پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1398/12/22 16:07
کد خبر: 7821

کاهش ۵ درصدی قیمت نفت با تخفیف آسیایی‌ها

​بعد از آنکه تولیدکنندگان آسیایی نفت از کاهش تخفیف فروش نفت خود خبر دادند، قیمت طلای سیاه بیش از ۵ درصد کاهش پیدا کرد.

رصد ورزشی نوشت: قیمت نفت که تحت تاثیر ویروس کرونا و لغو توافق کاهش تولید با کاهش هفته جاری را آغاز کرد، امروز هم روند نزولی داشت و بیش از ۵ درصد از ارزش خود را از دست داد.

این کاهش از آنجا اتفاق افتاد که شرکت آرامکو عربستان و شرکت ملی نفت امارات تولید نفت در ماه اوریل را به ۱۶.۳ میلیون بشکه در روز افزایش خواهد داد.

بر این اساس، تولید نفت عربستان در بهار به ۱۲.۳ میلیون بشکه در روز و تولید نفت امارات به بیش از ۴ میلیون بشکه در روز افزایش پیدا می کند.

همچنین روسیه نیز اعلام کرده که تولید نفت را تا ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش خواهد داد.

در کنار این موضوع تولیدکنندگان آسیایی نفت مانند عربستان، امارات، کویت و عراق با هدف افزایش سهم خود از بازار تخفیف فروش نفت را برای مشتریان خود اعلام کرده اند.

این عوامل باعث شده تا قیمت نفت برنت در معاملات امروز با ۵.۵ درصد کاهش قیمت به ۳۳ دلار و ۸۰ سنت رسید. قیمت نفت برنت نیز افتی ۵.۳ درصدی داشت و ۳۱ دلار و ۲۴ سنت قیمت خورد.

تاثیر گسترش ویروس کرونا بر بازارهای جهانی باعث کاهش پیش بینی رشد اقتصادی جهان و فه دنبال آن کاهش تقاضای نفت شده است.

در عین حال عرضه نفت به دلیل لغو توافق کاهش تولید بیش از ۲ میلیون بشکه افزایش پیدا خواهد کرد که می تواند فشار مضاعفی بر بازار نفت باشد.

همچنین اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش جدیدی پیش بینی کرد که میانگین تولید نفت آمریکا در سال ۲۰۲۱ به ۱۲.۷ میلیون بشکه در روز خواهد رسید که در مقایسه با ۱۳ میلیون بشکه در روز پیش بینی شده برای ۲۰۲۰، نخستین کاهش سالانه تولید نفت آمریکا از سال ۲۰۱۶ به این طرف خواهد بود.

 

منبع: ایرنا

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2xbbz4