پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1398/11/04 10:34
کد خبر: 5230

قیمت هر شانه تخم‌مرغ در بازار

رئیس هئیت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران از استمرار ثبات قیمت تخم مرغ طی یک ماه گذشته در بازار خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار رصد ورزشی و به نقل از باشگاه خبرنگاران: ناصر نبی‌پور رئیس هئیت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات نرخ تخم‌مرغ طی یک ماه اخیر در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۷ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار و ۳۰۰ معادل شانه‌ای حداکثر ۱۳ هزار تومان است.

رئیس هئیت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران افزود: با توجه به نبود تعادل قیمت تخم مرغ در بازار، میادین میوه و تره‌بار تمایلی به خرید تخم‌مرغ از اتحادیه ندارند.

نبی‌پور تخم‌مرغ را ارزان‌ترین پروتئین در دسترس مردم دانست و گفت: با توجه به قیمت پایین تخم مرغ در مقایسه با دیگر محصولات پروتئینی تقاضا برای خرید، نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است که همین امر موجب شده مازاد تخم مرغ نسبت به سال‌ها قبل کمتر باشد.

او درباره آینده قیمت تخم مرغ در بازار بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی تولید پیش بینی می‌شود که قیمت تخم‌مرغ نوسان چندانی در بازار نداشته باشد هر چند طبق روال همه ساله از اواسط بهمن تا نیمه اسفند ماه تقاضا برای خرید از سوی قنادان افزایش می‌یابد که در این مدت این احتمال وجود دارد که قیمت تخم‌مرغ با نوساناتی در بازار روبرو شود.

رئیس هئیت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران تولید روزانه تخم‌مرغ را ۲ هزارو ۹۰۰ تا ۳ هزار تن اعلام کرد و افزود: افزایش تولید تخم‌مرغ ناشی از عدم بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان و نگهداری مرغ‌های مانده در سالن‌ها تا مدت زمان ۱۰ هفته موجب شده تا تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یابد.

ذرت یک هزار و ۳۵۰ تومانی کیفیت ندارد

این مقام مسئول درباره آخرین وضعیت نهاده‌های دامی اظهار کرد: هم اکنون هر کیلو کنجاله سویا با نرخ ۲ هزار و ۳۰۰ تا ۲ هزار و ۴۰۰ تومان و یک هزار و ۳۵۰ تومان در اختیار واحد‌های مرغداری قرار می‌گیرد، اما به سبب کیفیت پایین ذرت تولیدکنندگان ناچارند با قیمت یک هزار و ۶۰۰ تا یک هزار و ۷۰۰ تومان ذرت باکیفیت‌تری خریداری کنند.

نبی‌پور در پایان مجموع صادرات تخم‌مرغ از ابتدای سال را ۲۴ هزار تن اعلام کرد و گفت: بر اساس آمار متوسط سرانه مصرف ۱۰ و نیم کیلوگرم تخم‌مرغ و تولید بالا باید بخشی از مازاد کشور به بازار‌های هدف صادر شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4bqyd4