سه‌شنبه 29 اسفند 1402 - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1398/10/18 02:56
کد خبر: 4232

واکنش شماری از سناتورهای آمریکایی به شلیک‌های موشکی ایران

در حالی که شماری از سناتورهای آمریکا از اقدام تروریستی رئیس‌جمهوری این کشور در قبال ایران حمایت کردند، "باب منندز"، سناتور دمکرات گفت، مردم آمریکا علاقه‌ای به یک جنگ بی‌پایان و بی‌هدف دیگر ندارند و "دونالد ترامپ" باید برای ادامه درگیری نظامی علیه ایران از کنگره مجوز بگیرد.

ایرنا نوشت: "مارکو روبیو"‌، سناتور جمهوریخواه آمریکا نیز در رابطه با حملات موشکی ایران به پایگاه های آمریکا در عراق در پاسخ به اقدام تروریستی دولت ترامپ که منجر به شهادت سردار سلیمانی شد، گفت، آمریکا برای حمله سه شنبه شب سپاه پاسداران آمادگی داشت. رئیس جمهوری(دونالد ترامپ) گزینه های بسیاری برای پاسخ دارد. به زودی ارزیابی کامل تری از این حمله خواهیم داشت.

"میت رامنی"، سناتور جمهوریخواه، در صفحه توئیتری اش توئیت کرد،  خدواند از نیروهای ما در عراق حفاظت می کند. حملات ایران که نیروهای آمریکا، ائتلاف و عراق را هدف قرار داد محکوم می کنم.

در توئیت "باب منندز" سناتور دمکرات هم آمده است، دیشب درباره حملات ایران با "مایک پمپئو"، وزیر خارجه آمریکا، صحبت کردم و همچنان از نزدیک وضعیت نیروها را رصد می کنم و در کنارشان خواهم بود.

«مردم آمریکا علاقه ای به جنگی جدید، بی پایان، بدون هدف و راهبرد در خاورمیانه ندارند. ما باید توجه خود را به حمایت از آمریکایی ها، دارایی ها، متحدان آمریکا و مردم بی گناه و متحمل پیامدهای جنگ معطوف کنیم.   

اگر ترامپ قصد دارد به درگیری نظامی با ایران ادامه دهد باید قبل از هر کاری به کنگره بیاید، درباره هدف این کار و نحوه دستیابی به این هدف توضیح دهد و مجوز بگیرد. کنگره نهایت قدرت و اختیارات قانونی خود را برای نظارت بر سیاست خارجی کشور در دوران اغتشاش و هرج و مرج به کار می گیرد.»

"ریک اسکات" نیز توئیت کرد، مردان و زنان ما متحدترین مردم در دنیا هستند. ترامپ نشان داد هر کار لازم برای حفاظت از آنهایی که به کشور خدمت می کنند را انجام می دهد. ایران باید این مساله را در نظر بگیرد.

در توئیت "تد کروز" هم ادعا شده است ترامپ تروریست ها را نابود و آمریکا را ایمن می کند.

در واکنش به اقدام تروریستی روز جمعه 13 دی  دولت دونالد ترامپ که منجر به شهادت سردار سلیمانی شد، روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه از شلیک دهها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق خبر داد.

براساس اطلاعیه روابط عمومی سپاه انقلاب اسلامی دهها موشک زمین به زمین  به این پایگاه آمریکایی اصابت کرده است.

انفجارها در پایگاه عین الأسد مهیب گزارش شده است.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸  نفر دیگر بامداد جمعه 13 دی در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.  


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3ewpp3