پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/11 23:25
رپورتاژ آگهی/
کد خبر: 36365

میکروسوئیچ لباسشویی بوش _ هرمس پارت

تا به حال نام میکروسوئیچ به گوشتان خورده است؟ می‌دانید این قطعه در ماشین لباسشویی چه کاری انجام داده و چه فایده‌ای برای لباسشویی شما دارد؟ با روند کار آن آشنایی دارید؟ می‌دانید زمان خرابی میکروسوئیچ چطور باید آن را عوض کنید؟ برای گرفتن جواب این سوال ها با ما همراه شوید.

خراب شدن میکروسوئیچ یکی از اتفاقاتی است که زیاد در ماشین‌های لباسشویی با آن مواجه هستیم. مهم نیست ماشین شما چه برند و مدلی دارد. در تمام آن‌ها احتمال تجربه کردن این مشکل وجود خواهد داشت. بوش یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای تولید لوازم الکتریکی است. در ایران نیز محصولات بوش شهرت زیادی داشته و البته اغلب قیمت بالاتری نیز دارند. شاید فکر کنید پرداختن پول بیشتر در زمان خرید شما را از دست خرابی‌ها و تعمیرات نجات می‌دهد. اما باید بدانید در بهترین برندهای الکتریکی نیز ما با خرابی قطعات برخورد داریم، که البته احتمال بروز آن کمتر است. یکی از مشکلات رایج در برند بوش ایراد در میکروسوئیچ لباسشویی بوش می‌باشد. برای آشنایی با این قطعه و کاربرد آن در ماشین لباسشویی با ما همراه شوید.

3

میکروسوئیچ ماشین لباسشویی چیست؟

در واقع می‌توان گفت میکروسوئیچ لباسشویی بوش یک ابزار ایمنی استفاده شده در آن است. با کمک این قطعه دیگر بابت باز شدن احتمالی درب ماشین در حین گردش دیگ و شستن لباس‌ها نگرانی وجود ندارد. با بروز ایراد در میکروسوئیچ، ماشین لباسشویی روشن نشده و شما کد خطایی را در صفحه نمایش مشاهده خواهید کرد. زمانی که درب ماشین خود را می‌بندید فشار کوچکی را به میکروسوئیچ وارد نموده‌اید. با این فشار دستور ادامه کار از سمت برد الکتریکی صادر خواهد شد. اگر در مورد خرابی و مشکلات میکروسوئیچ لباسشویی بوش سوالی داشتید می‌توانید با کارشناسان حاضر در نمایندگی‌ها در تماس باشید.

کد خطای خرابی میکروسوئیچ لباسشویی بوش

در ماشین‌های لباسشویی بوش ما سیستمی را برای نمایش کد خطا داریم. هر زمان بخشی از دستگاه شما درست کار نکرده و با مشکلی روبه‌رو شود کد خطای مرتبط با آن نمایش داده خواهد شد. اگر زمانی با بررسی کد خطا متوجه شدید ایراد مربوط به میکروسوئیچ است حتما فورا نسبت به برطرف نمودن آن اقدام نمایید. بدون یک میکروسوئیچ سالم ماشین لباسشویی شما اصلا قابل استفاده نخواهد بود.

البته در برخی موارد در عین سالم بودن میکروسوئیچ کد خطای مربوط به آن را مشاهده خواهید کرد. در این مواقع چک کنید چیزی بین درب ماشین لباسشویی گیر نکرده و مانع بسته شدن آن نمی‌شود. همچنین مطمئن شوید درب را درست و کامل بسته باشید. شاید هم خود میکروسوئیچ سالم است اما اتصالات آن و سیم‌کشی‌ها دچار ایراد شده و مانع از فعالیت درست این قطعه می‌شوند. مورد دیگری که باید در نظر داشته باشید شل شدن لولای درب ماشین است. در نتیجه درب درست بسته نشده و شما کد خطایی را خواهید دید. اگر از خرابی میکروسوئیچ لباسشویی بوش اطمینان دارید می توانید برای تعویض این قطعه با نمایندگی‌های مجاز بوش در شهر خود تماس بگیرید.

