دوشنبه 27 فروردین 1403 - 15 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/03/29 01:04
کد خبر: 9883

دلار ۳۵ درصد سقوط می کند

همگام با شیوع ویروس کرونا و تبعات اقتصادی آن، برخی کارشناسان پیش بینی می کنند که ارزش دلار در برابر سبد ارزهای شرکای تجاری آمریکا(یورو و یوآن) تا ۳۵ درصد سقوط می کند

به گزارش کاماپرس و فارس، افت شدید پس‌انداز مردم و شرکت‌ها در ایالات متحده آمریکا، کسری بودجه سنگین دولت این کشور و همچنین شیوع ویروس کرونا و تبعات اقتصادی آن طی ماه های گذشته بستر لازم برای کاهش چشمگیر ارزش دلار را فراهم کرده اند.

درهمین ارتباط یکی از کارشناسان سابق بانک مورگان استنلی آمریکا هشدار می دهد: شرایط برای سقوط دلار از مدت‌ها پیش در حال شکل گرفتن است و ممکن است تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا آخرین میخ بر تابوت سلطه دلار در بازار ارز جهانی باشد.

استفن روچ، می گوید: اقتصاد آمریکا مدت‌هاست که گرفتار چالش‌ها و مشکلات جدی در سطح کلان است و از جمله آنها می‌توان به میزان پس انداز داخلی بسیار پایین و کسری حساب جاری سنگین اشاره کرد.

روچ که یکی از اساتید دانشگاه «ییل» به شمار می‌رود معتقد است: علیرغم ارزش خوب دلار در شرایط کنونی که دلیل آن رفتن سرمایه‌گذاران به سمت آن به عنوان یک دارایی ایمن است ارزش این ارز به شدت خواهد ریخت.

 

افزایش شدید قیمت خرید مصرف کنندگان آمریکایی

به گزارش فارس، این کارشناس سابق بانک مورگان استنلی آمریکا پیشتر هشدار داده بود: سقوط ارزش دلار به افزایش شدید تورم و بالا رفتن شکاف در کسری تراز آمریکا منجر شده و قیمت خرید مصرف کنندگان آمریکایی را به شدت افزایش خواهد داد.

بر اساس پیش‌بینی کارشناس سابق بانک مورگان استنلی ممکن است این اتفاق طی دو سال آینده رخ دهد.

به گفته روچ، آمریکا در حال فاصله گرفتن از جهانی شدن بوده و روی جدا کردن خود از دیگر کشورهای جهان متمرکز شده است که ترکیب این دو اتفاق بسیار کشنده و مرگ‌آور است.

او همچنین متعقد است که سقوط ارزش دلار با افزایش ارزش یوآن و یورو همزمان می شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3k9qa4