شنبه 25 فروردین 1403 - 13 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/22 07:38
رپرتاژ آگهی/
کد خبر: 30947

راه اصلی ثروت را با این روش پیدا کنید

یکی از اصلی ترین روش هایی که در کمترین زمان ممکن در کشور ما شما را به درآمد می رساند این است که بتوانید به درستی حوزه های پولساز و پر رونق کشور را شناسایی کنید که یکی از این حوزه ها، انواع مصالح از جمله بلوک سقفی است که در ادامه با آن بیشتر آشنا می شوید.

بلوک سقفی

بلوک سقفی نوعی قالب دائمی است که بین تیرچه‌‌های سقف برای قالب‌بندی گونه‌های جان تیر T و همچنین قالب زیرین بتن پوششی درجا، قرار داده می‌شود. معمولا قسمت کف بلوک‌ های سقفی سطحی صاف داشته تا سهولت نازک‌کاری را به همراه داشته باشد.

از سوی دیگر برای تقویت ایستایی و استحکام بلوک سقفی،‌ لبه‌های داخلی و تیغه‌های داخل آن در نظر گرفته می‌شود. اگرچه مقاومت بلوک‌ سقفی در محاسبات ایستایی سقف، منظور نمی‌شود اما باید در زمان انتخاب و خرید بلوک سقفی به مقاومت آن توجه ویژه‌ای نمود زیرا باید قادر به تحمل ضربه‌‌های ناشی از حمل‌ونقل متعارف و همچنین نیروهای ناشی از عبور و مرور کارگران در زمان بتن ‌ریزی باشند.

نکته مهم دیگری که باید در خصوص بلوک سقفی به آن توجه داشت وزن آن است. به‌طور کلی بلوک‌های سقفی با وزن کمتر گزینه‌ای مناسب‌تر محسوب می‌شوند زیرا علاوه‌بر سهولت در حمل توسط کارگران، وزن کمتر بلوک سقفی در کاهش وزن بار مرده سقف موثر خواهد بود.

همچنین این موضوع سبب می‌شود در زمان زلزله سقف نیروی کمتری را جذب نماید.

 

بلوک سیمانی

بلوک سیمانی از مصالح ساختمانی به شمار می‌آید که در ساخت و ساز کاربرد زیادی دارد. بلوک‌های سیمانی از مخلوط کردن شن و ماسه، سیمان و آب در اندازه‌های متفاوت ساخته می‌شوند.

این بلوک‌ها همانند بلوک‌های آجری به شکل مکعب مستطیل می‌باشند که در دیوار چینی و… سطح آنها به آسانی به ملات می‌چسبد. هرچه وزن بلوک‌های سیمانی بیشتر باشد مقاومت فشاری آنها نیز بالاتر خواهد رفت. اغلب بلوک‌های سیمانی در کارگاه‌هایی تولید می‌شوند که به اصطلاح به آن بلوک‌زنی می‌گویند و احتمالاً اکثر شماها با نحوه ساخت آن آشنا هستید.

در ساختار این بلوک سیما‌نی از بتن همراه با شن و ماسه استفاده می‌شود. مشخص است که نقش بتن در این نوع بلوک سیما‌نی موجب افزایش وزن آنها شده در نهایت اغلب در محوطه‌سازی و دیوار چینی محوطه از آنها استفاده می‌شود. در ساختار این بلوک‌های سیمانی از افزودنی‌های بتن نظیر پوکه معدنی، مواد صنعتی و افزودنی حباب‌ساز هوا استفاده می‌شود.

درذ

 

 

بلوک هبلکس رنگی

بلوک هبلکس رنگی با توجه به ویژگی ها و مشخصات ساختاری و فیزیکی که دارد، از یک سری نقاط قوت و مزایای قابل توجه برخوردار است که آن را در مقایسه با بلوک های بتنی و سیمانی معمولی برتری داده است. وزن بسیار پایین بلوک هبلکس نسبت به مصالح دیگر مانند آجر و سفال (۵۵۰ الی ۶۰۰ کیلوگرم در متر مکعب) از جمله مهمترین برتری‌های این بلوک است.

با توجه به وزن کم بلوک هبلکس، بار مرده ساختمان کاهش پیدا می‌کند و مصرف فولاد و بتن کاهش پیدا می‌کند. بلوک اِی سی سی (ACC) را برخلاف دیگر مصالح مانند آجر و سفال، می‌توان سوراخ کرد، میخ زد یا برید که کار را در گوشه‌ها سریع‌تر و راحت‌تر کرده و با توجه به استفاده از خرده‌های بلوک نیز، مصرف مصالح را به شدت کاهش می‌دهد.

از بلوک‌های سیما‌نی سبک اغلب در ساخت سقف‌ تیرچه بلوک استفاده می‌شود. بلوک‌های لیکا، پرلیت و پوکه‌ای از بارزترین بلوک‌های سیمانی سبک به شمار می‌آیند.

لاب

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و سایت رصدورزشی هیچ مسئولیتی بابت آن ندارد 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3zkxwz