2

میکروسوئیچ چطور کار خود را انجام می‌دهد؟

کار میکروسوئیچ جلوگیری از باز شدن درب زمانی است که ماشین لباسشویی در حال انجام فرایند شستشو می‌باشد. اگر میکروسوئیچ لباسشویی بوش به هر دلیلی درست کار نکند درب ماشین درست بسته نخواهد شد. در نتیجه عملیات متوقف می‌گردد. بدون بسته شدن درب ماشین، دستگاه شروع به آبگیری نخواهد کرد.

ما در میکروسوئیچ ماشین لباسشویی دو بخش رسانا داریم. این دو بخش رسانا کنتاکت نامیده می‌شوند. هر زمان این دو کنتاکت به یکدیگر وصل گردند جریان الکتریکی برقرار خواهد شد. انجام شدن یا نشدن مراحل بعدی در ماشین لباسشویی شما به درست کار کردن میکروسوئیچ بستگی خواهد داشت. در صورت خوب پیش رفتن کارها در این قطعه فرمان ادامه دادن کار از سوی برد الکتریکی داده می‌شود. در غیر این صورت کد خطایی به شما نمایش داده خواهد شد. برای بررسی تخصصی میکروسوئیچ لباسشویی بوش می توانید با نمایندگی‌های آن در تماس باشید.

چگونه می‌توان میکروسوئیچ لباسشویی بوش را تست کرد؟

برای اینکه بفهمید میکروسوئیچ لباسشویی بوش خراب است یا نه می‌توانید چند تست را انجام دهید. در روش اول به یک لامپ نیاز خواهید داشت. حالا کافی است سیم‌های میکروسوئیچ را جدا کنید. لامپ را به سیم‌ها وصل کرده و ببینید روشن می‌شود یا نه. اگر لامپ روشن شد یعنی جریان برق لباسشویی شما ایرادی ندارد و هر مشکلی که هست به میکروسوئیچ مربوط می‌شود.

روش دیگر برای تست کردن میکروسوئیچ ماشین لباسشویی استفاده از اهم سنج می‌باشد. شما با کمک این ابزار می‌توانید سالم بودن یا نبودن میکروسوئیچ را بررسی کنید. اگر در خراب بودن میکروسوئیچ لباسشویی بوش شک داشته و فکر می‌کنید ایراد دیگری در ماشین لباسشویی شما وجود دارد از کارشناسان حاضر در نمایندگی‌ها راهنمایی بخواهید.

Capture

نشانه‌هایی که خبر از خرابی میکروسوئیچ ماشین لباسشویی می‌دهند

هر ایراد و اختلال در ماشین لباسشویی مربوط به خرابی در یکی از قطعات آن می‌شود. برای تشخیص اینکه خرابی مربوط به میکروسوئیچ لباسشویی بوش است یا نه باید نشانه‌های آن را بشناسید. اولین موردی که خبر از خرابی این قطعه دارد روشن نشدن ماشین لباسشویی است. اگر شما دستگاه را به برق زده‌اید ولی روشن نمی‌شود باید میکروسوئیچ آن را تست کنید. مورد دیگری که مربوط به میکروسوئیچ می‌شود مشکل در باز و بسته کردن درب ماشین می‌باشد. هر زمان برای عیب یابی، تعمیر یا تعویض این قطعه به کمک نیاز داشتید با نمایندگی‌ها تماس بگیرید.

مراحل عوض کردن میکروسوئیچ ماشین لباسشویی

برای این کار پس از قطع کردن جریان برق متصل به دستگاه، لازم است پنل بالایی آن را باز کنید. اگر در پنل لباسشویی شما از پیچ استفاده نشده بود برای جدا کردن آن از چاقو کمک بگیرید. سپس دستگاه را کمی به سمت جلو خم کنید. بعد از اینکه سیم‌های میکروسوئیچ دیده شدند درب ماشین را باز کرده و سیم‌ها را جدا کنید. اگر نحوه اتصال سیم ها به یادتان نمی‌ماند از آن عکس بگیرید. حالا مطابق عکسی که در دست دارید میکروسوئیچ جدید را جای قبلی وصل کنید. ماشین را به حالت صاف درآورده و پنل بالایی را در جای خود سفت کنید. بعد از اتمام این مراحل می‌توانید ماشین را روشن کرده و تست نمایید. اگر برای تعمیر میکروسوئیچ لباسشویی بوش به کمک نیاز داشتید با ما در تماس باشید.

 

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3qdze9