چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/03/19 12:22
کد خبر: 9714

جهت دریافت وام برای جاماندگان کرونایی اینجا کلیک کنید

در روز سه‌شنبه و پنج‌شنبه هفته جاری به ترتیب یارانه نقدی و وام یک میلیون تومانی کرونا پرداخت و فرآیند واریز وام مشاغل نیز با شروع دهه سوم خرداد ماه آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار رصد ورزشی: در روزهای باقی مانده تا پایان هفته یک یارانه و دو وام پرداخت می‌شود. در روز دوشنبه ۲۰ خرداد ماه صد و سیزدهمین مرحله  یارانه  نقدی به حساب ۲۴ میلیون سرپرست خانوار واریز می‌شود.

 

براساس مصوبات بودجه امسال، قرار است یارانه سه دهک بالای درآمدی از لیست دریافت‌کنندگان یارانه نقدی حذف شود، اما تا کنون که این یارانه به مرحله سوم خود در امسال رسیده خبری مبنی بر حذف یارانه‌بگیران منتشر نشده است.

 

به نظر می‌رسد روند  حذف یارانه  با توجه به شیوع  ویروس  کرونا با کندی صورت گیرد؛ اگر چه قرار بود این سه دهک در سال گذشته حذف شوند.

 

وام یک میلیون تومانی کرونا

از جمله سیاست‌های حمایتی  دولت  در امسال پرداخت وام یک میلیون تومانی کرونا بود که مقرر شد به ۲۴ میلیون سرپرست خانوار پرداخت شود.

 

برای دریافت این وام سرپرست خانوار باید با سیم کارتی که به نام خودش است کد ملی خود را به شماره ۶۳۶۹ ارسال کند.

 

در اردیبهشت ماه برای ۲۰ میلیون و ۱۸۴ هزار و ۳۶۸ سرپرست خانوار که  پیامک  ثبت درخواست آنها تایید شد تسهیلات یک میلیون تومانی کرونا پرداخت شد.

 

متقاضیان تا روز دهم خرداد ماه فرصت داشتند که کد ملی خود را ارسال کنند.

 

به گفته سخنگو ستاد تسهیلات کرونا، وام یک میلیون تومانی کسانی که کد ملی خود را ارسال کرده‌اند در روز ۲۲ خرداد ماه واریز می‌شود.

 

آغاز واریز وام مشاغل

مدیرکل سیاست‌گذاری و توسعه اشتغال وزارت کار در گفت‌وگویی از آغاز پرداخت وام مشاغل در دهه سوم خرداد ماه خبر داد.

 

علاءالدین ازوجی در این خصوص، گفت: اطلاعات متقاضیان وام مشاغل که در سامانه کارا در حال ثبت است، به‌تدریج به دستگاه‌های اجرایی فرستاده می‌شود و سازمان‌های مربوطه سه روز مهلت دارند که اطلاعات این متقاضیان شامل مجوز، فعال بودن و… را بررسی می‌کند.

 

بنابراین اظهارات اگر اطلاعات بنگاه از سوی اداره مربوطه تایید شود به بانک‌ها ارسال می‌شود؛ در این مرحله اطلاعات کارفرما و خویش‌فرما و میزان وام درخواستی از سوی بانک‌ها بررسی و وام پرداخت می‌شود.

 

کارفرمایانی از ۱۳ رسته شغلی اعلامی وزارت کار که مدارک خود را کامل کرده‌اند و از سوی سازمان مربوطه نیز تایید شوند، با شروع دهه سوم خرداد ماه این وام را دریافت می‌کنند.

 

بر این اساس بنگاه‌هایی که به اجبار تعطیل شده‌اند به ازای هر فرد بیمه شده ۱۶ میلیون تومان خواهد بود و برای واحد‌های کسب‌وکاری که تعطیل نشده‌اند به ازای هر فرد شاغل به کار ۱۲ میلیون تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد.

 

منبع : تجارت نیوز 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3nzjo3