پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1398/11/03 16:26
کد خبر: 5179

آخرین وضعیت صادرات محصولات شیلات

​گلشاهی گفت: بنابر آمار هشت ماهه گمرک، ۷۵ هزار تن محصولات شیلاتی با ارزش بالغ بر ۲۸۰ میلیون دلار به بازار‌های هدف صادر شد.

به گزارش خبرنگار رصد ورزشی و به نقل از باشگاه خبرنگاران: عیسی گلشاهی، مدیرکل دفتر بهبود کیفیت آبزیان سازمان شیلات درباره آخرین وضعیت صادرات محصولات شیلاتی اظهار کرد: بنابر آمار هشت ماهه گمرک ۷۵ هزار تن محصولات شیلاتی با ارزش بالغ بر ۲۸۰ میلیون دلار به بازار‌های هدف صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل تفاوتی نداشته است. ضمن آنکه ۱۳ هزار تن از مجموع محصولات شیلاتی به میگو اختصاص دارد.

او افزود: علی‌رغم شرایط تحریم، صادرات محصولات شیلاتی در حال انجام است، اما اطلاع نداریم که آیا صادرکنندگان توانستند ارز حاصل از صادرات را به کشور بازگردانند یا خیر؟ در این خصوص بانک مرکزی باید گزارش دهد که صادرکنندگان توانستند به تعهدات خود عمل کنند یا خیر؟

گلشاهی از کاهش واردات محصولات شیلاتی خبر داد و گفت: بنابر آمار هشت ماهه گمرک، ارزش واردات محصولات شیلاتی به حدود ۴۰ میلیون دلار می‌رسد که نسبت به مدت مشابه سال قبل افت داشته است.

ارزش صادرات محصولات شیلاتی تا پایان سال به ۳۵۰ میلیون دلار می‌رسد

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت آبزیان سازمان شیلات ادامه داد: با توجه به شرایط مساعد تولید آبزیان پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال ارزش صادرات محصولات شیلاتی به ۳۵۰ میلیون دلار برسد.

او با اشاره به اینکه صادرات محصولات شیلاتی بیانگر تنوع صادرات و ایجاد ارزش افزوده است، افزود: در برنامه چشم‌انداز توسعه صادرات، بازار‌های جدید هدف مد نظر قرار گرفتند، از این رو در مرحله اول بازار‌هایی که دسترسی به آن‌ها راحت‌تر است و به عبارت دیگر سابقه صادرات به آن‌ها وجود دارد، در اولویت قرار گرفته است.

گلشاهی در پایان با اشاره به اینکه واردات محصولات شیلاتی عمدتا به ماهیان تجاری و تن ماهیان اختصاص دارد، تصریح کرد: واردات محصولات شیلاتی مربوط به ماهیان تجاری، تن ماهیان برای استفاده در کارخانه‌های کنسروسازی، ماهیان زینتی و نهاده‌های اولیه یا محصولات واسطه‌ای که در صنایع به محصولات جدید‌تر تبدیل می‌شود، اختصاص می‌یابد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4dzpq2