیدار بین دو تیم اتلتیک بیلبائو و سویا در سن مامس یکی دیگر از مسابقات تعیین‌کننده هفته سی و پنجم لالیگا برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا محسوب می‌شود. اگرچه بیلبائو با توجه به شکست مقابل رئال مادرید شانس کمی برای حضور در چمپیونزلیگ فصل آینده دارد اما آنها با پیروزی مقابل سویا می توانند همچنان به این موضوع امیدوار باشند. این در حالی است که سویا بعد از شروع مجدد لالیگا عملکرد خوبی داشته و می‌تواند با برد مقابل بیلبائو به کسب سهمیه نزدیک و نزدیک‌تر شود.

رئال سوسیداد که تنها در یک بازی خود بعد از شروع دوباره رقابت ها به پیروزی رسیده، مقابل گرانادا قرار خواهد گرفت. سوسیداد نیز برای ماندن در کورس کسب سهمیه لیگ قهرمانان باید مقابل گرانادا به پیروزی برسد. از طرفی تیم مهمان نیز در اواسط جدول قرار گرفته و این بازی نمی تواند برای آنها از حساسیت بالایی برخوردار باشد.

 

 

منبع: ورزش سه 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2akqv3