چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1398/11/07 14:43
کد خبر: 5495

بالا و پایین رونمایی از ریلی ملی

رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: بومی سازی همه بخش‌های صنعت ریل بجز خود ریل، از ۱۵ سال قبل آغاز شده بود و امسال با رونمایی از ریل ملی به طور کامل به ثمر رسید.

به گزارش خبرنگار رصد ورزشی و به نقل از صدا و سیما: جبارعلی ذاکری، رئیس دانشگاه علم و صنعت در نخستین همایش صنایع ریلی، فرصت‌ها، ظرفیت‌ها و رونق تولید که به میزبانی دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، اظهار داشت: ایمنی حمل و نقل موضوعی جدی است که باید مورد توجه قرار گیرد و در صورتیکه به آن بی توجهی شود، باید روزانه شاهد جان باختن ۵۰ نفر در سوانح رانندگی و جاده‌ای باشیم.

وی با بیان اینکه سهم سوانح ریلی نسبت به سوانح جاده‌ای بسیار پایین است و حمل و نقل ریلی ایمنی بیشتری دارد، ادامه داد: در دهه‌های اخیر کشورهای مختلف به سمت راه‌آهن پرسرعت رفتند که در این مورد می‌توان به کشورهایی مانند چین اشاره کرد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت با اشاره به ظرفیت‌های مناسب حمل بار در کشور و ترانزیت ریلی کالا با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران در جهان گفت: ضرورت دارد کریدورهای ریلی و حلقه‌های مفقوده آن در کشور تکمیل شود که در این زمینه گام‌های خوبی برداشته شده است، اما همچنان کافی نیست.

وی با بیان اینکه توسعه نیافتن ریل دلایل مختلفی دارد، گفت: اینکه چرا توسعه مدنظر سیاستگذاران محقق نمی‌شود، باید در محیط‌های دانشگاهی بررسی شود.

ذاکری افزود: دانشگاه علم و صنعت ایران از دو سال گذشته بحث فعال کردن مراکز نوآوری را در دستور کار قرار داده است و سازوکار جدیدی برای فعال شدن دانش آموختگان و استفاده از ایده‌های آن‌ها و پرداختن به این ایده‌ها در دستور کار است که تاکنون دو مرکز در این باره ایجاد شده و امیدواریم سومین مرکز نوآوری هم در ابتدای سال آینده آماده شود.

وی افزود: نخبگان علمی کشور ایده‌هایی مطرح می‌کنند که نیازمند حمایت است و دانشگاه برای کمک به صنعت مهم و تأثیرگذار ریلی، آماده است و قطعاً همکاری‌ها در این حوزه برای کارفرما، شرکت‌های سازنده و دانشگاه‌ها از نوع برد- برد است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3z58n3