جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/09 21:15
پلیس
کد خبر: 36271

هشدار مهم پلیس به مالکان خودرو + جزئیات

جهانی معاون اجتماعی و فرهنگی ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی از هشدار پلیس به مالکان خودرو خبر داد.

رصدورزشی: جهانی گفت: این پیام پلیس برای آن دسته از مالکانی خودرو هایی است که در سال گدشته حداقل یک نوع تخلف رانندگی حادثه ساز داشته اند. به علاوه پلیس پلاک تمامی این افراد را در سامانه پلیس راهور ثبت کرده است، که به همین منظور این پیامک به صورت خودکار از سامانه پلیس راهور برای آن ها ارسال خواهد شد.

پیامک به معنای جریمه خودرو نیست

جهانی گفت: «این پیامک برای آن دسته از افرادی صادر شد که در طول سال گذشته دست کم یک تخلف رانندگی حادثه‌ساز را مرتکب شده‌اند. با توجه به اینکه سوابق پلاک آنها در سامانه پلیس راهور وجود دارد، این پیامک به منظور هشدار به آنان ارسال شد.»

اما آیا مالکان خودرو باید منتظر جریمه باشند؟ معاون اجتماعی و فرهنگی ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی کشور در این مورد گفت: «این پیامک به معنی توقیف یا جریمه وسیله نقلیه نیست.»

جهانی ادامه داد: «برابر ماده ۷ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، حدود ۲۰ تخلف شامل سرعت غیرمجاز، حرکت خلاف جهت، دور زدن در محل ممنوع، عبور از چراغ قرمز، عدم رعایت مقررات حمل بار، دنده عقب در بزرگراه، حرکت مارپیچ و … جزو تخلفات پرخطر محسوب می‌شود. از این رو رانندگانی این پیامک را دریافت کرده‌اند که در طول سال ۱۴۰۰ دستکم یکی از این تخلفات ۲۰ گانه را مرتکب شدند.»

جریمه یک میلیون تومانی واکسن‌نزده‌ها

به جز این دسته از افراد، تردد مالکان خودرو که دو دز واکسن دریافت نکرده‌اند، مشمول جریمه می‌شوند. اخیرا ستاد ملی مقابله با کرونا سفرهای نوروزی را مجاز اعلام کرد. اما مالکان خودرو به شرطی می‌توانند برای سفر برنامه‌ریزی کنند که دو دز واکسن دریافت کرده باشند.

شش تا هشت میلیون نفر واکسینه نشدند که از این میان، حدود دو میلیون نفر از آنها صاحب پلاک خودرو هستند. این دسته از افراد در صورت تردد یک میلیون تومان جریمه می‌شوند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3zkdnj