چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1398/11/04 05:58
کد خبر: 5210

طلا عقب نشست

​قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۵۶۰ دلار و ۵۰ سنت رسید.

به گزارش خبرنگار رصد ورزشی و به نقل از خبرانلاین: در حالی که سازمان بهداشت جهانی از اعلام وضعیت فوق العاده بین المللی در مورد ویروس کرونای چینی خودداری کرده است، سرمایه گذاران به بازارهای پرریسک متمایل شده اند و این مسئله سبب کاهش قیمت طلا شده است. با این وجود، قیمت فلز زرد در مسیر رشد هفتگی قرار دارد.

بر اساس این گزارش، قیمت هراونس طلا امروز با 0.2 درصد کاهش به 1560 دلار و 50 سنت رسید. در این هفته قیمت فلز زرد حدود 0.3 درصد رشد داشته است. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز با 0.4 درصد کاهش به 1559 دلار و 20 سنت رسید.

سازمان بهداشت جهانی روز پنجشنبه اعلام کرد، ویروس کرونای جدید که در چین شایع شده و به چند کشور دیگر گسترش یافته است هنوز به یک وضعیت فوق العاده بین المللی منجر نشده اما این سازمان «دقیقه به دقیقه» در حال رصد تحولات مربوط به این بیماری است. پس از بیانیه سازمان بهداشت جهانی، ارزش سهام در بازارهای آسیایی اندکی تقویت شد.

جشن های سال نوی چینی آغاز شده و انتظار می رود صدها میلیون نفر در این کشور به سفر بروند. همین مسئله بیم گسترش این بیماری را افزایش داده است.

ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی در جلسه قبل و پس از آنکه بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را تغییر نداد، در نزدیکی بالاترین رقم یک ماه اخیر در نوسان بود و همین مسئله به کاهش طلا کمک کرد.

سرمایه گذاران اکنون منتظر اولین نشست سیاستگذاری فدرال رزرو آمریکا طی روزهای 28 و 29 ژانویه هستند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا قرار است روز چهارشنبه پیمان جدید تجاری بین آمریکا، مکزیک و کانادا را به امضا برساند. حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز پنجشنبه با 0.2 درصد رشد به 900.58 تن رسید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4jj5e4