چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/03/21 00:50
حجت‌الاسلام نوروزی :
کد خبر: 9748

بانک‌ها نباید از متقاضیان وام ازدواج 50 میلیون تومانی بیش از یک ضامن طلب کنند

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس یازدهم گفت: بانک‌ها نباید از متقاضیان وام ازدواج 50 میلیون تومانی بیش از یک ضامن طلب کنند و هر اقدامی بر خلاف این مصوبه مجلس، خلاف قانون محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام حسن نوروزی، نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، درباره سرپیچی برخی بانک‌ها از مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص اعطای وام 50 میلیون تومانی وام ازدواج با یک ضامن اظهار کرد: برخی گزارش‌هایی که به ما رسیده گویای این واقعیت است که هنوز برخی بانک‌های کشور از اجرای مصوبه مجلس شورای اسلامی تخطی می‌کنند؛ یعنی وقتی مشتریان و متقاضیان وام ازدواج 50 میلیون تومانی به بانک‌ها مراجعه می‌کنند، بانک‌ها به آنها می‌گویند باید بیش از یک ضامن با خود به همراه داشته باشند؛ در صورتی که طبق مصوبه مجلس فقط یک ضامن کفایت می‌کند؛ لذا مشتریان از دریافت وام ازدواج منصرف یا به مشکل ضامن بر می‌خورند.

وی ادامه داد: بانک‌ها نمی‌توانند سرخود اقدام به کاری یا بر خلاف مصوبات مجلس و بانک مرکزی عمل کنند؛ زیر برخورد قاطعانه با بانک‌های خاطی خواهیم کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تأکید کرد: زمانی با بانک‌ها در خصوص تعویق دریافت اقساط بانکی مشکل داشتیم و حال در خصوص تعداد ضامن‌های وام ازدواج. مجلس هرچه را تصویب می‌کند و توسط دولت و بانک مرکزی ابلاغ می‌شود، عین قانون است و باید همه از آن تبعیت کنند و قطعاً مجلس یازدهم به ماجرای سرپیچی بانک‌ها و خودمختاری برخی از بانک‌ها رسیدگی خواهد کرد و اجازه نخواهد داد باب میل خود مشتری را تحت فشار قرار دهد.

نوروزی از مردم خواست اگر تخلفی از سوی بانک‌ها در این خصوص مشاهده کردند، حتماً به نمایندگانشان در حوزه‌های انتخابیه گزارش دهند و یا اینکه به شماره 09129009248 پیامک کنند و در پیامک خود حتماً درج کنند که توسط کدام بانک، توسط کدام شعبه و در کدام شهر این تخلف رخ داده تا بنده یا هر نماینده دیگری پیگیر این تخلف شویم و آن را برطرف کنیم.

 

منبع:شمانیوز

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/459bd2