جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/04/01 02:26
کد خبر: 9931

خبر خوش وزیر راه و شهرسازی به مستاجران

وزیر راه و شهرسازی تغییرات نرخ ارز را یکی از عوامل افزایش قیمت مسکن اعلام کرد و وعده پرداخت وام ودیعه برای حمایت از مستاجران را داد.

محمد اسلامی در برنامه «نگاه یک» اظهار کرد: در طول دهه‌های گذشته کشورمان این موضوع را تجربه کرده است که روند کاملا هماهنگ و یک نواختی میان نرخ تورم و تغییرات قیمت ارز و طلا با قیمت مسکن و اجاره وجود دارد و در بسیاری از موارد، نرخ اجاره از میزان رشد قیمت مسکن، بیشتر افزایش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه این التهابات، حالت روانی دارد و برای حفظ ارزش پول است، ادامه داد: التهابات کنونی قیمت مسکن در دوران رکورد معاملات و کرونا ناشی از تجدید ارزیابی است اما ملاک عمل ما معاملات واقعی مسکن است. باید برنامه اقدام و عملی در کشور وجود داشته باشد تا افرادی که مسکن ندارند بتوانند با اطمینان خاطر و بر اساس برنامه صاحب مسکن شوند.

وی اضافه کرد: متاسفانه در بخش قیمت‌گذاری مسکن و اجاره، قانون و مقررات مدونی نداریم تا دولت مداخله کند چون حوزه خصوصی مردم است و قیمت بر اساس شرایط عمومی بازار و در میان خود مردم تعیین شده است.

وی گفت: باید برای نرخ رشد و اجاره بها، ضوابطی تعیین کرد و برای اقشار آسیب دیده از نظر درآمدی در شرایط کرونا، بتوان منابعی را در نظر گرفت تا آنها بتوانند از صندوق حمایتی برخوردار شوند.

 

 

منبع: تسنیم 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4dn6q2