سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/04/07 15:00
رپرتاژ آگهی//
کد خبر: 21888

مطمئن ترین سرمایه گذاری با سود بالا در ایران

برای داشتن یک سرمایه گذاری ایمن و پُرسود باید با پربازده ترین بازارهای مالی در دنیا آشنا باشید. شاید تعجب کنید و بپرسید مگر ایرانیان هم می توانند در بازارهای مالی جهانی شرکت کنند؟ در جواب باید بگوییم که بله امکان فعالیت در بعضی از بازارهای مالی جهانی مثل فارکس نه تنها برای ایرانیان بلکه برای کل مردم دنیا وجود دارد.

به گزارش سایت آموزش بورس؛ برای داشتن یک سرمایه گذاری ایمن و پُرسود باید با پربازده ترین بازارهای مالی در دنیا آشنا باشید. شاید تعجب کنید و بپرسید مگر ایرانیان هم می توانند در بازارهای مالی جهانی شرکت کنند؟ در جواب باید بگوییم که بله امکان فعالیت در بعضی از بازارهای مالی جهانی مثل فارکس نه تنها برای ایرانیان بلکه برای کل مردم دنیا وجود دارد.

فارکس بازاری است که ایرانیان می توانند از فرصت های معاملاتی موجود در آن سود کنند. سودی که به واحد دلار آمریکا است و با توجه به تورم بالای موجود در ایران، سود بسیار مناسبی خواهد بود.

 

چطور از ایران می توان به فارکس وارد شد؟

اگر بازار فارکس یا تبادل ارزهای خارجی را برای داشتن یک سرمایه گذاری پُرسود و مطمئن انتخاب کرده باشید می توانید به راحتی از طریق بروکرهای معتبر فارکس در این بازار ثبت نام کنید. در واقع، ورود به فارکس از طریق همین بروکرها یا کارگزاری ها که واسط میان سرمایه گذاران و معاملات بزرگ بازار فارکس هستند، انجام می شود.

 برای ثبت نام در فارکس و شروع فعالیت در آن، از طریق ثبت نام در یک بروکر معتبر به راحتی می توانید سرمایه گذاری در این بازار را شروع کنید. بروکرهای معتبر زیادی وجود دارند که با ایرانیان همکاری می کنند و شما می توانید به راحتی یکی از آنها را انتخاب کرده و با ثبت نام اینترنتی کار سرمایه گذاری در فارکس را بدون نیاز به خروج از خانه به صورت آنلاین شروع کنید.

 

چطور سرمایه گذاری در فارکس را شروع کنیم؟

برای شروع سرمایه گذاری در فارکس باید با نحوه کار این بازار آشنا باشید. در بازار تبادل ارزها، ارز یا پول کشورهای مختلف با یکدیگر مبادله می شود و چون ارزش پول کشورها نسبت به یکدیگر در طول زمان تغییر می کند، سرمایه گذاران فارکس می توانند با استفاده از پیش بینی قیمت و معامله در همان جهت سود کنند.

اگر بخواهیم ساده تر توضیح دهیم باید بگوییم که قیمت جفت ارزها در فارکس در طول زمان سه حالت دارد: افزایشی یا صعودی – کاهشی یا نزولی- خنثی

  1. زمانی که قرار است قیمت یک جفت ارز صعودی شود، سرمایه گذاران حرفه ای با پیش بینی زودهنگام این افزایش قیمت، جفت ارز مورد نظر را می خرند تا با افزایش قیمتها در فارکس سود به دست بیاورند.
  2. زمانی که احتمال می رود قیمت یک جفت ارز نزولی شود، سرمایه گذاران موفق با پیش بینی به موقع این کاهش قیمت، جفت ارز مورد نظر را می فروشند تا با کاهش قیمتها در فارکس سود کنند.
  3. در حالتی که روند قیمت جفت ارزها خنثی است، فرصت های کمتری برای سرمایه گذاری وجود دارد اما با این حال بعضی معامله گران برای معامله کردن در این مواقع نیز استراتژی‌های خاص خود را دارند.

