پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1398/11/30 15:25
کد خبر: 7049

ارائه لیست کاندیداهای زنان توانمند با عنوان انقلاب زنان تهران

ارائه لیست کاندیداهای زنان توانمند با عنوان انقلاب زنان تهران، آغاز یک اتفاق شگفت در سپهر سیاست ایران است

به گزارش رصد ورزشی: برای نخستین باردر تاریخ انتخابات ایران یک لیست از زنان کاندیدای متخصص در حوزه های مختلف به نام "انقلاب زنان تهران"، با هدایت و راهبری خانم زهرا مجیدیان نامزد جوان انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران ارائه شده است. این دانش آموخته برتر دانشگاه صنعتی شریف فعال در حوزه انرژی و نفت و گاز در زمره زنانی است که معتقد به ارتقای نقش حضور زنان در سطوح مدیریتی بوده و وارد سخت ترین حوزه های عملیاتی و تخصصی شده است. وی معتقد است که زنان در برخی فضاهایی که به ظاهر مردانه است، می‌توانند فعالیت کرده  و به موفقیت برسند. وی سوابقی چون مشاور تخصصی کمیسیون انرژی مجلس، نماینده بانوان جوان صنعت نفت ایران در شورای جهانی نفت  (WPC)، مشاور توسعه ورزش زنان و خانواده بنیاد ملّی نخبگان ورزش و مشاور امور نخبگان دبیرکل مجمع دوستی  جوانان جهان اسلام را در کارنامه خود دارد.  

 

وی در گفت و گو با خبرنگار ما از تدوین لیست 20 نفره از زنان متخصص کاندیدای این دوره نمایندگی مجلس خبر داد و افزود: حضور ما و ارائه این لیست زنان متخصص برای حضور در انتخابات مجلس، کاملا هدفمند بوده است. در شرایط فعلی فضای سیاسی جامعه کاملا دوقطبی سنتی، اما شکننده شده است. در چنین شرایطی، بسیاری ازکاندیداهای کمتر شناخته شده  فرصت ظهور و بروز نخواهند داشت و ما انشاالله تلاش خواهیم کرد تا در این مسیر تحولی عظیم و تاثیر گذار را رقم بزنیم.

 

vCilKnV3kUPx

 

خلاء قانونی داریم

مجیدیان با اشاره به برنامه‌های این لیست، گفت: در شرایط فعلی علاوه بر خلاء قانونی موجود، مطالبه‌گری جدی درباره اجرای قوانین صورت نمی‌گیرد. یکی از مواردی که به دنبال پیگیری آن هستیم، دغدغه‌ها و مسائل مربوط به بانوان کارآفرین شاغل درحوزه ­های گوناگون از جمله مساله بیمه تامین اجتماعی، زنان سرپرست خانواده و تخصیص وام‌های کم بهره است.وی افزود  در نظر داریم مواردی که نیاز به اصلاح قانونی دارد را پیگیری کنیم و برای مسائلی که تاکنون به آن پرداخته نشده هم لوایحی را به مجلس پیشنهاد کنیم.

 

 

yEJLmNjs6Xv9

 

این کاندیدای مجلس یازدهم تاکید کرد:  ما به دنبال این هستیم که با ائتلاف زنانی که در تخصص‌های مختلف فعال هستند، فرصتی برای برآورده شدن و تامین نیاز های مادران، بستری برای رسیدگی به دغدغه­ها و مسائل مربوط به زنان مانند لزوم اجرایی شدن کامل بهره مندی مادران از 9 ماه مرخصی زایمان، بهبود وضعیت زندگی زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست فراهم کنیم.

 

وی با اشاره به سابقه 15 ساله خود در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی گفت: علی رغم وجود کمبود ها و چالش های عدیده زنان فعال در حوزه صنعت، این قشر فعال، توانمندی های خود را به اثبات رسانیده اند. همچنین با ارزش گذاری شایسته و ایجاد فرصت های مناسب برای حضور بیشتر زنان در این عرصه و افزایش روحیه خودباوری آنان، می توانیم شاهد توسعه و رونق بیشتر در صنایع گوناگون کشور باشیم.

 

وی در خصوص مهم‌ترین مسائلی که نمایندگان باید به آن بپردازند، تاکید کرد: یک نماینده 4 سال فرصت دارد پس باید به مسائلی بپردازد که در این بازه زمانی امکان اجرا داشته باشد. هر  نماینده باید روی 2 تا 3 برنامه عملیاتی تمرکز کند. مثلا دغدغه اصلی لیست ما، پرداختن به مساله معیشت، زنان، کودکان و جوانان است.

 

مجیدیان گفت: برنامه‌ای در 7 سرفصل کلی برای توسعه حضور زنان و جوانان در صنایع مختلف تدوین شده است و باید زیرساخت لازم برای پیاده سازی آنها را فراهم کرد. مهم زن یا مرد بودن نیست. مهم این است که  فارغ از مسئله جنسیت، شایسته‌سالاری مورد توجه قرار گیرد و هر کسی بنا به توانایی‌هایی که دارد، امکان حضور و فعالیت داشته باشد.

 

زهرا مجیدیان که با کد انتخاباتی 7647 در این دوره انتخابات مجلس از تهران وارد عرصه رقابت شده است، در حال حاضر مجری طرح پتروشیمی احداث مجتمع تولید اکریلونیتریل درسازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران است. از سایر سوابق اجرایی وی می توان به  دستیار ارشد مدیرعامل، گروه مهندسی و ساختمان صنعت نفت (OIEC) ، جانشین مدیر مهندسی و مدیر فصول مشترک کنسرسیوم فازهای 17 و 18 پارس جنوبی اشاره نمود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/36xj73