پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/04/15 14:50
کد خبر: 10251

ستاد مبارزه با کرونا در فدراسیون تشکیل شد

ظاهرا ستادی جدید در حوزه کرونا ویروس در فوتبال ایران تشکیل شده است.

این ستاد، ستاد مبارزه با ویروس کرونا در فدراسیون فوتبال نام دارد و اعضای این ستاد را مهدی محمد نبی دبیرکل فدراسیون فوتبال، سهیل مهدی سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ، دکتر زهره هراتیان رئیس ایفمارک یا مرکز پزشکی فیفا در ایران، دکتر سیف برقی رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال، دکتر پرهان خانلری عضو کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال و پزشک تیم ملی فوتبال ایران و دکتر علیرضا شهاب عضو کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال و فیزیوتراپ تیم ملی تشکیل می دهند.

اینکه قرار است این ستاد چه کارهایی انجام دهد تقریبا مشخص است اما ظاهرا قرار است از این به بعد کلیه تصمیم گیری ها درباره تست کرونا بازیکنان فوتبال با حضور اعضای این ستاد مورد بررسی قرار گیرد و در واقع بحث معرفی آزمایشگاه واحد در استانهای دارای تیم های لیگ برتری و لیگ یکی مورد تایید و بررسی تستها و نتایج این تستها در اختیار این ستاد است.

البته در حوزه مبارزه با کرونا، ستاد و کمیته تا دلتان بخواهد وجود داشت. فدراسیون پزشکی ورزشی در این حوزه فعالیت دارد. علاوه بر این فدراسیون، ستاد مبارزه با کرونا در ورزش که زیر نظر ستاد ملی مبارزه با کروناست هم فعال است. علاوه بر این حوزه کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال هم وجود دارد و موازی با این کمیته ایفمارک که به نوعی زیر نظر سازمان لیگ است اما استقلالش را از فیفا می گیرد، هم روی ماجراهای مربوط به کرونا فعالیت می کند. با این همه ستاد و کمیته و فدراسیون پزشکی و تیم های پزشکی در تیم های لیگ برتری و لیگ یکی، کرونا همچنان تهدید جدی برای بازیکنان و مربیان و داوران و مدیران فوتبال ایران محسوب می شود. شاید اگر این ستادها و کمیته ها در ابلاغ پروتکل ها، اجبار به ضد عفونی روزانه و گرفتن پروازهای چارتر و هتل های دارای اتاق های سینگل و فاصله گذاری اجتماعی و تاکید بر گرفتن تستهای پشت سر هم طی تمرین ها و مسابقات در آزمایشگاههای معتبر و مورد تایید همه نهادها و باشگاهها، جدیت به کار می بردند شاهد این بلبشو در لیگ برتر و فوتبال کشور نمی بودیم

 

منبع: فوتبالی


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/489kl2