 

زمان باز و بسته شدن فارکس به وقت ایران چه ساعاتی است؟

یکی از نکات مهمی که برای سرمایه گذاری در فارکس باید به آن دقت کنید ساعات کار بازار فارکس است. خوشبختانه فارکس بازاری شبانه روزی است که ۲۴ ساعته باز است. شبانه روزی بودن این بازار باعث شده تا سرمایه گذاران بتوانند با توجه به وقت آزاد خود در این بازار مشغول فعالیت شوند. با این وجود اطلاع از ساعت کار فارکس به وقت ایران اهمیت بسیار زیادی دارد. در واقع این موضوع که ساعت شروع فارکس به وقت ایران چه زمانی است در نحوه انجام معاملات بسیار تاثیر گذار است. علاوه بر این شما باید با بهترین ساعت معامله در فارکس نیز آشنا باشید چون هر چند معاملات در این بازار شبانه روزی است ولی معامله کردن در بعضی ساعات سود بیشتری نصیب افراد می کند.

 

علت انتخاب فارکس به عنوان یک سرمایه گذاری مطمئن چیست؟

بازار غیرمتمرکز فارکس که نوعی بازار فرابورس (OTC) است در سراسر جهان در قالب یک شبکه ارتباطات الکترونیکی گسترده است. فارکس محل اصلی تبادلات ارزی بین دولت ها، بانک ها و کمپانی‌های بزرگ است و وجود سرمایه گذاران کوچک در چرخه مالی این بازار تاثیر چندانی ندارد.

بنابراین با اطمینان می توان گفت فارکس بازاری است که به علت نیاز کشورها به آن تا سالهای سال پابرجا خواهد بود. به همین دلیل سرمایه گذاران می توانند با اطمینان در این بازار سرمایه گذاری کنند.

 

عدم دستکاری در معاملات

به علت غیرمتمرکز بودن فارکس، نهادی که بتواند در معاملات این بازار دستکاری کند وجود ندارد.

 

کمتر بودن ریسک سرمایه گذاری نسبت به سایر بازارهای مالی جهانی

اگر بخواهیم فارکس را با بازار ارزهای دیجیتال مقایسه کنیم در می یابیم که ریسک فارکس بسیار کمتر است. قیمت جفت ارزها در فارکس نوسانات بسیار کمی دارد در حالی که در بازار ارزهای دیجیتال امکان از دست رفتن سرمایه افراد به علت نوسانات شدید قیمتی نزدیک به ۱۰۰ درصد وجود دارد.

 

حجم معاملات بالا

یکی دیگر از دلایلی که افراد فارکس را به عنوان یک سرمایه گذاری امن انتخاب می کنند، حجم بالای معاملات در این بازار است. حجم معاملات این بازار چیزی حدود ۷ تریلیون دلار در روز است و به همین دلیل است که از فارکس با عنوان بزرگترین بازار مالی دنیا یاد می شود.

 

علت انتخاب فارکس به عنوان یک سرمایه گذاری با سود بالا چیست؟

سرمایه گذاری در فارکس علاوه بر مطمئن بودن، در صورت استفاده از دانش معامله گری در فارکس سود زیادی را نصیب سرمایه گذاران این بازار می کند.

 

معاملات دوطرفه در فارکس

امکان انجام معاملات دوطرفه باعث شده تا در صورت کاهش قیمت ها همچنان فرصت های معاملاتی و امکان سرمایه گذاری در این بازار فراهم باشد.

 

لوریج در فارکس

همان طور که گفتیم فارکس بازاری است که نوسانات قیمتی در آن بسیار کوچک هستند و به همین دلیل هم، سرمایه گذاری در این بازار مطمئن است.

در فارکس ابزاری به نام لوریج یا ضریب اهرمی وجود دارد که این امکان را به وجود می آورد تا سرمایه گذاران بتوانند سود بیشتری از معاملات فارکس به دست بیاورند. مثلا فرض کنید جفت ارزی را در فارکس خریده اید و قیمت این جفت ارز بعد از یک ماه، ۷ درصد افزایش پیدا می کند. در این صورت با استفاده از لوریج ۱۰ می توانید به اندازه ۷۰ درصد سود کنید.

علاوه بر این وجود لوریج باعث شده تا افراد بتوانند با کمترین سرمایه ممکن و یا حتی بدون سرمایه اولیه (در حد یک دلار) در این بازار شرکت کرده و سودی بیشتر از سرمایه اولیه خود به دست بیاورند. البته استفاده از لوریج تنها در صورتی پیشنهاد می شود که دانش معامله گری در فارکس را به خوبی یاد گرفته باشید چون در صورت اشتباه در معاملات بخش زیادی از سرمایه خود را از دست می دهید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4p5krr