دوشنبه 27 فروردین 1403 - 15 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/02/12 16:05
کد خبر: 8949

پرداخت وام ۲۰ میلیون تومانی کرونا به تعاونی‌ها

​مدیرعامل اتحادیه تعاونی‎های اعتبار گفت: مصوبه پرداخت وام ۲۰ میلیون تومانی به تعاونی‌ها مُسکِن است و درمان نیست.

به گزارش خبرنگار رصد ورزشی: ​محمد حسین کرامت، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های اعتبار به ارائه آمار جامعی از تعاونی‌ها اعتبار پرداخت و اظهار کرد: نزدیک به ۸۰۰ تعاونی اعتبار فعال در کشور داریم که حدود ۲۰۰ تعاونی از بانک مرکزی مجوز دارند. ۳۵۰ تعاونی در حال اخذ مجوز بوده است و مابقی آن‌ها تا کنون مجوز بانک مرکزی را اخذ نکرده‌اند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های اعتبار کشور افزود: تمامی تعاونی‌های ما قابل وثوق هستند، اما خوشنام‌ترین آنها، تعاونی اعتبار کارکنان مادر تخصصی بازرگان دولتی ایران، تعاونی اعتبار چاپخانه دولتی ایران، تعاونی اعتبار اعضا و کارکنان و بازنشستگان سازمان امور مالیاتی و تعاونی اعتبار سازمان جنگل‌ها و جهاد کشاورزی هستند.

کرامت ادامه داد: با شیوع کرونا ما آسیب نسبتاً کمتری از کرونا دیدیم، اما معتقدم کرونا می‌تواند رنسانسی ایجاد کند و موجب جهش در اقتصاد شود. تعاونی‌های اعتبار اگر به سیستم بانکی متصل شوند و کمیته‌ای متشکل از نماینده بانک مرکزی، نماینده اتحادیه و نماینده اتاق تعاون شکل بگیرد می‌تواند در ارتقا جایگاه تعاونی‌های اعتبار را در پی داشته باشد.

او تصریح کرد: مصوبه پرداخت وام ۲۰ میلیون تومانی به تعاونی‌ها مسکنی بر کرونا هستند، اما به طور کامل درمانگر نیستند. ما باید زیرساخت‌های اداری را اصلاح کنیم و تعاونی‌ها را به بانک مرکزی متصل کنیم که این مهم، فاکتور‌های مثبتی همچون شفافیت، کاهش رفت و آمد شهری و … را به دنبال دارد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/36lxy3