جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/28 04:25
رپرتا آگهی/
کد خبر: 31484

با زعفران فرمولی برای پولدار شدنم ساختم

شاید برایتان سوال باشد که پولدار شدن مگر فرمول دارد من اینجا میخواهم بگویم بله هر نوع کسب و کاری قلق خاص خودش را دارد و اگر به قول معروف فوت و فن حرفه ای رو یاد بگیری میتونی ازش پول هم در بیاری. زعفران یکی از گیاهان گران و پولساز است که با پرورش و شناخت بیشتر این گیاه میشود به درآمد های خوبی رسید . همراه من باشید تا بیشتر با زعفران آشنا شویم.

زعفران نگین

یکی از انواع گرانبها ترین گیاهان که در جهان وجود دارد زعفران نگین می باشد که به چندین شکل متفاوت مانند سرگل، نگین و پوشال است البته این اسامی در مرحله های مختلف برداشت بر روی آنها گذاشته می شود. زعفران گران ترین ادویه دردنیاست. پادشاه ادویه ها  نامیده می شود. خواص دارویی زعفران در طب جدید و هم چنین در طب سنتی  بسیار قابل توجه است.از زعفران در آشپزی به خصوص در آشپزی ایرانی استفاده های زیادی می شود. این نوع زعفران زیباترین نوع از انواع مختلف زعفران لقب گرفته است که هر چه قلم های آن درشت تر باشد قیمت آن گرانتر واسم آن به سوپر  تغییر می کند. اصولا به زعفرانی نگین می گویند که موقع پاک کردن آن سه کلاله زعفران از قسمت سفید(ریشه) و قسمت نارنجی رنگ (بوری) کاملا جدا شود و هیچ گونه رنگی چز رنگ قرمز درآن نباشد

 

 

زعفران اعلا

از روش های ساده و خانگی تشخیص زعفران اعلا و اصیل این است که در هنگام دم کردن زعفران به تغییر رنگ شاخه های زعفران دقت کنید. اگر شاخه های قرمز رنگ زعفران به رنگ سفید تفییر رنگ دادند نشان از آن دارد که این زعفران اصل نیست. زعفران اصیل ایرانی به عنوان یکی از بهترین و کم یاب ترین گیاهانی که در مناطق محدودی در جهان رشد می کند به نسبت سایر ادویه ها و طعم دهنده های غذایی قیمت بیشتری دارد چرا که این گیاه ارزشمند به عنوان طلای خوراکی معروف است و به دلیل طعم و رنگ متفاوت و خاصی که دارد جدای از دیگر گیاهان بین مردم نقش دارد. به همین دلیل برای خرید این گیاه طلایی باید هزینه بیشتری پرداخت. زعفران با لقب ادویه ی خورشید نامیده می شود و طرفداران بسیار زیادی دارد اگر با این سوال مواجه شوید که یک مثقال زعفران یا یک گرم زعفران چند قاشق است؟ بهتر است بدانید یک قاشق غذاخوری دو گرم زعفران می شود و البته باز هم بستگی به نوع زعفران شما دارد که اگر به صورت پودری باشد حجم آن نیز بیشتر می شود.

43

 

زعفران قائنات

زعفران از طریق پیاز گیاه زعفران رشد می کند که یک روکش با رنگ قهوه ای دارد و از آن محافظت می کند، بعد از کاشت پیاز زعفران، این گیاه رشد می کند و دارای ساقه می شود که در راس آن غنچه و گل زعفران رشد می کند.

یکی از روش‌های قطعی برای تشخیص زعفران قائنات اصل، عطر آن است. برای این راهکار باید عطر زعفران اصل را به خوبی بشناسید. عطر زعفران اصل بسیار جذاب و هیجان‌آور است، اگر بدانید رایحه واقعی عسل و یونجه چگونه است، به احتمال زیاد می‌توانید عطر زعفران اصل را هم تشخیص دهید. این عطر ترکیبی از عسل و یونجه است. هر چه زعفران تازه‌تر باشد، بوی آن تندتر است.

54

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و سایت رصدورزشی هیچ مسئولیتی بابت آن ندارد

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2lwzxe